Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:56

Komt me zeer bekent voor,mijn zadel is ook eens 2 maanden weg geweest.Zadelmaker heeft me 3x bij een afspraak laten zitten,er was altijd wel wat.Ziek,vrouw ziek,kind,ziek,auto kapot.
Zeer moeilijk te bereiken.Uiteindelijk wel mijn zadel terug gekregen,ik moet zeggen dat werk goed geleverd is.Hij zei ook nog dat het uiteindelijk meer kostte dan was afgesproken maar die meerkosten heb ik niet betaald.
Hij stond destijds heel goed aangeschreven.het was eens maar nooit meer.

babybird

Re: Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:17

Bedankt allen voor de vele reacties en meedenken met mijn situatie.

Waarom ik nog met hem in zee ben gegaan? Tja..

Ik had zelf geen trailer tot mijn beschikking en in de regio waren erg weinig zadelmakers die aan huis komen.
Omdat ik zag dat hij wél goed werk af kan leveren, besloot ik het een kans te geven.
Twee weken, hooguit 3 weken wilde ik wel wachten. Misschien een stukje gemak van mijn kant?

Hij bleef overigens de achterliggende periode 'goed' bereikbaar, als ik hem belde nam hij op. Tot vorige week dus, toen had ik al de balen in omdat het zo lang duurde, afijn, ziek is ziek. Maar de hele week niks meer laten horen? En dan geen excuses maar verwijten? Ik ben netjes gebleven, heb mijn kant uitgelegd maar ik kreeg niet echt de indruk dat hij het serieus nam. Eerder 'ja en amen'.

Dat hij te laat komt, vind ik niet het grootste probleem. Als je met mensen werkt én paarden, kan het voorkomen dat het langer duurt.
Het ging in periodes ook 'goed', dat hij op tijd belde als het later zou worden, hij belde als hij in het zadel iets tegenkwam wat hij wilde overleggen.
En er zijn nog genoeg mensen die hem als zadelmaker hebben. Inmiddels ben ik door dit topic een stuk wijzer geworden en meer negatieve verhalen gehoord.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:25

NIET te geloven dit... ACHT weken geen zadel? Is die meneer soms niet helemaal wijs? Wat denkt ie nou zelf?

Maar ook niet te geloven hoeveel mensen pikken van paardenserviceverleners.

Als je al niet hoort hoe hoefsmeden met hun klanten omgaan (uren te laat, niet komen opdagen) en dat wordt allemaal maar gepikt onder het mom van 'hij is zo goed'.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:29

Als ik het verhaal zo lees, kan ik zo al zeggen wie het is. Helaas wel herkenbaar dat hij bij vlagen niet heel goed te bereiken is, al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar zelf nooit last van heb bij hem. Jammer dat het dan zo lang moet duren maar eerlijk gezegd heb ik van hem uitsluitend goede verhalen gehoord en is het nou eenmaal een ramp om een goede zadelmaker te vinden. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat TS wel met hem in zee is gegaan, en ik zou het me zelfs nog kunnen voorstellen als ze hem later nog weer in de arm zou nemen. Blijft wel een feit dat dit natuurlijk geen manier van doen is. Hem er op aan spreken lijkt me dan ook de meest voor de hand liggende oplossing.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:31

Ja eigenlijk is het van de zotte. Dat ik definitief naar een ander ga is duidelijk.

Maar Amaris, wat zou je zelf hebben gedaan?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:31

Amaris, je bent afhankelijk en omdat goede zadelmakers niet makkelijk te vinden zijn, accepteer je soms meer dan je zou willen. En als een goede zadelmaker het druk heeft, kan ik me voorstellen dat een reparatie langer duurt dan wenselijk. Veranderen kunnen we dat toch niet.

Ik vind het hierboven door TS geschevene onacceptabel en dat zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere zadelmaker te zoeken. Ze moet er alleen nu nog wel even goed uitkomen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:37

Ik was niet met hem in zee gegaan... maar dat is misschien makkelijk praten..

Qua hoefsmid... mijn bijrijdmerrie heeft dus zo'n hoefsmid. "ik bel zaterdag of zondag" dan moet je het hele weekend paraat staan want als ie belt is ie er met een uur. Of vervolgens laat ie je uren wachten.
Mocht ik dat dier ooit kunnen overkopen dan is die hoefsmid de eerste die 'eruit vliegt'. Ben gekke henkie niet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:46

Ik denk inderdaad makkelijk praten. Liever langer wachten en iemand die goed is voor mijn paard dan een direct geholpen door iemand die net niet goed genoeg is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:51

Maar is er in de omgeving Oosterhesselen dan helemaal niets anders te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:04

Amaris schreef:

Tuurlijk wel. Maar overal hoor je ook vervelende dingen over.... Ik kan er zo een aantal aanwijzen waar ik niet heen zou gaan maar dat ieders eigen ervaring.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:04

Inmiddels heb ik al andere zadelmakers geraadpleegd. Hier in de regio zijn nog wel een aantal 'goede' te vinden.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:07

wat poedersuiker van die zadel maker hopen dat hij op komt dagen de volgende keer

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:10

Yvank_ schreef:
Amaris schreef:

Tuurlijk wel. Maar overal hoor je ook vervelende dingen over.... Ik kan er zo een aantal aanwijzen waar ik niet heen zou gaan maar dat ieders eigen ervaring.

Dat klopt. Hier in de omgeving zit er ook eentje waar iedereen mee wegloopt maar waar ik eigenljk veel slechte verhalen over hoor...

Het is toch een beetje zelf ervaren. Maar zelf ervaren en dan twee maanden geen zadel is wel erg zuur... -O-

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:17

En de klok tikt door... Zit ik de hele tijd aan huis gekluisterd. Heb hem een sms gestuurd met de vraag of hij wil bellen als hij deze kant op komt. Hij moet hier in de regio zijn heb ik begrepen.

Ik zit mezelf op te vreten. Misschien klein stukje met de hond wandelen, even in de frisse lucht. Potverdorie ook nog hartstikke mooi weer!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:36

Ik lees dit met een open mond, wat een asociale manier van werken zeg! Ik hoop voor dat die komt!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:42

Pfff wat bizar zeg, die zou aan mij geen goede gehad hebben. Lijkt mijn oude hoefsmid wel daar viel ook geen afspraak mee te maken.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:00

Inmiddels nog geen zadelmaker, geen belletje... dacht ik fijn te kunnen rijden in de zon!

Ik lees 'die zou aan mij geen goede hebben gehad' maar wat moet je dan zeggen? Wat zou je dan hebben gedaan of gezegd?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:03

kaatje77 schreef:
Heb je een pb gestuurd, hopelijk is het niet diegene die ik vermoed, maar heb er een hard hoofd in..... :x

Volgens mij weet ik ook wie je bedoeld, word je inderdaad echt niet blij van van die kerel.
Ook ik heb last gehad met hem maar na eindelijk mijn zadel terug te hebben was ik wel tevreden over zijn werk.

Ts ik doe je even een pb.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:03

Jeetje dat hij er nu nog niet is zeg....
Ik zou echt inmiddels in alle staten zijn

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:04

meggiemeg schreef:
Ik heb hem al eerder genoemd maar Willem van Wijk is een goede.
http://www.vanwijkzadels.nl/
Benader hem eens, hij komt op veel locaties.

Moet TS wel haar zadel eerst terug hebben gekregen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:06

Heb je een punt Brainless, maar dat vast wel gaan gebeuren. Deze zadelmaker zal toch wel geld willen hebben voor zijn gedane arbeid, zo'n type lijkt het me wel gezien de opmerkingen die voorbij zijn gekomen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:10

Stille meelezer meld zich.. Ook al word je zadel nu opgevuld oid geleverd, die volle mep zou ik hem niet meer geven. Wát een vent, dat die nog klanten heeft..
Ik zou in ieder geval eens flink laten merken dat je het hier niet mee eens bent en als hij zich er makkelijk vanaf wil maken: zorg dat je je zadel terug hebt en laat een ander komen om verder te helpen..

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:14

Wat een ellende zeg zoveel gedoe om je zadel goed voor elkaar te krijgen brrr.

Wat betreft de betaling, op zich als het resultaat goed is dan zou je gewoon moeten betalen......maaarrr ik gok er zomaar op dat meneer ook niet heel fanatiek is met zijn administratie dus als je aangeeft dat zodra hij de rekening stuurt je deze zal betalen, dan kan het natuurlijk gebeuren dat er nooit een rekening komt....

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:44

Inmiddels zadel terug! En goddank, het ligt goed! Heb het gecontroleerd op losse stiksels, maar die heb ik er niet aan ontdekt.
En het ligt goed, gelijkmatig gevuld en ik heb korting gekregen. Alleen de helft heb ik nu betaald.

Heb hem nog wel verteld dat je zo niet met klanten omgaat, maar goed... of het blijft hangen?