). Als je je boodschappenkarretje niet kan manoeuvreren, zie ik niet voor me hoe je zelfverzekerd en veilig op pad kan gaan met een combinatie die 4x zo lang, 5x zo zwaar en 2x zo breed is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Anne. schreef:Het zal me een zorg wezen hoe zwaar de combinatie is (niet rot naar jou bedoeld, Koekeroekus.. maar even om een punt te maken).
Als je je boodschappenkarretje niet kan manoeuvreren, zie ik niet voor me hoe je zelfverzekerd en veilig op pad kan gaan met een combinatie die 4x zo lang, 5x zo zwaar en 2x zo breed is.
Dobel schreef:Zijn er hier echt chauffeurs die voor geen hout konden rijden en toch hun E hebben kunnen halen?
Dobel schreef:Ik heb ooit een keer achteruit in hoeven parkeren maar moest zelf alleen met de koppeling doen, mijn instructeur bediende het stuur. En met goed geluk nooit met mijn bijzondere verrichtingen hoeven doen.
Ik rijd prima alleen achteruit kan ik niet, ik kan niet op spiegels rijden omdat ik nooit geleerd heb op spiegels achteruit te rijden of te parkeren.
Risico ben ik in mijn ogen niet omdat ik gewoon mn gezond verstand gebruik tijdens het rijden.. alleen mocht ik in een situatie komen dat ik dus achteruit moet of moet inparkeren in zijn achteruit wordt het toch wel wat lastig haha.

Anne. schreef:Aannames? Even een klein citaatje uit de openingspost voor je.Dobel schreef:Zijn er hier echt chauffeurs die voor geen hout konden rijden en toch hun E hebben kunnen halen?
Ik kom dagelijks een hele bak mensen tegen waarbij ik me afvraag hoe zij ooit hun rijbewijs hebben gehaald. Ik zou nieteens willen wéten hoe die mensen een trailercombi zouden besturen.
Misschien kan ze best d'r koekblik van deur tot deur sturen hoor, maar als je in de OP al zegt dat je voor geen hout kan rijden, dan zou ik eerst maar eens lekker dooroefenen in de Picanto.
Maartje1990 schreef:Wat een belachelijke aannames, nog steeds. Hoezo zou ze in godsnaam een gevaar op de weg zijn, alleen omdat ze haar auto niet kan parkeren? Weet jij hoe zij verder in de auto is? Nee, helemaal niet. Als ze ooit 1 keer samen met haar rijinstructeur heeft ingeparkeerd, nooit echt goed geleerd. Nogal wiedes dat ze het dan niet kan, dat betekend niet dat ze niet capabel is (of kan zijn als ze haar rijbewijs haalt) met een trailer achter de auto.
Als zij haar E rijbewijs haalt, dan is ze met de trailer GEEN gevaar op de weg, immers anders had ze haar rijbewijs niet gehaald.
Scum schreef:Ik proef vooral uit jouw openingspost dat je je heel onzeker voelt.
Ga eens op een leeg terrein met iemand die je vertrouwt gewoon oefenen met rondjes rijden, bochten maken en achteruit rijden (recht en in een bocht). Neem daarna een proefles bij een rijschool die bij jou past. Zij kunnen je vertellen hoeveel lessen je nodig zou hebben om op examen te kunnen gaan.
ALs het een onmogelijke opgave voor jou zou zijn dan zouden ze dat ook moeten kunnen vertellen, maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Maartje1990 schreef:Wat een belachelijke aannames, nog steeds. Hoezo zou ze in godsnaam een gevaar op de weg zijn, alleen omdat ze haar auto niet kan parkeren? Weet jij hoe zij verder in de auto is? Nee, helemaal niet. Als ze ooit 1 keer samen met haar rijinstructeur heeft ingeparkeerd, nooit echt goed geleerd. Nogal wiedes dat ze het dan niet kan, dat betekend niet dat ze niet capabel is (of kan zijn als ze haar rijbewijs haalt) met een trailer achter de auto.
Als zij haar E rijbewijs haalt, dan is ze met de trailer GEEN gevaar op de weg, immers anders had ze haar rijbewijs niet gehaald.
Yvank_ schreef:Maartje1990 schreef:Wat een belachelijke aannames, nog steeds. Hoezo zou ze in godsnaam een gevaar op de weg zijn, alleen omdat ze haar auto niet kan parkeren? Weet jij hoe zij verder in de auto is? Nee, helemaal niet. Als ze ooit 1 keer samen met haar rijinstructeur heeft ingeparkeerd, nooit echt goed geleerd. Nogal wiedes dat ze het dan niet kan, dat betekend niet dat ze niet capabel is (of kan zijn als ze haar rijbewijs haalt) met een trailer achter de auto.
Je zou maar met de trailer een straat in rijden en door iets niet verder kunnen en achteruit er weer uit moeten.. Dan ga je toch wel nat als je niet achteruit kan rijden
zo erg is dat niet, wees dan niet eigenwijs!
Yvank_ schreef:Maartje1990 schreef:Wat een belachelijke aannames, nog steeds. Hoezo zou ze in godsnaam een gevaar op de weg zijn, alleen omdat ze haar auto niet kan parkeren? Weet jij hoe zij verder in de auto is? Nee, helemaal niet. Als ze ooit 1 keer samen met haar rijinstructeur heeft ingeparkeerd, nooit echt goed geleerd. Nogal wiedes dat ze het dan niet kan, dat betekend niet dat ze niet capabel is (of kan zijn als ze haar rijbewijs haalt) met een trailer achter de auto.
Je zou maar met de trailer een straat in rijden en door iets niet verder kunnen en achteruit er weer uit moeten.. Dan ga je toch wel nat als je niet achteruit kan rijden
.Yvank_ schreef:@Maartje citaat van TS 'Ik rijd prima alleen achteruit kan ik niet, ik kan niet op spiegels rijden omdat ik nooit geleerd heb op spiegels achteruit te rijden of te parkeren.'
Als je gewoon al niet op spiegels achteruit kan moet je dat eerst leren... want die spiegels die zijn zooooo belangrijk bij de trailer. Ik rij de trailer grotendeels op de spiels achteruit en bij lastige dingen hang ik zo nu en dan even uit het raam
justkid schreef:Je zakt daar niet op hoor, je mag het doen zoals je zelf wilt wat betreft kijken maar om het te leren is het slimmer om eerst een manier te kiezen. Ik heb het op mijn spiegels geleerd maar uit het raam doe ik het nu ook al.