Jennyj01 schreef:In Nederland heb je dat dus wel. Een wa verzekering is niet zo heel duur en dekt dit soort schade. Of als je bv een dure vaas bij een vriendin in huis omstoot. Misschien handig om even naar te informeren. Bij ons dekt het de schade gemaakt door je huisdieren ook. Hobby paard valt daar ook onder.
Jij bedoelt de AVP, en die dekt niet automatisch paarden, bij veel verzekeringen moet je vooraf vermelden dat je paarden hebt. WA verzekering gaat hier niet op omdat deze voor auto's is.
RoyceMack schreef:Je mag niet deelnemen aan het verkeer als je teveel alcohol ophebt. Behalve met de benewagen. Waarom is dit dan wel toegestaan?
Sinds wanneer is dat wel toegestaan? Benenwagen valt onder openbaar dronkenschap en is wettelijk ook niet toegestaan.
Het wordt vaak wel gedoogd, omdat het het beste alternatief is zodat mensen thuis kunnen komen, maar als ze overlast veroorzaken worden ze nog wel degelijk opgepakt.
Wat ik me nog steeds afvraag, heeft TS nu een boete gehad of is dit het schadebedrag wat er betaald moet worden? Dat is me nog steeds onduidelijk.
In ieder geval, verzekeringstechnisch had TS direct de bierwagen aansprakelijk moeten stellen, dan had jouw verzekering dit kunnen verhalen op de verzekering van deze partij (niet zeker of dit ook lukt). Aangezien nu niet bekend is welke partij dit is, zal TS aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan het voertuig. Goede les voor een volgende keer, ga er direct iets actiever achteraan, dan had je geweten wie de veroorzaker was geweest. Die personen waren misschien niet aan te spreken, maar je had toen ook de bedrijven kunnen bellen. Nu heb je niemand om aansprakelijk te stellen, dus is het logisch dat de schade op jou verhaald wordt.