eef_doortje schreef:ik lees dit topic voor het eerst, in andere topics word er gezegd had je een contract moeten nemen in zulke gevallen, en hier word weer gemeld dat een contract niet makkelijk ontbonden kan worden. als paarden eigenaar snap je toch wel dat een paard op deze leeftijd geen eerste veulen moet krijgen, en als je paard al ziek is dat dat helemaal niet moet! dus vind ik dat bextertje een poot heeft om op te staan ik hoop dat jullie juridisch eruit kunnen komen en dat de merrie gust is. en ik wens jullie veel sterkte toe!
Niet dekken was geen voorwaarde in het contract. Dat is dus geen grond. Volgens Bextertje is het paard daar opgeknapt, zelfs zover dat ze weer te rijden was en volgens de huidige eigenaar door de DA goed genoeg bevonden om te dekken. Er zijn genoeg merrie's die op late leeftijd een veulen krijgen dus dat is ook geen punt. Een rondje door de bak jagen is ook geen punt en daarbij is het "van horen zeggen". De voorwaarde dat het paard niet verplaatst mag worden zal altijd uitgelegd worden als niet van vast staladres veranderen. Anders kun je ook nooit naar de dierenarts of een leuke buitenrit maken.
Op persoonlijke titel zeg ik dat er misschien eens gestopt moet worden met een paard " een goed plekje geven" want je krijgt er alleen maar gezeik van omdat de oude eigenaar wel verlangt dat je alle kosten betaald als voor een gezond paard maar je mag er niets mee. Zo'n meisje is dan blij want die heeft een apegatje voor niets en na een tijdje realiseert ze zich dat ze ook inderdaad niets heeft behalve een lege portemonnee dan. Afscheid nemen hoort óók bij paarden houden. En als het je zo zwaar valt dat je je paard niet weg durft te brengen, laat hem dan ook niet bij een vreemde maar verzorg het paard tot het eind. Maarja, dat kost geld