Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jorika1986 schreef:_Femkeeex schreef:
Lijkt me een prima oplossing! Denk dat het paard hier goed terecht komt.
Citaat:Prijsklasse: zeer laag/liefst symbolisch bedrag
Voorkeur voor pony's vanaf minimaal 1.10m en liefst grotere paarden met sterke karakters/ goede bloedlijn
Shirley schreef:En waarom denk je dat ?
Ken je deze mensen ?
Buiten een advertentie voor een ruiterkamp, is er niets van bekend op Bokt ...
Dimple schreef:Soms moet je gewoon een keuze maken welke het beste voor het paard is.
Als jij denkt dat ze met haar lastige karakter nergens anders terecht kan, is naar de slacht geen gek idee.
We kunnen met de beste wil van de hele wereld alle paarden proberen te redden, maar dat is niet mogelijk.
Ook zitten we in een enorme crisis en moeten er keuzen worden gemaakt. De 1 leuker dan de ander...............
Eerlijk gezegd..........al kreeg ik een lastig paard gratis......ik zou er niet aan beginnen.
Succes met de verkoop/keuze.
jorika1986 schreef:_Femkeeex schreef:
Lijkt me een prima oplossing! Denk dat het paard hier goed terecht komt.
knuffeldier schreef:Dimple schreef:Soms moet je gewoon een keuze maken welke het beste voor het paard is.
Als jij denkt dat ze met haar lastige karakter nergens anders terecht kan, is naar de slacht geen gek idee.
We kunnen met de beste wil van de hele wereld alle paarden proberen te redden, maar dat is niet mogelijk.
Ook zitten we in een enorme crisis en moeten er keuzen worden gemaakt. De 1 leuker dan de ander...............
Eerlijk gezegd..........al kreeg ik een lastig paard gratis......ik zou er niet aan beginnen.
Succes met de verkoop/keuze.
Je neemt me de woorden uit de mond.
Slachten is in zo een geval echt geen slechte optie. Je wil echt niet dat zo een dier nog in de handel terecht komt. En hoeveel drama topics lopen er wel niet op bokt van mensen die hun paard gratis hebben weg gegeven aan een 'goed te huis' en wat vervolgens allemaal heel naar af liep.
Er zijn teveel paarden in nederland en je kan niet alles redden. Veel mensen durven de keuze voor slachten niet te maken en geven proberen op allerlei een huisje te vinden en het paard in leven te laten. Dat het paard dan nog een paar beroerde laatste jaren doormaakt, wordt voor het gemak dan maar vergeten. Het is in zulke gevallen denk ik juist een hele diervriendelijke en goede keuze om er voor te zorgen dat haar geen leed kan overkomen in de toekomst en haar voor haar ook netjes af te sluiten.
Koper schreef:Het is een merrie. Als ze een geschikte afstamming heeft kun je haar misschien beschikbaar stellen als fokmerrie. Of anders als draagmoeder. Al weet ik niet of dat met 17 jaar nog kan, heb niet zo veel verstand van merries.
En welkom op bokt TS
_Femkeeex schreef:Liselot schreef:Het kan ook zomaar zijn dat je vp gewoon te hoog is, een 17 jarige met een gebruiksaanwijzing is natuurlijk niet mega veel waard. Heeft ze papieren en zo ja wat is haar afstamming? Misschien aanbieden als fokmerrie als ze een leuk papier heeft?
En anders toch naar een handelaar brengen, echt niet alle handelaren zijn slecht, maar dan vang je er natuurlijk niet de hoofdprijs voor.
Je neemt me de woorden uit de mond. (Eerste stukje). Ik zou zelf liever niet mijn paard aan een handelaar verkopen, maar als dat de enige uit weg is... Het is beter dan slachten :j

_Femkeeex schreef:Liselot schreef:Het kan ook zomaar zijn dat je vp gewoon te hoog is, een 17 jarige met een gebruiksaanwijzing is natuurlijk niet mega veel waard. Heeft ze papieren en zo ja wat is haar afstamming? Misschien aanbieden als fokmerrie als ze een leuk papier heeft?
En anders toch naar een handelaar brengen, echt niet alle handelaren zijn slecht, maar dan vang je er natuurlijk niet de hoofdprijs voor.
Je neemt me de woorden uit de mond. (Eerste stukje). Ik zou zelf liever niet mijn paard aan een handelaar verkopen, maar als dat de enige uit weg is... Het is beter dan slachten
Een paard is geen doosje eitjes dat je kunt weggeven als je meer hebt dan je zelf kunt opeten. Het houden van een paard geeft zoveel kosten en vergt zoveel tijd dat er weinig mensen zitten te wachten op een dier waar ze weinig tot niets mee kunnen. De enkeling die zich dat kan permitteren zal niet vaak een lege stal hebben.