Shirley schreef:Ik krijg dan altijd de neiging hun adres te vragen en dan eens een leuke spelletjesmiddag in hun tuin te organiseren, uiteraard met veel kinderen en veel pony's
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
myk_en_shant schreef:Wil je mijn shet even lenen, gegarandeerd dat die hond niet meer durft. Shet valt met de tanden naar voren die hond stijlrecht aan.Gekheid natuurlijk.
Maar wat een maf mens, die wil blijkbaar haar bord voor d'r hoofd niet verwijderen.
Wat heb je eraan als eigenaar van de hond of paard als er wat gebeurd.
Ik zou idd ook een extra draadje spannen met een flinke dot stroom erop, zodat de hond nooit meer durft.
lifaya schreef:Luca03 schreef:Wat ik vind is dat jij je weide goed dicht moet maken als je weet dat er honden in de buurt los lopen.
Nee even serieus. Als je idd toch al het hek zou vervangen zou ik aan de buitenkant van de weide een stroomdraad op hond hoogte doen met echt een flinke lading stroom. En een waarschuwingsbordje erbij.
myk_en_shant schreef:Zulke mensen zijn geen dieren waard, cursus is weggegooid geld
myk_en_shant schreef:Tigra dat is echt asociaal zeg. Ik zou echt wel aangifte gedaan hebben.
Juist een asiel hoort het juiste voorbeeld te geven.
Maar ik hou nu ook mijn hart vast, dicht bij mijn ouders wordt nu ook een asiel gebouwd. En mijn ouders, waar ook mijn paarden staan wonen in een steeg.
We weten nu bij voorbaat al dat mijn ouders aan de uitlaat route zitten van het asiel.
We hebben al het nummer van de politie al paraat liggen.
Aangezien ik ook met mijn lesklanten regelmatig een rondje naar buiten doen met de paarden.
Ik zit echt niet te wachten op bijtincidenten.
AmyII schreef:TS, ik kom wel een weekje bij je in de weide staan. Elke hond die jouw weide betreedt en de paarden lastig valt zou ik met alle liefde een keiharde rotschop willen verkopen.
Door het achterlijk gedrag van het gros van de hondenbezitters heb ik inmiddels een schurfthekel aan alle honden gekregen (dat gebeurd als je dagelijks in je eigen tuin in de oliebol stapt).
Ik ben dan ook van mening dat honden niet meer zomaar door jan en alleman gekocht zouden mogen worden.
AmyII schreef:TS, ik kom wel een weekje bij je in de weide staan. Elke hond die jouw weide betreedt en de paarden lastig valt zou ik met alle liefde een keiharde rotschop willen verkopen.
Door het achterlijk gedrag van het gros van de hondenbezitters heb ik inmiddels een schurfthekel aan alle honden gekregen (dat gebeurd als je dagelijks in je eigen tuin in de oliebol stapt).
Ik ben dan ook van mening dat honden niet meer zomaar door jan en alleman gekocht zouden mogen worden.
vuurneon schreef:Kentaro schreef:Ik kan daar dus echt niet bij he?!?!? Mijn honden zouden niéts liever willen als eens over zo'n grote akker scheuren (en liefst ook afgraven) Maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om mijn beestjes zomaar op iemands land/terrein te laten!!
Ik heb zelfs een volwassen persoon gehad die even wou vliegeren op mijn weiland, want het was toch leeg
Dat het helemaal was afgesloten, maakte niet uit toch???
Hij en zijn gezelschap van oa zijn ouders waren verbaasd dat ik er zo moeilijk over deed. Je hebt ze er tussen.... Stelletje apen.
MirandaDvG schreef:AmyII schreef:TS, ik kom wel een weekje bij je in de weide staan. Elke hond die jouw weide betreedt en de paarden lastig valt zou ik met alle liefde een keiharde rotschop willen verkopen.
![]()
Moet die frustratie dan geuit worden op alle honden die er rond lopen?
Patsab schreef:Lara_Silver schreef:Een extra draad op hond-hoogte spannen met dusdanig stroom erop dat de hond zich de volgende keer 5 keer bedenkt voor hij eronder door kruipt. Dit met een waarschuwingsbord, zo dek je je (triest dat het moet) in voor boze eigenaren van honden die een optater gekregen hebben. De vrouw is absoluut foutief trouwens. De omheiningen zijn er voor om de paarden binnen te houden, doen ze dat, dan is hun taak vervuld.
Zou ik ook doen, nadeel is dat de hond waarschijnlijk niet meer het land uit durft als hij een klap van het stroomdraad heeft gehad, maar dan leert mevrouw ook gelijk een goede les, en Hondlief zal het geen 2e keer meer wagen.
RoosG schreef:Dat is inderdaad ook een punt, ze komt vrijwel elke morgen langs. Nu rent de hond niet alleen de wei in maar steekt ook zomaar de weg over, waardoor we regelmatig piepende banden horen. Ze kan de hond gewoonweg niet aan, dat irriteert mij ook enorm! Onze hond komt tijdens het uitlaten echt niet in de tuin of weides van een ander.
Mijn vader en ik gaan dit weekend langs het desbetreffende stuk een extra stroomdraadje maken. Als het echt niet helpt halen we wel gaas, we willen toch nog een kippenren maken![]()
De rest doen we als het hele weiland vervangen wordt.