Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoniem schreef:Yvank_ schreef:maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.
Zou jij een stalgenoot zonder trailer, met een paard met koliek laten staan? En zeggen "helaas ik leen mijn trailer niet uit"?
Yvank_ schreef:palousa_boy schreef:Ik zou dan als ik op een stal sta waar ze ook trailers verhuren, m'n eigen trailer niet uitlenen, Ook al is het spoed. Als mensen haast hebben gebeuren de meest rare dingen.
Is die mogelijkheid er niet op stal zou ik zelf rijden met m'n trailer.
Precies!

muppetmayo schreef:Dat is ook nog eens een goede, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Trailer niet verzekerd als hij met een ander meegaat... Fijn om te weten
In uiterste spoed zou ik overigens wel de 1e zijn die klaar staat, je moet er niet aan denken dat er 1 staat die met spoed naar de kliniek moet en geen trailer beschikbaar...
[***] schreef:muppetmayo schreef:Dat is ook nog eens een goede, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Trailer niet verzekerd als hij met een ander meegaat... Fijn om te weten
In uiterste spoed zou ik overigens wel de 1e zijn die klaar staat, je moet er niet aan denken dat er 1 staat die met spoed naar de kliniek moet en geen trailer beschikbaar...
Volgens mij is hij dan wel verzekerd hoor. Volgens mij valt hij dan gewoon onder de verzekering van het trekkende voertuig?
eilleen333 schreef:Ik snap nooit dat mensen die ene trailer lenen de schade niet willen vergoeden. Dat valt toch gewoon onder je WA? Bij mij wel in ieder geval.
Lielle schreef:eilleen333 schreef:Ik snap nooit dat mensen die ene trailer lenen de schade niet willen vergoeden. Dat valt toch gewoon onder je WA? Bij mij wel in ieder geval.
ik zou dat eens navragen. Ik heb een keer schade gereden aan een trailer met uit de stalling rijden (stond dus al aangekoppeld) door te dicht langs een spant te rijden. Viel op geen enkele manier onder mijn WA verzekering, noch die van de trekkende auto, noch mijn gewone WA. Schade die door je paard veroorzaakt wordt (mss) wel, net als schade aan bv die spant.
[***], weet je zeker dat schade veroorzaakt door een paard niet wordt gedekt? Ik heb vorig jaar schade gehad aan de auto van een ander, die door mijn paard was veroorzaakt, en dat was iig wel gedekt onder mijn gewone WA. Ik weet niet hoe het zit als dat paard in een trailer staat en schade veroorzaakt.
Maar schade aan een trailer valt iig nooit onder de verzekering van het trekkende voertuig.
Lielle schreef:eilleen333 schreef:Ik snap nooit dat mensen die ene trailer lenen de schade niet willen vergoeden. Dat valt toch gewoon onder je WA? Bij mij wel in ieder geval.
ik zou dat eens navragen. Ik heb een keer schade gereden aan een trailer met uit de stalling rijden (stond dus al aangekoppeld) door te dicht langs een spant te rijden. Viel op geen enkele manier onder mijn WA verzekering, noch die van de trekkende auto, noch mijn gewone WA. Schade die door je paard veroorzaakt wordt (mss) wel, net als schade aan bv die spant.
[***], weet je zeker dat schade veroorzaakt door een paard niet wordt gedekt? Ik heb vorig jaar schade gehad aan de auto van een ander, die door mijn paard was veroorzaakt, en dat was iig wel gedekt onder mijn gewone WA. Ik weet niet hoe het zit als dat paard in een trailer staat en schade veroorzaakt.
Maar schade aan een trailer valt iig nooit onder de verzekering van het trekkende voertuig.
. Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger. Yvank_ schreef:Wat ik van de verzekering begreep gelden dezelfde voorwaarden als voor je auto. Dus hoe je auto verzekerd is zo ook de trailer.
Bij schade van buitenaf door derden valt die onder de verzekering van degen die het veroorzaakt heeft. Rij jezelf een paar omver dan gelden de voorwaardes zoals voor je auto. Dus krijg je het met je auto vergoed dan ook geld dit ook voor de trailer.
Yvank_ schreef:Wat ik van de verzekering begreep gelden dezelfde voorwaarden als voor je auto. Dus hoe je auto verzekerd is zo ook de trailer.
Bij schade van buitenaf door derden valt die onder de verzekering van degen die het veroorzaakt heeft. Rij jezelf een paar omver dan gelden de voorwaardes zoals voor je auto. Dus krijg je het met je auto vergoed dan ook geld dit ook voor de trailer.
meggiemeg schreef:Dat dacht ik ook altijd, mijn auto is all-risk verzekerd dus datgene wat ik er achter hang ook. Niet dus.
Alleen de schade die door de aanhanger wordt toegebracht aan derden is verzekerd, de schade aan de aanhanger op dat moment niet. Daar moet je dus een aparte verzekering voor afsluiten.
De kosten zijn het niet...