Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:55

_Lizanne schreef:
Jennyj01 schreef:
Maar je wa betaald ook al ben aansprakelijk. Daar is die voor.

Hmm dan denk ik eigenlijk van niet! Is dit iets van NL misschien? En dit moet je dan apart hebben aangevraagd enzo he? Dan heb ik die helaas niet...

In Nederland heb je dat dus wel. Een wa verzekering is niet zo heel duur en dekt dit soort schade. Of als je bv een dure vaas bij een vriendin in huis omstoot. Misschien handig om even naar te informeren. Bij ons dekt het de schade gemaakt door je huisdieren ook. Hobby paard valt daar ook onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:02

Misschien wel hele rare opmerking, maar ree jij wel met een zweep?
(ik rij namelijk om die reden altijd met zweep omdat daarmee in zulke situaties net even wat meer controle heb).

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:16

_Lizanne schreef:
Vumana89 schreef:
Ts, ken je het bedrijf nog van de bierkar?
Kun je hun niet bellen met de datum en tijd en zeggen dat je een mooie factuur hebt voor de gasten die die kar gehuurd hadden?

Heb zo ongeveer 10 bedrijven gebeld die ongeveer in de buurt waren. Geen enkel van die bedrijven zei dat er een kar in mijn buurt kon zijn.

Ik denk dat die bedrijven zich ook wel op de hoede houden, niet enkel bij paardenmensen richten ze schade aan. Zo heb ik al is een gigantische file gezien op een baan waar je 70 mocht en die mannen het leuk vonden om heel het verkeer stil te leggen...

Ik vind de karren verschrikkelijk en ze mogen echt verboden worden als het aan mij ligt!

Je mag niet deelnemen aan het verkeer als je teveel alcohol ophebt. Behalve met de benewagen. Waarom is dit dan wel toegestaan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:22

Wat een rare reacties van mede-paardenliefhebbers. Het verkeersreglement is milder voor de ruiter op de openbare weg dan bokt. In het verkeersreglement staat namelijk:

Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.

Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken. Het geluid mag de door het technisch reglement opgelegde grens niet overschrijden.

Bij het kruisen of het inhalen van paarden doen bestuurders er trouwens goed aan om een voldoende grote zijdelinge afstand te bewaren. Art. 45.5 verplicht bestuurders ook om de nodige maatregelen te nemen om te voorkomen dat de lading en al wat dient om de lading vast te maken, door lawaai de dieren zou doen schrikken.

Edit: typo

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:05

Gini schreef:
Wat een rare reacties van mede-paardenliefhebbers. Het verkeersreglement is milder voor de ruiter op de openbare weg dan bokt. In het verkeersreglement staat namelijk:

Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.

Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken. Het geluid mag de door het technisch reglement opgelegde grens niet overschrijden.

Bij het kruisen of het inhalen van paarden doen bestuurders er trouwens goed aan om een voldoende grote zijdelinge afstand te bewaren. Art. 45.5 verplicht bestuurders ook om de nodige maatregelen te nemen om te voorkomen dat de lading en al wat dient om de lading vast te maken, door lawaai de dieren zou doen schrikken.

Hehe..... DANKJEWEL... Dit dacht ik dus ook.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:07

Fjorj schreef:
Misschien wel hele rare opmerking, maar ree jij wel met een zweep?
(ik rij namelijk om die reden altijd met zweep omdat daarmee in zulke situaties net even wat meer controle heb).

Een paard dat door angst al op ontploffen staat nog is met een zweep gaan zwieren? Daar doe ik niet aan mee -O- (Sorry als je dat niet zo bedoelde, maar zou niet anders weten wat een zweep dan veel anders zou kunnen doen)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:07

_Lizanne schreef:
Jennyj01 schreef:
Maar je wa betaald ook al ben aansprakelijk. Daar is die voor.

Hmm dan denk ik eigenlijk van niet! Is dit iets van NL misschien? En dit moet je dan apart hebben aangevraagd enzo he? Dan heb ik die helaas niet...

In Nederland heb je dat dus wel. Een wa verzekering is niet zo heel duur en dekt dit soort schade. Of als je bv een dure vaas bij een vriendin in huis omstoot. Misschien handig om even naar te informeren. Bij ons dekt het de schade gemaakt door je huisdieren ook. Hobby paard valt daar ook onder.

Daar ga ik zeker is achter horen ,dankjewel !

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:52

Gini schreef:

dat is natuurlijk wel allemaal zo maar dan had de ts wel de gegevens van de personen op de kar moeten hebben. Meteen aangifte moeten doen en misschien dan had ze een mogelijkheid dat de schade niet bij haar lag. Maar dit is niet zo dus hoe moet degene van de auto dan weten dat het naar de personen op de bierkar moet? Nu hebben we gelukkig verzekeringen dus die betalen.

Waarom was omdraaien geen optie ts? Als ik uit je verhaal de type straat opmaak lijkt het me eigenlijk onverstandig om daar te rijden, niet kunnen draaien of zijstraatjes etc. Je kan nu eenmaal niet overal rijden.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:00

PBA_ schreef:
Gini schreef:

dat is natuurlijk wel allemaal zo maar dan had de ts wel de gegevens van de personen op de kar moeten hebben. Meteen aangifte moeten doen en misschien dan had ze een mogelijkheid dat de schade niet bij haar lag. Maar dit is niet zo dus hoe moet degene van de auto dan weten dat het naar de personen op de bierkar moet? Nu hebben we gelukkig verzekeringen dus die betalen.

Waarom was omdraaien geen optie ts? Als ik uit je verhaal de type straat opmaak lijkt het me eigenlijk onverstandig om daar te rijden, niet kunnen draaien of zijstraatjes etc. Je kan nu eenmaal niet overal rijden.

Klopt maar om naar de manege te gaan (Waar ik de piste huur) of om naar het bos te gaan moet je nu eenmaal dat stukje door :) De gegevens van de mannen had ik niet omdat ik op dat moment mijn paard kalmeren het belangrijkste vond, wat mij logisch lijkt. Aangifte had ik wel meteen gedaan. Wat hierboven al eerder vermeld stond is dat ik met mijn paard op de stoep was gaan staan om zo ver mogelijk van de wagen af te blijven staan. Ik zag ze uit de bocht komen en wist toen nog niet welke kant ze op gingen. Behalve een ander zijn tuin in rijden was er dus geen andere optie :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:04

_Lizanne schreef:
Zucht... Snap niet hoe jij er zo over kan denken maargoed ;) Ieder paardenmens kan denk ik toch wel begrijpen dat dit gewoon fout is en een paard zo eigenlijk 'de dood in jagen' is. Natuurlijk snap ik dat dit vanuit de verzekering mijn schuld is en dat het betaald moet worden. Daar gaat het hier ook niet om.
Het gaat hierover de eerlijkheid van mensen en ik zegget , moest het mij nog is gebeuren keer ik niet meer om en laat ik het gewoon aan de mensen over :)

Jarenlange ervaring in het verkeersmak maken van paarden. :) En om op je post van daarvoor terug te komen: elk paard kan op een vierkante meter draaien als het moet. En kan je niet omdraaien dan zou je af moeten hebben stappen om je paard te kalmeren zodra je doorhad dat je paard ging stressen. Want als er twee auto's kunnen passeren, kan je paard draaien. :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:20

Breghje schreef:
_Lizanne schreef:
Zucht... Snap niet hoe jij er zo over kan denken maargoed ;) Ieder paardenmens kan denk ik toch wel begrijpen dat dit gewoon fout is en een paard zo eigenlijk 'de dood in jagen' is. Natuurlijk snap ik dat dit vanuit de verzekering mijn schuld is en dat het betaald moet worden. Daar gaat het hier ook niet om.
Het gaat hierover de eerlijkheid van mensen en ik zegget , moest het mij nog is gebeuren keer ik niet meer om en laat ik het gewoon aan de mensen over :)

Jarenlange ervaring in het verkeersmak maken van paarden. :) En om op je post van daarvoor terug te komen: elk paard kan op een vierkante meter draaien als het moet. En kan je niet omdraaien dan zou je af moeten hebben stappen om je paard te kalmeren zodra je doorhad dat je paard ging stressen. Want als er twee auto's kunnen passeren, kan je paard draaien. :)

Al heb je 100 jaar ervaring in het verkeersmak maken van paarden , er kan altijd nog iets gebeuren ;) Nu staat er hier al een stuk of 3 keer vermeld dat het geen zin had voor te draaien. Hehe natuurlijk kan je draaien , maar dan sta je tegen een andere auto of in iemand anders zijn tuin. Zoals ik ook al had gezegd is dit allemaal heel snel gebeurd. Je maakt mij niet wijs dat als jij ziet dan jouw paard ergens in de verte iets ziet waar hij bang voor is dat jij binnen de 10 seconden omdraait en er voor weg stapt? Als je dat wel doet dan vraag ik mij af hoe dat jij jouw paarden verkeersmak maakt.
Hoe dan ook , je kan me nu wel vertellen wat ik toen op dat moment wel en niet had moeten doen, maar ik snap niet echt wat daar het nut van is?
Het lijkt me nu wel tijd dat we stoppen met die discussie, jij en ik hebben duidelijk een andere mening :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:30

_Lizanne schreef:
Al heb je 100 jaar ervaring in het verkeersmak maken van paarden , er kan altijd nog iets gebeuren ;) Nu staat er hier al een stuk of 3 keer vermeld dat het geen zin had voor te draaien. Hehe natuurlijk kan je draaien , maar dan sta je tegen een andere auto of in iemand anders zijn tuin. Zoals ik ook al had gezegd is dit allemaal heel snel gebeurd. Je maakt mij niet wijs dat als jij ziet dan jouw paard ergens in de verte iets ziet waar hij bang voor is dat jij binnen de 10 seconden omdraait en er voor weg stapt? Als je dat wel doet dan vraag ik mij af hoe dat jij jouw paarden verkeersmak maakt.
Hoe dan ook , je kan me nu wel vertellen wat ik toen op dat moment wel en niet had moeten doen, maar ik snap niet echt wat daar het nut van is?
Het lijkt me nu wel tijd dat we stoppen met die discussie, jij en ik hebben duidelijk een andere mening :)

Dat heet anticiperen. Vooruit kijken. Altijd voorbereid zijn dát er idd iets kan gebeuren en al een uitweg hebben gezocht voordat je in de problemen raakt, maar dát leer je dus idd alleen door 100 jaar ervaring. Maar door die ervaring heb ik idd nog nooit iemand anders schade berokkend, noch mezelf noch mijn paard(en). En idd, zodra ik merk dat mijn paard gespannen raakt grijp ik daar al op in, dat heet voorbereid zijn. Hoe ik dat doe, heb ik in de posten hiervoor al uitgelegd.

Het nut ervan? Dat je er hopelijk iets van leert :) dat je snapt dat je als ruiter zijnde áltijd verantwoordelijk bent voor het gedrag van je paard. Niet een ander de schuld geven dat jij je paard niet onder controle had, want dat klopt gewoonweg niet. En nogmaals, ik praat die jongens op die bierkar Echt Niet Goed, Absolúút Niet, echter.... had jij je paard onder controle gehad was t helemaal niet gebeurd.

Want nu is t een bierkar, een andere keer is het een aanhanger waarop iets rammelt en je paard schrikt opnieuw. Afijn, noem maar op.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:52

Breghje ergens heb je wel gelijk maar niet iedereen is even goed in buiten rijden. Zoals je in de dressuur van b naar grandprix kunt zijn er ook buitenruiters van verschillend nivo. Maar ergens moet je het gaan leren en soms door schade en schande wijzer worden.
Daarbij is niet iedereen even getalenteerd om echt goed erin te worden. Maar we zeggen van een b ruiter met weinig aanleg ook niet dat die geen wedstrijden meer mag rijden.
Het feit dat jij nog nooit geen schade hebt gehad betekend niet dat het je nooit kan overkomen. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Zelf heb ik ook nog nooit iets ernstigs gehad maar ben echt wel eens in een lastige situatie geweest die heel anders kon uitpakken maar gelukkig met een sisser afliep.

Ingritjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:38

Breghje schreef:
_Lizanne schreef:

Dat heet anticiperen. Vooruit kijken. Altijd voorbereid zijn dát er idd iets kan gebeuren en al een uitweg hebben gezocht voordat je in de problemen raakt, maar dát leer je dus idd alleen door 100 jaar ervaring. Maar door die ervaring heb ik idd nog nooit iemand anders schade berokkend, noch mezelf noch mijn paard(en). En idd, zodra ik merk dat mijn paard gespannen raakt grijp ik daar al op in, dat heet voorbereid zijn. Hoe ik dat doe, heb ik in de posten hiervoor al uitgelegd.

Het nut ervan? Dat je er hopelijk iets van leert :) dat je snapt dat je als ruiter zijnde áltijd verantwoordelijk bent voor het gedrag van je paard. Niet een ander de schuld geven dat jij je paard niet onder controle had, want dat klopt gewoonweg niet. En nogmaals, ik praat die jongens op die bierkar Echt Niet Goed, Absolúút Niet, echter.... had jij je paard onder controle gehad was t helemaal niet gebeurd.

Want nu is t een bierkar, een andere keer is het een aanhanger waarop iets rammelt en je paard schrikt opnieuw. Afijn, noem maar op.

Zelfs bij jou kan er echt nog wel een ongeluk gebeuren ;) Vind het niet helemaal eerlijk hoe je tegen Ts bezig bent.... Het gaat er hier niet om wat ze toen wel of niet had moeten doen , ze vraagt enkel of mensen nog verhalen hebben van ongelukken op de weg en of het klopte dat ze de boete kreeg. Ik vind, net zoals Ts zegt, dit NIKS te maken hebben met je paard onder controle hebben of niet. Het paard werd expres opgefokt en het is en blijft een wild dier! Dan kun je net zoveel ervaring hebben... Er kan altijd iets gebeuren dat je niet ziet aankomen! :)

kimmie1

Re: Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:05

Volgens mij is er verschil met de Belgische verkeersregels en de Nederlandse. Hier wordt je geacht niemand moedwillig in gevaar te brengen maar dat is een aardig rekbaar begrip.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:46

Dan kan je altijd naar het algemene verkeersreglement grijpen waarin echt wel staat dat er geen lawaaihinder mag zijn en dat bestuurders altijd zo rechts mogelijk moeten rijden etc etc.

Pas op, hoe het verzekeringstechnisch allemaal verder zit, dat weet ik ook niet. Ik wilde gewoon puur de uitspraken ontkrachten 'dat je je paard maar onder controle moet hebben', en 'dat je dan maar niet naar buiten moet'. Zo is het dus niet! Zelfs voetgangers en fietsers hebben rechten en plichten, het is niet omdat je opeens met je kont op een paard zit dat mede-weggebruikers zomaar ineens alles mogen doen en laten en jij 'je paard maar moet kunnen controleren'.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:46

Jennyj01 schreef:
Breghje ergens heb je wel gelijk maar niet iedereen is even goed in buiten rijden. Zoals je in de dressuur van b naar grandprix kunt zijn er ook buitenruiters van verschillend nivo. Maar ergens moet je het gaan leren en soms door schade en schande wijzer worden.
Daarbij is niet iedereen even getalenteerd om echt goed erin te worden. Maar we zeggen van een b ruiter met weinig aanleg ook niet dat die geen wedstrijden meer mag rijden.
Het feit dat jij nog nooit geen schade hebt gehad betekend niet dat het je nooit kan overkomen. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Zelf heb ik ook nog nooit iets ernstigs gehad maar ben echt wel eens in een lastige situatie geweest die heel anders kon uitpakken maar gelukkig met een sisser afliep.

Verkeersmak maken is idd een proces, en dat moet je ook leren, zie mijn eerdere posten. Wat ik al zei, je gaat pas alléén met je paard over straat als je volledig blind op elkaar vertrouwd. En ik zeg absoluut niet dat ts dat niet heeft of niet kan, ik zeg alleen dat ze in deze situatie eerder in had moeten grijpen omdat ze zelf al aangaf dat ze voelde dat haar paard gespannen werd.

Ik zie de overeenkomst tussen een paard van B naar GP rijden (talent, goed opgeleid paard in de dressuurkunst) of verkeersmak maken (vertrouwensband tussen paard en ruiter) niet echt, maar dat kan aan mij liggen uiteraard.

Nogmaals, ik zeg niet dat ts niet naar buiten mag met haar paard, ik zeg dat zolang je je paard niet volledig onder controle hebt je niet alléén naar buiten gaat maar onder begeleiding van een bomproof paard, of desnoods met iemand naast je.

En even een nadenkertje... jij loopt met je kinderwagen waarin je kind zit over straat, naast je loopt een paard, dat schrikt van een auto met een aanhanger die rammelt en paard walst over jou en je kind heen. Zeg je dan ook geheel vergevingsgezind dat diegene er gewoon nog niet zo aan toe was aan het buitenrijden, en dat die combi het met schade en schande moet leren...

Nu is er in feite niks gebeurt (goed, de auto heeft een deuk maar dat is vervangbaar blik) gelukkig.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:54

Ingritjex schreef:
Zelfs bij jou kan er echt nog wel een ongeluk gebeuren ;) Vind het niet helemaal eerlijk hoe je tegen Ts bezig bent.... Het gaat er hier niet om wat ze toen wel of niet had moeten doen , ze vraagt enkel of mensen nog verhalen hebben van ongelukken op de weg en of het klopte dat ze de boete kreeg. Ik vind, net zoals Ts zegt, dit NIKS te maken hebben met je paard onder controle hebben of niet. Het paard werd expres opgefokt en het is en blijft een wild dier! Dan kun je net zoveel ervaring hebben... Er kan altijd iets gebeuren dat je niet ziet aankomen! :)

Uiteraard. Alleen is het nog nooit gebeurt omdat ik vooruit kijk, zorg dat er altijd ruimte is om te manouvreren en pas als ik voor 1000% zeker weet dat mijn paard me volledig vertrouwd, pas smalle straten doorga en dan zelfs nog uit- en vooruitkijk :D ;) .

Maar om even terug te komen op, TS heeft dus idd terecht de boete gekregen. En onze paarden zijn in niks meer te vergelijken met wilde dieren. Ze zijn zo totaal gedomesticeerd, vanaf veulen komen ze al in onze handen. Ze hebben uiteraard nog wel sporen van dat instinct, maar dáár ligt dus de taak van de ruiter om dat om te buigen naar een vertrouwens relatie.

En nogmaals, een paard schrikt. Punt. Het maakt het paard niet uit of ie schrikt van opgejaagd worden of van een knallende uitlaat. Een paard zijn hersenen maken dat verschil niet. De mens wel, die heeft er een andere ervaring bij. En daarom is degene die op het paard zit bij wet altijd verantwoordelijk voor het paard zijn gedrag. Dat is niet iets dat ik verzonnen heb, dat heb ik van mijn verzekeringsmaatschappij toen ik vroeg het het zat omdat ik toen voor handelaren en fokkers reed.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:03

Ik zou in ieder geval bezwaar maken tegen de boete. Je hebt altijd een kans dat de boete kwijtgescholden wordt of niet meer geldig is omdat de periode te lang is geweest voordat de politie reageert op je bezwaar. Probeer er achter te komen welke firma die bierkarren verhuurd en zet deze naam in je bezwaar.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:04

Breghje, je haalt de woorden uit mn mond! :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:24

Breghje, De overeenkomst is dat er verschillende nivo's qua opleiding van ruiters en paard zijn. En zo ook voor buitenruiters. Die heb je ook van heel goed tot nog niet zo goed. De houding die je hebt van ik ben zo ervaren en goed dus mij overkomt niks is natuurlijk een inkoppertje. Het spreekwoord is niet voor niks: hoogmoed komt voor de val.
En het voorval met de kinderwagen is uitgesloten.
A zul je mij nooit met een kinderwagen zien.
B zou ik ook niet zo dicht langs een paard passeren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:31

Mijn paard heeft een keer tegen een auto geschopt, een beetje een gelijke situatie. Ik heb dit gewoon op mijn WA verzekering gegooid en er niks van gemerkt. Allemaal snel geregeld en heb zelf niets hoeven te betalen. Hoe banketstaaf ook, ik zou er niet zo'n punt van maken, je bent hier voor verzekerd.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:42

Jennyj01 schreef:
Breghje, De overeenkomst is dat er verschillende nivo's qua opleiding van ruiters en paard zijn. En zo ook voor buitenruiters. Die heb je ook van heel goed tot nog niet zo goed. De houding die je hebt van ik ben zo ervaren en goed dus mij overkomt niks is natuurlijk een inkoppertje. Het spreekwoord is niet voor niks: hoogmoed komt voor de val.
En het voorval met de kinderwagen is uitgesloten.
A zul je mij nooit met een kinderwagen zien.
B zou ik ook niet zo dicht langs een paard passeren.

Inkoppertje misschien, maar feit is dat ik jarenlang alleen maar paarden verkeers- en zadelmak heb gemaakt en er nog nooit in de 35 jaar dat ik erop rondhobbel iets is gebeurt zoals wat ts is overkomen, júíst omdat ik dus altijd vooruitkijk. Dat is geen hoogmoed, dat is realisme. Ik voorkóm dit soort situaties domweg. Als ik denk dat een smal straatje vol met auto's zonder ruimte om te manouvreren eraan komt, vraag ik me af of het een slim idee is om daarin te gaan want stél dat er iets gebeurt... Nee dus, ergo ik neem dat straatje niet. En is er geen andere weg, dan loop ik ernaast. Ervaring heet dat. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:58

Ja Breghje dat heb je nu wel erg duidelijk gemaakt. Ontopic nu weer?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:01

Jennyj01 schreef:

Jij bedoelt de AVP, en die dekt niet automatisch paarden, bij veel verzekeringen moet je vooraf vermelden dat je paarden hebt. WA verzekering gaat hier niet op omdat deze voor auto's is.

RoyceMack schreef:
Je mag niet deelnemen aan het verkeer als je teveel alcohol ophebt. Behalve met de benewagen. Waarom is dit dan wel toegestaan?

Sinds wanneer is dat wel toegestaan? Benenwagen valt onder openbaar dronkenschap en is wettelijk ook niet toegestaan. :n Het wordt vaak wel gedoogd, omdat het het beste alternatief is zodat mensen thuis kunnen komen, maar als ze overlast veroorzaken worden ze nog wel degelijk opgepakt.

Wat ik me nog steeds afvraag, heeft TS nu een boete gehad of is dit het schadebedrag wat er betaald moet worden? Dat is me nog steeds onduidelijk.
In ieder geval, verzekeringstechnisch had TS direct de bierwagen aansprakelijk moeten stellen, dan had jouw verzekering dit kunnen verhalen op de verzekering van deze partij (niet zeker of dit ook lukt). Aangezien nu niet bekend is welke partij dit is, zal TS aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan het voertuig. Goede les voor een volgende keer, ga er direct iets actiever achteraan, dan had je geweten wie de veroorzaker was geweest. Die personen waren misschien niet aan te spreken, maar je had toen ook de bedrijven kunnen bellen. Nu heb je niemand om aansprakelijk te stellen, dus is het logisch dat de schade op jou verhaald wordt.