Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ze je nu toch nauwelijks iets kost... Evt. een jaartje verleasen om je tijdens zwangerschap en kraam te ontlasten? Alja schreef:ik ben wel benieuwd hoe lang jullie haar nu hebben?
stel je voor dat je haar 5 jaar geleden hebt gekocht voor X bedrag dan zou ik het niet realistisch vinden om haar voor hetzelfde bedrag weer te verkopen aan de toen verkopende partij omdat ze dan toch 5 jaar ouder is.
Mocht je haar pas een jaartje hebben is dat natuurlijk een ander verhaal.
__Lauraa schreef:Het is een goede kinderpony máár 'al' 17 jaaar (betekent niet dat ik dat oud vind, maar dat het toch een beperking is bij verkoop want mensen kopen liever een jongere pony) wat haar toch minder waard maakt. Het is maar net wat de gek er voor wil geven! Ik zou iig niet lager gaan dan 400 maar boven de 1000 zul je niet snel ervoor krijgen gok ik.
Urielle schreef:Ik zeg rond de 800 Euro.
Was ze net een paar jaartjes jonger en had ze geen zomereczeem dan zei ik rond de 1200 Euro maar dit speelt in het nadeel. Overigens denk ik meer de zomereczeem dan de leeftijd, juist voor kinderen liever een oude rot in het vak!
Persoonlijk zou ik haar aanhouden voor je tweeling trouwens, zo'n pony is goud waard en anders kun je wellicht over 2 a 3 jaar je portemonnee gaan trekkenAls ze je nu toch nauwelijks iets kost... Evt. een jaartje verleasen om je tijdens zwangerschap en kraam te ontlasten?
Brainless schreef:Voor dat geld heb je een volledig beleerde (jongere) haflinger.
Urielle schreef:Brainless schreef:Voor dat geld heb je een volledig beleerde (jongere) haflinger.
Sorry hoor, maar
a) wat moet je met een haflinger voor een klein kind
b) haflingers kun je op elke hoek van de straat halen dus kosten ook vrijwel niks meer
Een superbrave beleerde Welsh A (überhaupt een elegant model A- of kleine B-pony, papieren of niet) kost best veel geld, er staan er genoeg te koop hoor, maar niet heel braaf met kinderen of niet beleerd want ruitertjes die dat kunnen zijn er bijna niet. Ik heb mijn vijfjarige valkkleurige Welsh A merrie, beleerd onder zadel en voor de kar, ook voor 2500 te koop gehad en heel vlot verkocht, met meerdere geïnteresseerden. Ja, die 2500 was gewoon meer dan ik heb uitgegeven aan mijn tweejarige KWPN-ruin destijds!
) dat is eigenlijk nog erger dan een volledige shet
)
Urielle schreef:Een 'gewone' pony tussen de 1.10 en de 1.25 zit rond de 1200 Euro, zeg 1000-1500.
Dus niet iets met fokwaarde of sportprestaties he