Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:10

Ts ik snap dat je boos op je moeder bent maar zij 's ook gewoon een mens en verliefd geworden op een ander. Jij mocht die ander eerst ook graag. Hij vind, nu jullie, paard ook leuk. Kortom het leven loopt misschien niet zoals jij in gedachten had maar het kan altijd erger.
Je moeder is misschien wel wanhopig en weet ook niet hoe ze tot je door moet dringen. Maar als jij niet met haar wil praten kan je ook niet zeggen wat je dwars zit. Met je kop in het zand bereik je niks. Behalve vies haar.
Dus mijn advies is: maak er het beste van. Leer van de situatie en doe er je voordeel mee. Het zal niet makkelijk zijn of vanzelf gaan maar onmogelijk is het ook niet.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:14

Jennyj01 schreef:
Ts ik snap dat je boos op je moeder bent maar zij 's ook gewoon een mens en verliefd geworden op een ander. Jij mocht die ander eerst ook graag. Hij vind, nu jullie, paard ook leuk. Kortom het leven loopt misschien niet zoals jij in gedachten had maar het kan altijd erger.
Je moeder is misschien wel wanhopig en weet ook niet hoe ze tot je door moet dringen. Maar als jij niet met haar wil praten kan je ook niet zeggen wat je dwars zit. Met je kop in het zand bereik je niks. Behalve vies haar.
Dus mijn advies is: maak er het beste van. Leer van de situatie en doe er je voordeel mee. Het zal niet makkelijk zijn of vanzelf gaan maar onmogelijk is het ook niet.

:')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:15

Ben ik nou de enige die 'vraagtekens' heeft bij het verhaal?

Tuurlijk is het niet helemaal netjes van dr moeder, maar misschien wél de manier om tot de TS door te dringen?
Misschien is zij inderdaad wel érg respectloos geweest, en heeft ze deze 'straf' aan zichzelf te danken.
Meiden in de pubertijd kunnen anders ook erg respectloos zijn.. :x

Ik lees dit verhaal dus heel neutraal.. moeder kan een standpunt willen maken, en dochter te koppig en dus niet voor rede vatbaar, omdat ze dr eigen visie heeft.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat moeders er vast een goeie reden voor heeft, ookal ziet TS dat anders.. maar das logisch, ze is immers nog een kind.

TS.. ga naar je moeder en probeer te praten zonder boos te worden, en probeer de dingen eens van haar kant te bekijken ;)

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:17

Wat een rot streek! Ik zou inderdaad eens goed in gesprek gaan met je moeder zonder x, maar wel netjes blijven. Probeer de situatie vanaf haar kant te zien en daar op inspelen.

Als ik jou was zou ik zelfs even een linkje van dit topic sturen om haar duidelijk te maken dat dit not done is.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:22

Wat akelig dat je moeder dit deed. Ik snap het persoonlijk niet, mijn moedr zou namelijk zoiets niet kunenn, tegenover mij. Ik kan me het haast niet voorstellen, maar voor mijn paard kiezen zou ik zeker.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:46

Ik zou het even tot je laten bezinken, heel goed nadenken wat je wil en volgende week even langs gaan bij je moeder en een gesprek beginnen.

Maar jeetje wat een kinderachtige moeder heb jij, heel veel sterktw de komende tijd :(:)

Casarell schreef:

Tuurlijk is het niet helemaal netjes van dr moeder, maar misschien wél de manier om tot de TS door te dringen?
Misschien is zij inderdaad wel érg respectloos geweest, en heeft ze deze 'straf' aan zichzelf te danken.

Ik lees dit verhaal dus heel neutraal.. moeder kan een standpunt willen maken, en dochter te koppig en dus niet voor rede vatbaar, omdat ze dr eigen visie heeft.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat moeders er vast een goeie reden voor heeft, ookal ziet TS dat anders.. maar das logisch, ze is immers nog een kind.

TS.. ga naar je moeder en probeer te praten zonder boos te worden, en probeer de dingen eens van haar kant te bekijken ;)

Waarom nou weer ongeloofwaardig? Omdat TS 16 is? Beetje raar dit, Casarell ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:49

Casarell schreef:

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat moeders er vast een goeie reden voor heeft, ook al ziet TS dat anders.. maar das logisch, ze is immers nog een kind.

Nee, hoor ik ook. Zoals je aan mijn antwoord hebt kunnen leze.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:51

niet ongeloofwaardig sjors maar zoals ik eerder zei en casarell ook bedoeld het moet van 2 kanten komen om een goed gesprek te hebben en ts heeft hier vertelt dat ze zelf niet met x en moeder wilde praten dus mischien zet moeder met deze actie wel een deur open waar dochter doorheen moet om wel te praten ook ouders zijn mensen en mensen maken fouten mischien heeft ze wel eerder proberen uit te leggen aan dr dochter hoe het zit en mischien vraagt ook moeder om een beetje begrip of in iedergeval hoe moeilijk ook acceptatie we kunnen niet oordelen als je maar 1 kant hoort

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:52

Kijk dit is een zeer vervelende situatie (heel netjes uitgedrukt). Een scheiding tussen je vader en moeder is nooit leuk, dat doet zeer en je zoekt een zondebok en deze keer is het je moeder, toen ze het paard voor je kocht was ze nog geweldig. Maar gevoelens kunnen snel veranderen zoals je wel ervaren hebt. Natuurlijk ben je boos op haar en heb je vast heel lelijk gedaan en jij vond dat je in je recht stond. Ook voor je moeder is dit een vervelende situatie, je weet natuurlijk niet hoe de verhouding voor de scheiding tussen je vader en moeder was. naar anderen toe kan deze wel goed geweest zijn maar onderling kon het wel lastig zijn geweest.
Waarschijnlijk ben jij in je boze bui erg de grens overgegaan en probeerd ze dit om jou te bereiken, wat niet echt helpt. Probeer eens naar je eigen reageren te kijken en kijk eens of je hier met je moeder over kan praten. Geef elkaar even de ruimte en veel tijd om alles te laten bezinken en om over alles goed na te denken. Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:56

Schrijf een brief aan je moeder en leg uit dat je verdrietig bent vawege hoe het allemaal gegaan is met de scheiding etc. En dat je het naar vind dat ze het probeert op te lossen door je paard mee te nemen ipv er naar te kijken waarom jij je zo voelt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:59

Jeetje zeg! wat erg.

Maar het is wel paard van je moeder dus kan en mag ze ermee doen wat ze wilt.

Maar om dit nou als chantagemiddel te gebruiken? dat vind ik wel erg laag.

Ik zou zeggen stik maar met dat paard en verder gaan met van je veulen te genieten.

De scheiding is nog te vers en alles. Laat alles maar ff rusten en bezinken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-03-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:00

Ook al zou je op dit moment respectloos tegen haar geweest zijn oid. Vind ik toch echt je moeder haar eigen schuld. Zij heeft er tenslotte voor gezorgd dat je sowieso een rot tijd doormaakt doordat je ouders scheiden. Ziet ze dat zelf ergens ook in of niet?

Om dit dmv een paard uit te vechten vind ik heel laag. Als ik jou was zou ik me niet focussen op het paard, dan ben je alleen maar chantabel. En als dit dan 1x werkt zal je steeds te horen krijgen: " als jij dit of dat niet doet, halen we het paard weg."

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:01

Kafu schreef:
Kijk dit is een zeer vervelende situatie (heel netjes uitgedrukt). Een scheiding tussen je vader en moeder is nooit leuk, dat doet zeer en je zoekt een zondebok en deze keer is het je moeder, toen ze het paard voor je kocht was ze nog geweldig. Maar gevoelens kunnen snel veranderen zoals je wel ervaren hebt. Natuurlijk ben je boos op haar en heb je vast heel lelijk gedaan en jij vond dat je in je recht stond. Ook voor je moeder is dit een vervelende situatie, je weet natuurlijk niet hoe de verhouding voor de scheiding tussen je vader en moeder was. naar anderen toe kan deze wel goed geweest zijn maar onderling kon het wel lastig zijn geweest.
Waarschijnlijk ben jij in je boze bui erg de grens overgegaan en probeerd ze dit om jou te bereiken, wat niet echt helpt. Probeer eens naar je eigen reageren te kijken en kijk eens of je hier met je moeder over kan praten. Geef elkaar even de ruimte en veel tijd om alles te laten bezinken en om over alles goed na te denken. Heel veel sterkte de komende tijd.

Amen..
Ik zocht de juiste woorden, maar jij hebt ze gevonden ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:03

@xsophiee ... ik vind het heel vervelend dat je je lievelingspaard nu niet kan zien en rijden dat had je moeder niet mogen doen. Kennelijk hebben jullie allemaal veel verdriet en boosheid van de scheiding. Neem je het X kwalijk dat hij wat met je moeder is begonnen?

Waar ik benieuwd naar ben is heb je met iemand (hulpverlener) kunnen praten over de scheiding? Want is niet niks dat je ouders uit elkaar gaan en dat je moeder dan bij iemand anders in huis gaat wonen. Ik snap wel dat je dan niet meer weet hoe je je moet gedragen en dat je dan heel boos en verdrietig bent.
Echter zijn je ouders volwassen en hun hebben kennelijk bedacht dat ze het zo oplossen (hoeveel verdriet dat jou en je zus ook doet) Je moeder is veranderd bij X maar misschien heeft ze zich juist altijd anders gedragen voor je vader?

Mijn advies is... ga met een hulpverlener praten over hoe jij je voelt om alles beetje op een rijtje te krijgen. Je moeder blijft je moeder... ook als ze dit soort dingen doet... ook als je heel boos bent omdat ze jullie gezin heeft stuk gemaakt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:05

Kafu schreef:

Eens. Iedereen is nu emotioneel, handelt vanuit emotie en dan zie je de dingen gewoon niet helder. Ik zou zelfs zeggen laat het paard nu even het paard, en verwerk de scheiding van je ouders eerst. Laat dat bezinken en kijk vanuit dat nieuwe perspectief of er een fijn nieuw contact tussen je moeder en X en jouzelf kan bestaan. Pas dan kan er ruimte zijn voor het paard, want zolang het paard een pressiemiddel is gaat het gewoon niet werken.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:11

Wow, wat een gemengde reacties hier. Ik wil even vermelden dat ik alle spullen heb, die zitten in een kast met een slot op waarvan alleen ik de sleutel heb, maarja wat ben ik daar mee.. Ik probeer om Simson achter mij te laten en mij te focussen op school en andere dingen maar het valt mij zwaar. Zeker omdat ik onze 2 ponys elke dag ga verzorgen en een lege stal zie.

Mijn ouders zijn nog niet voor de wet gescheiden, dus ik ben (nog) niet verplicht om naar mijn moeder te gaan. Sowieso word ik dit jaar 17 en dan zijn ze minder streng dus ik zal niet meer verplicht zijn om te gaan. Ik snap de gemengde reacties van iedereen. Jullie weten natuurlijk niet wat er aan vooraf gegaan is maar er valt gewoon niet te praten met mijn moeder (vind ik). Ik kan rustig blijven maar zij doet mijn nekharen overeind staan door heel de tijd alle schuld op andere mensen te steken en ze ziet NIETS van haar eigen fouten in. Dat vind ik gewoon ziek. Ook dringt ze zichzelf heel de tijd op. Ze is de maandag vertrokken naar X en de zondag verwacht ze al dat we happy family gaan spelen met haar en X? Echt serieus, je kan dat toch niet verwachten van je kinderen.. Ze wil ons gewoon verplichten om naar haar te komen maar kan niet luisteren naar waar dat wij aan toe zijn. En ze heeft duidelijk gezegd tegen mijn vader dat het puur was om mij een hak te zetten en mij te chanteren. Dit was niet het enige, mijn paard en beste vriend bij mij weghalen was gewoon de druppel. Voor mij voelt het alsof ze mijn moeder niet is, ik herken haar gewoon niet meer.
Mijn vader kan er niets aan doen, hij kent ten eerste niets van paarden en ten tweede, de paarden staan op mijn moeder's naam en zij betaalt ze.
Een brief is wel een goede optie maar aangezien ze totaal niet geeft om wat wij willen en waar wij aan toe zijn denk ik niet dat dat gaat helpen.. Het glijdt gewoon van haar af.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:43

Misschien werkt die brief niet, maar wat als het wel werkt? Niet geschoten is altijd mis en misschien is dit wel de eerste stap naar de oplossing!
Heel veel sterkte en succes!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:45

xsophiee,
wat een vervelende situatie!
Was zij voor ze verliefd werd op X wel voor rede vatbaar voor bepaalde dingen, of was haar mening altijd een feit?

Ik ben bang dat jouw moeder alles op dit moment nog door een roze bril ziet, ze is verliefd op een ander geworden en wilt dat jullie X net zogeweldig vinden als zij dat doet, maar denk dat ze vergeet dat dit voor jullie een erg lastige situatie is(door die roze bril)
kan je niet een keer met X praten, misschien kan je via hem tot je moeder doordringen?

Zoniet, laat het rusten, over een half jaar zijn de vlinders vast wel wat minder bij je moeder..

denk ook niet dat het haar bedoeling was kinderachtig over te komen om Simson mee te nemen maar eerder dat zij zich geen raad weet met de situatie en dit een schreeuw om aandacht is..
Ze probeert waarsch. je vader te overroelen omdat ze merkt dat ze jullie kwijt raakt.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:45

rebecc1994 schreef:
Misschien werkt die brief niet, maar wat als het wel werkt? Niet geschoten is altijd mis en misschien is dit wel de eerste stap naar de oplossing!
Heel veel sterkte en succes!

Dat is wel waar ;) je hebt een punt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:47

xsophiee schreef:
Een brief is wel een goede optie maar aangezien ze totaal niet geeft om wat wij willen en waar wij aan toe zijn denk ik niet dat dat gaat helpen.. Het glijdt gewoon van haar af.

Maar wat willen jullie dan? Wat is er niet duidelijk aan waar jullie aan toe zijn? Willen jullie even afstand nemen van haar en X? Hoe langer dat gaat duren, hoe moeilijker die eerste stap gaat worden. Willen jullie wachten tot de scheiding is uitgesproken?

Je moeder kiest voor zichzelf en haar nieuwe leven met X en daar geef ik haar groot gelijk in. Het enige is dat ze jullie niet behoort te dwingen om mee te gaan in haar keuze. Op geen enkele manier, en al helemaal niet over de rug van een paard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:48

TS, ik vind dat je wijs en evenwichtig klinken. En ook alleszins geloofwaardig. Er gebeuren helaas wel meer gekke dingen.
Natuurlijk kan het (ook) een volwassene overkomen om opnieuw verliefd te worden. (en in het geval van TS is dat dan op iemand waar ze in het verleden vertrouwen in heeft gesteld).
Daarmee schaad je het vertrouwen van je eigen kind.
Mijns inziens houd je als ouder altijd eerste verantwoordelijkheid ten opzichte van je kind(eren), wat je ook overkomt. Uitspelen van kinderen tussen volwassenen vind ik uit den boze.

TS. Het lijkt er op dat je moeder 'bezeten' is door de nieuwe liefde. Hopelijk komt ze snel van haar roze wolk en tot zinnen.
De brief hoef je niet persé aan je moeder te sturen. Het kan al opluchten dat jij je gevoelens en gedachten eens ongestoord aan papier kan toevertrouwen.
Veel sterkte gewenst.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:34

Wanneer de hormonen en de chemische reacties in het lijf van je moeder weer zijn uitgewerkt hoop ik dat ze ziet wat ze heeft gedaan.

Dan ziet ze ook dat Mr x vieze sokken heeft, winden laat onder het eten en toch niet zo'n fantastische man is als ze dacht. Zo gaat het nl wel vaker.

Ik zou wel die brief schrijven, gewoon omdat je kan laten zien wat het met JOU doet. Doet ze er niks mee dan is dat heel triest, maar heb jij wel je best gedaan. Dan krijg je daar later geen discussies over.

Je komt inderdaad heel wijs en slim over! Zorg wel dat je met je vader over dit soort dingen kan praten want ik weet uit ervaring dat het vroeg of laat toch een keertje boven komt drijven hoe je moeder met je om is gegaan.

Sterkte!! :(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:36

Ik ga mee met de meesten, een brief schrijven. Zo kan jij je gevoelens uiten, wat enorm oplucht, en kan je moeder dat lezen. Ik heb dat ook gedaan in een soort zelfde situatie bij een familielid waar ik veel om gaf en dacht ook dat hij zich er niet van zou aantrekken. Dat deed hij wel. Dus het kan echt wel binnen komen!

Ik wil je heel veel sterkte wensen, wat een vreselijke situatie om in te zitten.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:42

eerlijk, ik zou met je moeder gaan praten. niks doen en negeren lost niks op in dit geval. wees eerlijk tegen haar en zeg wat je vindt. zeg dat je het niet leuk vindt dat ze met die man is, en zeg alles wat je wil! maar zeg ook dat je van haar houdt (daar ga ik vanuit) en dat je niet wil dat het zo is tussen jullie. Nu heb ik zelf geen ervaring met scheiden, maar je moet je er uiteindelijk bij neerleggen. natuurlijk hoeft dat nog niet nu, maar uiteindelijk wel
begin maar eens met praten, en vraag voorzichtig eens naar het waarom..
Sterkte ermee :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:45

Nou zeg, leuke moeder heb je zeg.
Vreselijk om je paard te gebruiken als lokaas en chantagemiddel.
Ben alleen bang dat je op dit moment voor jezelf moet kiezen.
Vanaf je 12e jaar mag je kiezen bij wie je gaat wonen, dus je bent zowiezo niet meer verplicht om bij je moeder te wonen.
Maak voor jezelf uit hoe belangrijk Simon is en daarbij in de chantage van je moeder te trappen.
Ik vind dit gewoon heel slecht van je moeder.