Waarom zou je in vredesnaam voor een rusthuis kiezen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:54

Mijn paard staat voor 140 euro per maand in een rusthuis. 24/7 in een kudde op de wei, ook in de winter met onbeperkt hooi. Alleen als het superslecht weer is gaan ze naar een loopstal maar afgelopen winter dus niet. Smid, ontwormen en enten zijn inbegrepen. Overige dierenartskosten niet maar die gaan altijd in overleg.

Paperboy

Re: Waarom zou je in vredesnaam voor een rusthuis kiezen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:15

Mijn vroeg gepensioneerde paard staat bij mijn andere paard in de pensionstal. Hij staat daar in een groep die 24/7 buitenstaat met enorm veel weides en schuilstal. Ik betaal voor hem 175 euro en dan is daar bij inbegrepen najaar/winter/voorjaar hooi. Mijn jongere paard staat op dezelfde plek maar dan s'nachts op stal, die kan niet 24/7 op gras. Ideaal om op deze manier mijn jonge en pensioenpaard op dezelfde plek te hebben. Ik wil ook absoluut mijn beide paarden elke dag kunnen zien en in de gaten houden of alles goed gaat.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 07:15

Paperboy schreef:
Mijn vroeg gepensioneerde paard staat bij mijn andere paard in de pensionstal. Hij staat daar in een groep die 24/7 buitenstaat met enorm veel weides en schuilstal. Ik betaal voor hem 175 euro en dan is daar bij inbegrepen najaar/winter/voorjaar hooi. Mijn jongere paard staat op dezelfde plek maar dan s'nachts op stal, die kan niet 24/7 op gras. Ideaal om op deze manier mijn jonge en pensioenpaard op dezelfde plek te hebben. Ik wil ook absoluut mijn beide paarden elke dag kunnen zien en in de gaten houden of alles goed gaat.

Ja precies, zó had ik het uiteindelijk ook bedacht. Mijn jonkie en mn gehandicapte gewoon bij elkaar op stal waar ik toch elke dag ben. Top geregeld paperboy! Ik vind eigenlijk een rusthuis alleen interessant als je verder geen paard meer hebt of wilt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:53

Dan moet je toevallig wel met beide paarden op een locatie staan waarbij voor beide paarden de faciliteiten aanwezig zijn :-)

Zoals de andere reacties in dit topic zeggen is dit niet altijd het geval.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:02

ik hou mijn oudje bij mij op de pensionstal, hij is nu 26 en ik rij hem nog dagelijks maar denk er wel over na wat ik moet doen als hij met pensioen moet
*Ik geef hem supplementen voor de artrose.... willen ze dat op een pensioenstal wel elke dag door de slobber doen ???
*Hij heeft speciaal beslag rondom en voor heeft hij wigzolen, vaak moeten ze zonder ijzers daar.... en dat kan hij niet....
*Heb wel gekeken bij diverse pensioenstallen maar vind het vaak beter om hem zelf te houden....dan maar geen ander paard, maarrrrr....winter op de wei doen ze hier niet, dan staan ze 3 uur in een paddock, dat vind ik wel weer een nadeel..... voorlopig is het niet zo ver maar denk er wel over na

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:07

Gelukkig hebben wij een aantal heel tevreden klanten die bij ons vonden wat ze op de pensionstal waar ze voorheen stonden niet vonden :).

Voor sommige mensen kan een rusthuis echt een uitkomst zijn. Ik heb het dan niet over gooi maar op de klei in een kudde rusthuis, maar een stal waar de paarden dagelijks op de weide komen en elke nacht op stal (individueel bijvoeren), geborsteld worden, dekens gewisseld worden, krachtvoer wordt afgestemd per paard, supplementen worden gevoerd, de paarden in kleine groepjes staan en alle terugkerende kosten (jaarlijkse enting / hoefsmid / krachtvoer / etc etc) inbegrepen zijn. Moet je paard een nieuwe deken, is de dierenarts nodig omdat hij ziek is? dan zijn die kosten wel voor de eigenaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:10

Ja precies merel :-) Het rusthuis waar ons oudje staat doet dat ook :-) Af en toe borstelen, indien nodig dekentje op :-)

Elcamino, het is een beetje zoeken, maar het kan wel. Supplementen bijvoeren, ijzers er onder houden. Het kan echt wel in een rusthuis :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:46

Wij kozen destijds voor een rusthuis voor ons ( nog jonge paard) vanwege de weidegang die wij hem niet konden bieden jaarrond. Hier in het westen van het land is het onmogelijk een paard 24/7 365per jaar op het land in een kudde te houden dus dan maar 200 km verderop (noorden van het land)
ons paard had artrose en dit was de enige manier hem nog een paar jaar paard te laten zijn.

Hij heeft er twee jaar gestaan en wij gingen minimaal 2 keer per maand heen en weer.

dus dat kan ook een reden zijn om voor een rusthuis te kiezen. Al moet ik wel zeggen dat wij nooit meer een paard volledig uit handen willen geven, dat viel ons zwaar tegen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:48

Apple, ik ben ook nog steeds zoekende....het is nog niet zo ver maar ben er wel al mee bezig... liefst in de buurt, zo ver weg zou betekenen dat ik er niet veel heen kan.... dat wil ik ook niet.... heb nog even de tijd, gelukkig....