dodyg schreef:We Zijn momenteel aan het onderhandelen met de verkoper..
We krijgen als het goed is een deeltje van het geld terug en 3 rietjes die hij nog heeft erbij..
Klinkt als een hele redelijke oplossing.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dodyg schreef:We Zijn momenteel aan het onderhandelen met de verkoper..
We krijgen als het goed is een deeltje van het geld terug en 3 rietjes die hij nog heeft erbij..
Prrrr schreef:dodyg schreef:We Zijn momenteel aan het onderhandelen met de verkoper..
Klinkt als een hele redelijke oplossing.
baszo17 schreef:ik vind een redelijke oplossing nog zacht uitgedrukt.
de ex-eigenaar is helemaal niks verplicht en kan het hoog op laten lopen
ik denk dat je blij mag zijn dat hij je op deze manier tegemoet komt!!
Cassidy schreef:Denk ook niet dat je 10 keer een papier krijgt. Nogmaals, dit is vermeerderen en niet fokken. Helemaal als je dezelfde hengst op alles met een baarmoeder zet.
Jasmijn159 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar als de verkoper koopcontract heeft ondertekend en daarin staat dat het gaat om een dragende merrie dan moet het paard bij mijn weten terug genomen worden door de verkoper. Of er moet onderling iets geregeld worden, dat hij het dekgeld betaald of iets dergelijks.
Ik adviseer je in elk geval om alle communicatie schriftelijk te doen, dan valt daar later niet over te discussiëren. Verder kunnen je info inwinnen bij het juridisch loket (gratis!), die hebben ook voorbeeldbrieven die je naar de verkoper kunt sturen om hem schriftelijk te informeren over dit gebrek en de gevolgen daar van.
matasja schreef:Koopcontract is pas 10 dagen geleden getekend, dat maakt het verhaal wat anders dan dat ze het paard al vanaf 2maanden dracht in bezit heeft. Toen was ze nog drachtig gescand (is hier bewijs van?) En kan er nog veel mis gaan. Na 10 dagen en een bijna volgroeid veulen gaat het niet meer onzichtbaar mis.. dan kun je er 100% vanuit gaan dat ze leeg verkocht is, en dus verborgen gebrek al wist de verkoper vab niks. Hij heeft getekend voor een drachtige merrie en dat is ze niet (goed te bewijzen)
Wacht maar af waar hij mee komt, opnieuw dekken op zijn kosten is een net voorstel, zit je wel weer een jaar te wachten

dodyg schreef:vandaag een compensatie gekregen,
hij heeft hierbij ook toegegeven dat de merrie nooit gescand is geweest en hij dit dus maar gegokt heeft dat ze drachtig was aangezien ze dikker werd.. da papieren die getoond werden was van andere merrie..
Cassidy schreef:dodyg schreef:vandaag een compensatie gekregen,
hij heeft hierbij ook toegegeven dat de merrie nooit gescand is geweest en hij dit dus maar gegokt heeft dat ze drachtig was aangezien ze dikker werd.. da papieren die getoond werden was van andere merrie..
Zo dan, dat is serieus foute boel , en riekt naar met opzet belazeren van de koper. Blij toe dat je compensatie hebt gekregen!

Cassidy schreef:Rietjes in de vriezer? Sperma dient bewaard te worden in de dampfase van vloeibare stikstof, en niet in de vriezer thuis.