wat zou jij geven voor deze A-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: wat zou jij geven voor deze A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:25

Ik denk dat het lastig is om een prijs te noemen voor je.
Ja natuurlijk, op marktplaats staan ze voor de gekste prijzen te koop, maar gaan ze ook voor dat geld weg, dat is net de vraag .

Natuurlijk is een kinderpony goud waard, maar helaas is ze te klein, zoals al gezegd is , de meeste mensen willen liever een C pony . Omdat ze daar langer mee kunnen doen.
IK denk dat 750 een reeel bedrag is, mits je hier de koper voor kunt vinden.
Je hoeft immers maar een koper te hebben .
Ik weet zelf dondersgoed wat de pony's momenteel doen aangezien ik een rijschool ben begonnen en regelmatig pony's zoek en heb gezocht.
De meest bizarre prijzen komen voorbij, maar die staan dan ook echt maaaaanden te koop. En gaan uiteindelijk ook voor veel minder weg.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:27

Wat een leuke pony <3
Ik heb thuis ook een bijna bejaarde (18) pony staan met zomereczeem en een A-pony. En ze lijkt echt kei veel op die van mij. Alleen die van mij heeft geen kolletje en is iets kleiner.
Ik heb niet zoveel verstand van prijzen, sorry
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 06-03-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:31

Ik zeg rond de 800 Euro.
Was ze net een paar jaartjes jonger en had ze geen zomereczeem dan zei ik rond de 1200 Euro maar dit speelt in het nadeel. Overigens denk ik meer de zomereczeem dan de leeftijd, juist voor kinderen liever een oude rot in het vak!
Persoonlijk zou ik haar aanhouden voor je tweeling trouwens, zo'n pony is goud waard en anders kun je wellicht over 2 a 3 jaar je portemonnee gaan trekken ;) Als ze je nu toch nauwelijks iets kost... Evt. een jaartje verleasen om je tijdens zwangerschap en kraam te ontlasten?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:38

ik ben wel benieuwd hoe lang jullie haar nu hebben?
stel je voor dat je haar 5 jaar geleden hebt gekocht voor X bedrag dan zou ik het niet realistisch vinden om haar voor hetzelfde bedrag weer te verkopen aan de toen verkopende partij omdat ze dan toch 5 jaar ouder is.
Mocht je haar pas een jaartje hebben is dat natuurlijk een ander verhaal.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:42

Allereerst ze heeft niet de uiterlijke kenmerken van een welsh dus het kan heel goed een mix of ander ras zijn.
Als je kijkt naar huidige markt kijkt zitten gezonde +- 10 jaar pony's die hetzelfde kennen tussen 750-950euro, soms zijn ze dragend en soms hebben die wel papieren. Dus hoger zou ik zeker niet gaan zitten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:50

Alja schreef:
ik ben wel benieuwd hoe lang jullie haar nu hebben?
stel je voor dat je haar 5 jaar geleden hebt gekocht voor X bedrag dan zou ik het niet realistisch vinden om haar voor hetzelfde bedrag weer te verkopen aan de toen verkopende partij omdat ze dan toch 5 jaar ouder is.
Mocht je haar pas een jaartje hebben is dat natuurlijk een ander verhaal.

Dat staat in de OP ze hebben de pony 2,5 jaar geleden gekocht.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:53

__Lauraa schreef:
Het is een goede kinderpony máár 'al' 17 jaaar (betekent niet dat ik dat oud vind, maar dat het toch een beperking is bij verkoop want mensen kopen liever een jongere pony) wat haar toch minder waard maakt. Het is maar net wat de gek er voor wil geven! Ik zou iig niet lager gaan dan 400 maar boven de 1000 zul je niet snel ervoor krijgen gok ik.

17 jaar aan levens ervaring is goud waard ;)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:56

Wat zeggen jullie allemaal weinig! €450,-? Dat vind ik wel erg weinig ik denk zoieso €850,- :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:01

Zou tegen de oude eigenaar zeggen dat die het kan vergeten. Het is al hartstikke netjes dat je die pony weer aanbiedt want dat is helemaal geen verplichting dus dan moet ze zichzelf ook aan de afspraak houden.
Qua prijs zou ik rond de 1000 zitten. Als ik een kinderpony zoek vind ik dit juist een super leeftijd om mijn kinderen mee te vertrouwen! Voor minder zou ik haar niet weg doen en al zeker niet als het geen haast heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:06

Urielle schreef:
Ik zeg rond de 800 Euro.
Was ze net een paar jaartjes jonger en had ze geen zomereczeem dan zei ik rond de 1200 Euro maar dit speelt in het nadeel. Overigens denk ik meer de zomereczeem dan de leeftijd, juist voor kinderen liever een oude rot in het vak!
Persoonlijk zou ik haar aanhouden voor je tweeling trouwens, zo'n pony is goud waard en anders kun je wellicht over 2 a 3 jaar je portemonnee gaan trekken ;) Als ze je nu toch nauwelijks iets kost... Evt. een jaartje verleasen om je tijdens zwangerschap en kraam te ontlasten?

Ik vind (persoonlijk) 1200 voor een a-welsh een bak geld.
Voor dat geld heb je een volledig beleerde (jongere) haflinger.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:13

Wat een prijzen worden hier genoemd! Weet je, als ik jou was, zou ik de pony zingend terugbrengen naar de oude eigenaar, met een grote strik en héél blij zijn dat de pony bij iemand terecht komt die het beestje kent, dus ook het verhaal over het zomereczeem. Een pony van die leeftijd met zomereczeem, daar ga je toch serieus geen €1.000,- voor vragen?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:39

Helaas van het eczeem dit maakt dat er al een heleboel mensen afvallen en ook de waarde daalt.
De leeftijd valt iets voor te zeggen er zijn best wel mensen die een brave pony zoeken van deze leeftijd.
Je hebt een overeenkomst met de vorige eigenaar maar die willen nu minder betalen nu moet je afwegen wat je wilt.
Ik denk dat deze pony als hij verder gezond en braaf is op de markt momenteel met een beetje geluk zo'n 5 a 600 euro op zal brengen zal wel even tijd kosten was hij gezond dan ongeveer 1000 euro
Dus reken maar uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:36

Brainless schreef:

Sorry hoor, maar
a) wat moet je met een haflinger voor een klein kind
b) haflingers kun je op elke hoek van de straat halen dus kosten ook vrijwel niks meer

Een superbrave beleerde Welsh A (überhaupt een elegant model A- of kleine B-pony, papieren of niet) kost best veel geld, er staan er genoeg te koop hoor, maar niet heel braaf met kinderen of niet beleerd want ruitertjes die dat kunnen zijn er bijna niet. Ik heb mijn vijfjarige valkkleurige Welsh A merrie, beleerd onder zadel en voor de kar, ook voor 2500 te koop gehad en heel vlot verkocht, met meerdere geïnteresseerden. Ja, die 2500 was gewoon meer dan ik heb uitgegeven aan mijn tweejarige KWPN-ruin destijds!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:43

Urielle schreef:
Brainless schreef:

Sorry hoor, maar
a) wat moet je met een haflinger voor een klein kind
b) haflingers kun je op elke hoek van de straat halen dus kosten ook vrijwel niks meer

Een superbrave beleerde Welsh A (überhaupt een elegant model A- of kleine B-pony, papieren of niet) kost best veel geld, er staan er genoeg te koop hoor, maar niet heel braaf met kinderen of niet beleerd want ruitertjes die dat kunnen zijn er bijna niet. Ik heb mijn vijfjarige valkkleurige Welsh A merrie, beleerd onder zadel en voor de kar, ook voor 2500 te koop gehad en heel vlot verkocht, met meerdere geïnteresseerden. Ja, die 2500 was gewoon meer dan ik heb uitgegeven aan mijn tweejarige KWPN-ruin destijds!

mijn uk ( 10 ) heb ik ook gekocht voor rond de 1000, maar daar mankeert niets aan... en raszuiver (dartmoor) en volgens advertentie braaf met kids. daar liep ook storm op en geluk dat ik gewoon de eerste was. en ja voor dat bedrag kan ik wel 2 dravers kopen of 8 shetlanders of verzin het,..

maar deze is veel ouder, eczeem wel braaf, maar is gewoon een mengelmoesje (waarschijnlijk ;) ) dat is eigenlijk nog erger dan een volledige shet :+
maar ts, aan wat voor een bedrag dacht je zelf als je 450 een belediging vond?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:44

Maar is het werkelijk zo belangrijk dat je een paar honderd meer vangt? Is het niet veel belangrijker dat de pony op een goed adres, waar ze graag gewild is, terechtkomt? Ik zou niet moeilijk doen over een paar rotcenten en haar lekker terug brengen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:46

Als ik het mocht/geld had, wilde ik haar wel kopen. Gezellig voor mijn dame.
Ik ben het eens met SaskiaKa. Het belangrijkste is dat ze een goed tehuis vind.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:49

@Urielle
Als je een beetje rondkijkt heb je een 15 + jarige super brave a-welsh voor minder.
Natuurlijk heb je uitschieters (leeftijd, beweging en kleur spelen een belangrijke rol) en mensen die dat betalen.
Ik ben voor mijn vriendin aan het kijken geweest en als je alleen naar braaf gereden kijkt (en zonder gebreken), dan kun je voor 750 al veel kopen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:54

Je hebt destijds een bedrag voor haar betaald en die afspraak gemaakt. Fijn dat haar oude eigenaar nu minder wil betalen maar dat is niet wat er afgesproken is. Overigens bij een nieuw tehuis wil niet zeggen dat het tehuis minder is. Pony is nu wel ouder, markt is minder en dus ook minder waard dan toen. Zijn ook dingen die je ter afweging kunt nemen.
Als die 300 in verschil je niet uitmaakt kunt je het doen. Maakt het je wel uit kun je haar te koop zetten en zien wat voor mensen erop af komen. Heb je er geen goed gevoel bij kun je haar altijd nog houden of naar de oude eigenaar terug doen. Misschien krijg je je vraagprijs wel helemaal niet

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:56

LoveAmadeo schreef:
StalNollie schreef:
wat een bedragen worden hier genoemd,
a Welsh van enkele jaren oud MET zomerexceem brengen niks op hoor.
hooguit 100 a 300

Lekker positief hoor,

Maar wel de realiteit.
Paarden/ pony's brengen niet veel meer op.
En met zomer exceem wordt het helemaal een probleem.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:59

Wat een hoge bedragen worden er genoemd zeg! :wow:

Wij betalen voor onze A'tjes nooit meer van 750 euro. Deze zijn dan raszuiver ("eisen": paspoort, stamboom, gechipt, entingen in orde), leeftijd 3-8 jaar, geen eczeem/verleden met hoefbevangenheid/etc. en beleerd voor de kar en/of onder het zadel.

Persoonlijk denk ik dat je al een hele spekkoper bent als je €500,- weet te vangen voor deze merrie... Ik zou het er zelf niet voor over hebben en dat komt puur voor de eczeem...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:59

Een 'gewone' pony tussen de 1.10 en de 1.25 zit rond de 1200 Euro, zeg 1000-1500.
Dus niet iets met fokwaarde of sportprestaties he ;)
Die 17 jaar is geen probleem voor een kinderpony, het is geen sportpaard wat zich nog waar moet maken in de sport, het dier kan nog een jaar of 10 met kindjes rondhobbelen. Zo lang rijden die kleintjes er toch niet op door dus zeg dat ie nog 3 kindjes kan leren rijden.
Dat zomereczeem is wel een probleem, dus daar moet je zeker geld voor aftrekken op de vraagprijs. Maar het is geen aandoening waardoor hij beperkt wordt in zijn functioneren verder. Dus dan vraag je 850 ongeveer, en hap je toe op een bod van 750.

@Brainless, ik ben een tijd rond aan het kijken geweest voor pony's rond de meter en dat viel bar tegen. Wel vierjarige pony's, of niet bereden pony's, of pony's van 25 jaar, of pony's die in een ver grijs verleden gereden werden, of die gereden werden door pubers (wat ook niks zegt over hoe hij het doet onder een kind van 3) maar een superbrave gezonde pony die nu momenteel nog onder het zadel was bij een klein kind > portemonnee trekken. (En dat was het mij nog niet waard, want we hebben een D-pony staan superbraaf waar ze ook wel wat op rond kan tjokkelen ;) )
De markt voor middelmatige PAARDEN is slecht. De markt voor brave kinderpony's is nog steeds booming business.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:03

Ik heb 2 jaar geleden een shetlander van 18 GEKREGEN! ( 1.10 hoog)
Heeft voor de kar gelopen en de kindjes rijden erop.
Kreeg zelfs de kar erbij.
Hij is kern gezond en staat in geschreven in shetlander stamboek.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:07

het is maar net wat een gek er voor geeft.
en wat die van een pony verwacht, ik bedoel het is op deze leeftijd geen pony meer voor wedstrijden ofzo.
dus dan moet je meer naar mensen op zoek gaan die deze pony een oude dag willen bezorgen net zoals jullie nu doen.
lekker een rondje mennen of tutten ofzo.
vaak kiezen mensen meer voor een b/c pony omdat ze hier veel langer plezier van hebben en een A pony zijn ze zo uitgegroeid.
ik zou er niet meer dan 550 euro voor neerleggen.
maar dat is mijn mening het is maar net wat iemand er voor geeft natuurlijk. ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:09

Wat maakt de leeftijd uit? Het is een kinderpony dus daar is 17 ideaal voor. Kan echt nog wel een aantal jaar rondhobbelen hoor. Ik zou mijn kind in ieder geval niet op een 10 jarige zetten maar liever op een 'oudje'. Bovendien vind ik 17 echt niet oud als je kijkt naar wat voor leeftijden paarden tegenwoordig bereiken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:11

Urielle schreef:
Een 'gewone' pony tussen de 1.10 en de 1.25 zit rond de 1200 Euro, zeg 1000-1500.
Dus niet iets met fokwaarde of sportprestaties he ;)

Ok, dan hebben we het wel "goed" gedaan.
Ik denk niet dat we dat bedrag ooit krijgen voor de pony's die we gekocht hebben.

We hebben 2 a- welshjes gekocht (met papier, rondom goed beleerd en kindmak).
Moeder en dochter (6 en 10 jaar, in het span) voor samen 1150 euro.
En dat vond ik eigenlijk best aan de prijs... :o

En 1 kleine New Forrest (ruin, kindmak, 11 jaar), alleen basis gereden door kinderen (dus niets dressuurmatig, maar kinderen kunnen er bij wijze van zo alleen mee naar buiten) voor 775E.