Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
palousa_boy schreef:Wij hadden het er ook bij staan toen ons paard te koop stond.
Vervolgens krijg je de vraag wat hij gaat kosten als ze een heel goed huis bieden..
Sorry, maar dan kost hij gewoon de vraagprijs, al krijgt hij een stal met gouden deurknoppen.
Vraagprijs was iets van €7000 ofzo.
Hij is niet voor dat bedrag verkocht, is ook niets dat in de buurt kwam geboden.
De reden voor de prijs? Hij MOEST niet weg.
Het had voor hem lekker geweest omdat hij graag werkt.
En je houd de minder serieuze mensen weg, want die zoeken geen dure paarden.
We hebben er een paard bij gekocht en nu staan ze samen de hele dag op de wei, elke dag. Hij heeft het dus beter dan hij het had.
Het is alleen zonde om een dressuurpaard alleen maar op de wei te zetten.
Diablo schreef:Wij hebben een paar maanden geleden nog een paard verkocht. Hij ging ons erg aan het hart en wilden hem dan ook zeker niet zomaar aan iedereen verkopen.
Degene die hem uiteindelijk gekocht heeft, kon hier gelukkig helemaal in mee gaan en ze wist dat ze, toen ze kwam kijken, dat ze een soort van 'op proef' kwam. Ze was helemaal weg van hem en wij hadden het idee dat dit een goed baasje zou zijn en ze heeft ook netjes gevraagd of wij het paard aan haar wilden verkopen.
Dat was de beste keus die we hadden kunnen maken. Hij heeft het verschrikkelijk goed getroffen, ze appt me nog net niet dagelijks en ze heeft ons al meerdere keren uitgenodigd om te komen kijken, we mogen dan meteen in hun 'hotelletje' blijven slapen. Goed, de verkoop duurt misschien wat langer op deze manier, maar als ik zie wat het opgeleverd heeft (en dan bedoel ik uiteraard niet het geld), was het ons dubbel en dwars waard.
StalNollie schreef:ik begin er niet aan, verkocht is verkocht.
en er staat ook tegenwoordig vaak bij.
mag niet doorverkocht worden. dan klik ik toch heel snel weg. al dat gez**k tegenwoordig
Geryon schreef:Wat bedoel je met serieus?
Ik heb mijn twee ponys verkocht met al hun passende toebehoren, aan het beste huisje dat ik me maar kon wensen.. Terwijl ze geen dure paarden zochten, ze hadden er zelfs maar €500 voor. En nee, ze hebben wél geld voor de dierenarts op hun rekening voor noodgevallen. Ze waren blij met wat ze kónden krijgen. En eerst waren dat twee recreatiepony's, maar nu ik er één heb geruild voor mijn springpaard is ze daar lekker serieus mee bezig
myk_en_shant schreef:Lailapri het is wel een beetje kort door de bocht om te zeggen " jij verkoopt hem toch ook".
Ik ken ook mensen die vanwege veranderingen in financiële situatie hun pony / paard moesten verkopen.
Als een ouder zijn werk verliest en er zit geen vooruitzicht op nieuw werk in, dan is de pony van de dochter snel verkocht.
En het zelfde geld als je zelf je werk verliest.
Er zijn zo tal van redenen waarom iemand zijn paard moet verkopen en eigenlijks niet wil verkopen.