Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Haha nee grapje natuurlijk...
muppetmayo schreef:jgd dank je wel voor de tip. Helaas is dit bij mijn paard niet de oplossing (hebben we al geprobeerd, en ook doet hij dit in een grote 1,5 paards trailer).
Ik ben er gewoon toe in staat hem vast te nagelen aan de trailervloerHaha nee grapje natuurlijk...
Miezelke je omschrijft precies mijn idee.
Toch heb ik nog wat twijfel.. misschien moet ik hem toch maar eens weg brengen. Dan ben ik er zelf ook niet altijd bij, en misschien geeft dat wat rust...
muppetmayo schreef:Joolien dat klopt inderdaad. Het vervelende in deze is alleen dat ik eerder al trammelant met meneer heb gehad in een 2 paards vrachtwagen. hij is over de stang geklommen en stond in de zadelkamer![]()
Een vrachtwagen met schotten zou dan kunnen, alleen wil ik erg graag weg kunnen samen met iemand. (dat is ook de reden voor een 2 paards trailer ipv 1.5 paards, ik zou ook graag mijn shetter eens mee kunnen nemen samen met mijn haflinger). Helaas zijn er nauwelijks vrachtwagentjes te vinden met voldoende laadwermogen voor 2 paarden en wil niet net aan rijden. Mocht trailer niet kunnen ga ik voor mijn c1 rijbewijs, dit schijnt nog redelijk te doen te zijn qua kosten en verschillende examens. Ik zit niet te wachten op een 4 paards mega wagen hihi.
Was wel een 2-paards ook trouwens.
Heb in de trailer ook nog bedacht om de stang weg te halen, dan heeft hij denk ik heel snel door dat steigeren geen zin heeft en dan hoop ik dat zijn voeten aan de vloer blijven, maar dat vind ik in een trailer dan weer wat tricky... Je wil op de snelweg niet ineens een paard wat enorm naar voor en achter dendert in de trailer, ondanks dat ik er uiteraard niet een net aan auto voorzet.
Wel jammer, had al de ideale vrachtwagen gezien qua inrichting, echter was dit ook een b wagentje welke niet als c gekeurd kon worden. Ik kon hier maar 900 kilo laadvermogen in kwijt en dat is echt te weinig helaas.
Je hebt al een weekcursus voor C rond de 1500 euro incl examen. Nu ga ik er niet vanuit dat ik dat red overigens hoor