Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
melaniepk schreef:Niemand die me op dat moment tegen zou houden als ik MIJN paard kwam halen hoor, daar zou ik wel voor zorgen...
Zijn ze nou helemaal.
Ze houden zich niet aan de afspraken dus ontbind jij op basis daarvan het contract.
Punt.
xSlvna schreef:Eigenlijk zegt niks iets, bij dieren. Contracten, 'bewijzen', zo ver ik weet is heel veel gewoon voor de sier.
Maartje1990 schreef:Ze zegt ook niet dat het verplicht is, alleen dat je dan volgens de wet de eigenaar bent. Vraag me dat overigens af of dat klopt, zie o.a. http://www.advocaat-voor-hippisch-recht ... en-verkoop daar hebben ze het over een koopovereenkomst.
Wellicht kun je bij dat bureau ook even informeren over het hoe en wat TS?
Je bent eigenaar na een geldige koopovereenkomst, maar dat hoeft echt niet schriftelijk. Heb je wel eens iets gekocht van marktplaats met een contract erbij? xSlvna schreef:En hoe bewijs jij dat? Kijk gelukkig gaan de meeste dingen schriftelijk (per mail), maar veel ook niet. Het is gewoon (vaak) niet aan te tonen wat van wie is.

Bizzybijtje schreef:Melissa1996 schreef:Jullie hebben allebei geen poot om op te staan, volgens mij.. Volgens de wet hebben zij alle kosten betaalt voor jou pony en dan hoort hij dus volgens de wet bij hun.. Er is iemand op bokt die precies dit verhaal heeft mee gemaakt, ik ben dr naam even kwijt maar zal is zoeken, misschien kan zijn jou veder helpen.
Edit:
Trailer pakken en opladen, zou ik nog niet zo snel doen.. Als het idd klopt wat ik weet/heb gehoord is die pony Volgens de wet van hun... Als je de politie erbij haalt en deze gaan naar de wet kijken, ben je als het klopt, je pony kwijt..
Nou het is in ieder geval klinkklare onzin. De TS is nog steeds de eigenaar.
Melissa1996 schreef:Daarom zij ik ook al, voor zo ver ik weet.. ik ben geen wandelt wet boek..
kiki1976 schreef:Betaald zij al 3 maanden alles voor jouw pony? En dan ook echt alles?
Da, tandarts, ostheo, hoefsmid etc?
En hebben hun in die tijd ook extra kosten moeten maken voor jouw pony?
FF verandert en wat toegevoegd
deviltjh schreef:Zoals ik nu lees kun je haar gewoon terugnemen,
ze staat op jou naam, en niet op die van de manege.
Ook is er geen schriftelijke verklaring afgelegd,
Waardoor de manege feitelijk gewoon machteloos staat.
Squirrel1 schreef:Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) moeten zij 12 maanden lang alles voor de pony hebben betaald en dan zijn zij de eigenaar van de pony.
*zucht eens diep*. 3 maanden, 6 maanden of 12 maanden, door simpel (wederrechtelijk) toe-eigenen wordt je écht niet zomaar eigenaar van een zaak! En óók niet van een dier!callass schreef:Naar mijn weten is het zo dat wie het paspoort heeft de gene is volgens politie enzo eigenaar is, ik kan dit ook fout hebben hoor
Douraque schreef:Eigendom gaat over als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
Titel: koop en soms schenking
Levering: dus ter hand stellen
Beachikkingsbevoegdheid: dus jij moet het eigendom rechtmatig overdragen.

Douraque schreef:Goed gezegd joycie, maar wie zien elkaar wel vaker in dit soort topics
Soms MOET ik gewoon even van m'n handen afkomen omdat er soms zóoooo ontzettend veel klinklare b*llsh*t wordt verkondigd. Het zal een missie zonder einde zijn vrees ik, maar ik kan het igg proberen. JoyCiej007 schreef:Douraque schreef:Goed gezegd joycie, maar wie zien elkaar wel vaker in dit soort topics
Achja...................Soms MOET ik gewoon even van m'n handen afkomen omdat er soms zóoooo ontzettend veel klinklare b*llsh*t wordt verkondigd. Het zal een missie zonder einde zijn vrees ik, maar ik kan het igg proberen.

Ik heb ongeveer dezelfde situatie meegemaakt met een shetlander en bokt zei ook hem te gaan halen dus had ik een brief gestuurd naar de dame waar hij stond met een datum dat ik hem kwam halen (niet te lang wachten) en die dag stond ik daar met een trailer en heb he gewoon meegekregen. Waarschuw desnoods ook de politie zodat ze meteen komen moest er wat aan de hand zijn. Dat had ik toen ook gedaan en dat vinden ze meestal echt niet lastig. Cayenne schreef:Ik ken deze manege als zeer betrouwbaar en geloof nooit dat TS het complete verhaal verteld.
Ik zeg niet dat ze liegt, maar er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Mijn advies: gewoon als volwassen mensen gaan praten ipv beschuldigingen smijten waarmee je het alleen maar moeilijker voor jezelf maakt.
TS, je bent ook nog niet volwassen zie ik. Tip: laat je ouders dit oplossen. Je bent hier emotioneel gezien gewoon teveel bij betrokken om objectief naar de situatie te kunnen kijken. Ook zou ik als de donder de naam van de manege (of beter nog het hele topic) laten verwijderen omdat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt voor jezelf. De manege is al op de hoogte van je topic.