PenP2014 schreef:Hallo beste bokkers.
Beetje rare titel maar ik wist t even niet anders neer te zetten
Ik heb een beetje een vervelende situatie aan de hand. Ik wil graag een beetje discreet blijven en daarom ga ik niet de lange versie op internet zetten. Ik wil eigenlijk gewoon feitelijk weten wat ik nu wel en niet verplicht ben.
Ik heb op stal flink wat mot gehad voornamelijk met een stalgenoot. Dit alles heeft mij na een aantal maanden ook doen besluiten dat ik mijn paard wilde verhuizen. vorige week heb ik dit netjes aangegeven bij mijn stalbaas. Hij maakte me erop attent dat ik een opzegtermijn van een maand had. Dit is natuurlijk ook gewoon gebruikelijk en ik heb dan ook gezegd de stalling bij deze op te zeggen en mei nog te blijven. we zouden dus per Juni weggaan.
Nu is helaas de ruzie zo uit de hand gelopen, met aangifte die ik heb gedaan en alles erbij, dat ik op een punt stond echt uit mn naatje te gaan. Ik heb de stalbaas gesproken en die zei tegen mij, het lijkt me verstandig dat je nu weg gaat. Al is het maar tijdelijk.
Ik heb dus diezelfde dag mn paard opgehaald en hier flink kosten voor moeten maken. Denk aan een andere stalling vooruitbetalen, trailerhuur, borg van het eea. etcetera.
Maargoed hij staat er nu, afgesloten hoofdstuk zou je denken.
Vandaag stuur ik mijn ex stalbaas een bericht dat ik mijn spullen die daar nog liggen even kom halen. Waarop ik de reactie krijg dat hij het geld wilt hebben voor de maand Mei.
Ik vind dit een beetje vreemd. Een opzegtermijn werkt toch 2 kanten op? Ik moest op stel en sprong weg, en heb dus ook mijn maand waar ik nog ''recht op had'' ook niet gekregen.
Ik vind het om plat te zeggen een beetje belachelijk. Ik had netjes een maand willen blijven, ben de beroerdste niet. Maar ik moest op stel & sprong weg en nu kan ik dus alsnog gaan betalen?
Hoe zit dit precies? Ben ik dit gewoon schuldig aan hem of werkt dat niet zo?
P.S. Ik heb niks van een contract ondertekend op die stal.
Alvast bedankt!
Lees het dik gedrukte nog een keer. Hierin staat dus dat je een maand opzegtermijn hebt en dus gewoon verplicht bent om mei te betalen. Ook al stap je eerder op.

. Succes!