Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:TS, wat je ook kunt doen als je paarden ziet staan die verder weg staan (oke belgie is wel heel erg overdreven) kun je er ook een dagje weg van maken dat je er een paar achter elkaar ziet
Beauuum schreef:Zoals al word gezegd laten keuren door een DA voordat je het paard koopt

)
Dani schreef:Ik zou ook even kijken of het tuig passend is, hoe het paard gestald is, en wat voor voer hij krijgt. Een van nature relaxed paard kan een energiebom worden als hij de hele dag op stal staat en/of veel krachtvoer krijgt, een paard kan bokkerig worden van een slecht passend zadel, en een heet paard zal rustiger zijn als hij de hele dag op 't land staat. Als de situatie bij de verkoper afwijkt van hoe het bij jou zal zijn zou ik daar wel rekening mee houden.
Babootje schreef:Dat laatste dat je zegt is beslist waar. Vertrouw op je intuitie. Als ergens een alarmbelletje gaat rinkelen, luister dan daarnaar. Als een verhaal te mooi klinkt om waar te zijn is het dat ook meestal. Het "lot uit de loterij" ontpopt zich dan als een kreupele of onberijdbare bok.
Een paard met gangwerk "a la Totilas" koop je niet voor 3500. Je kunt er gif op innemen dat er dan een addertje onder het gras zit.
Is een paard een poosje uit het werk geweest wegens "geen tijd" betekent dat meestal een poosje uit het werk wegens een blessure. Wees in zo'n geval extra alert. Trap nooit in verhaaltjes dat er een andere koper op de loer ligt. Dat zou voor mij meteen een reden zijn om het paard te laten staan.
StalNollie schreef:Beauuum schreef:Zoals al word gezegd laten keuren door een DA voordat je het paard koopt
dat is het eerste wat altijd gezegd word maar daar ben ik het niet mee eens. wij kopen regelmaat wat ponys paarden op en nog nooit 1 gekeurd in al die tijd 15 jaar nog maar 1 kreupele gehad,
wat voor iets zoek je ts, pony of paard?
warmbloed/koudbloed.
leeftijd.
neem iemand mee die er wat meer kijk op heeft en ga enkele keren rijden.
. StalNollie schreef:Beauuum schreef:Zoals al word gezegd laten keuren door een DA voordat je het paard koopt
dat is het eerste wat altijd gezegd word maar daar ben ik het niet mee eens. wij kopen regelmaat wat ponys paarden op en nog nooit 1 gekeurd in al die tijd 15 jaar nog maar 1 kreupele gehad,
wat voor iets zoek je ts, pony of paard?
warmbloed/koudbloed.
leeftijd.
neem iemand mee die er wat meer kijk op heeft en ga enkele keren rijden.
.