Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:43

Ik verzorg in de zomervakantie altijd twee katten.
In de ochtend/avond voeren, naar binnen & buiten doet en 1 keer in de week de kattenbak doen.
Ik krijg 10,- p.d.

Aangezien je de hele dag ermee bezig bent, het aardig veel dieren zijn + als ze de dieren in pension moest doen wel véél meer kwijt was.. Vind ik persoonlijk €25,-/30,- p.d. een redelijk bedrag..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:46

Ik zou ook voor een €25/€30 gaan, stel €30 eens voor, jij en ik kunnen beide niet in hun beurs kijken. Ik weet genoeg mensen die je gelijk die 420 (2 weken) in handen drukken en een gevulde koelkast achterlaten.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:47

Ik vind 25 ook een redelijk bedrag.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:30

Zijn het kennissen of vrienden van je?
In dat geval zou ik echt geen 25 of 30,- per dag durven voorstellen.
Mijn zusje heeft samen met haar vriend afgelopen zomer een midweek op ons huis gepast (6 paarden, 3 honden en 4 katten), wij hebben 50,- boodschappengeld achter gelaten en ze nadien getrakteerd op een etentje. Toen wij een weekendje weg waren en er een stagiaire oppaste had ik van tevoren veel (lekkere) boodschappen in huis gehaald en hebben we 50,- als bedankje gegeven.
Mijn advies zou zijn om te vragen wat het hun waard is dat jij oppast.
Toen ik 17-18 jaar was kreeg ik een gevulde koelkast en een bedankje en heel misschien eens een kleinigheidje, het was sowieso feest om te mogen oppassen :D

xSlvna

Re: Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:31

Je moet je wel bedenken dat TS dan 2 weken niet kan werken. Werk eens een 8 uur per dag voor 8 euro per uur, zit je op €640 die je misloopt, even grof geschat.

leontine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:52

xSlvna schreef:
Je moet je wel bedenken dat TS dan 2 weken niet kan werken. Werk eens een 8 uur per dag voor 8 euro per uur, zit je op €640 die je misloopt, even grof geschat.

Hahaha, daar wilde ik t ook net over hebben. Ik vind dt je een bedrag tussen de 150 en 250 per week best mag vragen.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je zelf moet vrijnemen. Kijk, als het je vrije dagen kost, dan vind ik dat er van hun kant zeker wat tegenover mag staan. Je kan dit natuurlijk zien als een vakantie, maar als je later dit jaar zelf weg wilt, kan dat niet omdat je dan mss door je dagen heen bent.
Ik vind dat hun daar best rekening mee mogen houden als het gaat om betalen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:54

Leontine, had het over een vakantie baan od., denk niet dat TS extra vrij gaat nemen voor die 2 weken, maar als ze wilt kan ze wel 2 weken random ergens werken. :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:59

25 per dag is wel redelijk hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:06

Heb je normaal zelf boodschappen kosten? (als in woon je nog thuis)
Want daar moet je ook rekening mee houden. Als leven normaal "gratis" is en je dus ook geen uitwonende beurs krijgt. Is het leven ineens heel duur. Als je dat wel moet betalen.

Zelf vind ik 25 euro per dag een mooi bedrag. De paarden en honden in pension doen is een stuk duurder. En krijgen de beesten minder aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:46

Mijn verzorgt soms ook een paard en krijgt dan 10 euro per dag. Hetzelfde dus als manegegeld voor 1 dag. Voor die hoeveelheid dieren + werk (reken op 2 à 3 u werk op een hele dag kan je gerust 25 euro vragen. Je kan altijd onderhandelen hé :)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:49

Wat meen je wat de honden in een pension kosten en dan zijn de andere dieren nog niet verzorgd en zijn de honden uit hun vertrouwde omgeving. Ik zou tevreden zijn met 25euro per dag en een goed gevulde koelkast.
Ben zo gek geweest om het voor veel minder te doen en had er bijna een dagtaak aan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:35

En vergeet niet het gaat zwart .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:23

xSlvna schreef:

Je krijgt toch vakantiegeld? En ik neem aan dat TS het ook leuk vind...

tS mag je ook op de paarden rijden?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:53

Ik heb het er met haar even over gehad en ik kan wel gewoon gaan werken
als ik dat wil. Ik hoef niet 24 uur aanwezig te zijn.

Ik ga niet op de paarden rijden :n Heb zelf een pony en deze twee zijn
voor mij niet geschikt om op te rijden.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:21

Volgensmij is 25 euro niet eens zoveel
Als je er over nadenkt, stel je moet een avondje oppassen, dan krijg je meestal ook 3 à 4 euro per uur. Als je dat zo omrekent naar 24 uur, dan hoor je ongeveer 80 euro te krijgen.
Ik zou er misschien niet eens geld voor vragen, ik zou het zien als een mini vakantie of op kamers voor een weekje, maar het valt dus reuze mee met hoeveel het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:36

xApple schreef:
Mando schreef:
Maar een gekke vraag.. waarom kan je dan op de dag niets plannen
Je kan toch wel tussendoor weg gaan.
Als alles buiten staat en loopt, hondjes zijn uit geweest kan je toch gewoon wel een uurtje of 3 weg.

Ik kan natuurlijk wel een paar uurtjes weg, maar een hele dag weg van bijvoorbeeld
08.00 tot 18.00 vind ik niet kunnen. Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor
het huis en de dieren.

Zijn ze zelf ook altijd thuis?

Wij passen ook regelmatig op huis/dieren van mijn instructrice, 3 sportponys, 2 shets en 2 honden en zouden dit gewoon vrijwillig doen omdat ze daarmee geholpen zijn, maar krijgen altijd wel vergoeding van 100 per week ongeveer. Mijn vriend en ik werken die weken ook gewoon, al as ik soms wel planning wat aan tussendoor keer extra thuis ben. Voor de dieren is het dus wel eens wat anders dan ze gewend zijn, andere voertijden ed, maar kunnen wel op eigen stal blijven, vertrouwde omgeving, niet teveel wisselende mensen, allemaal voordelen waardoor sommige aanpassingen prima zijn

Anouklindner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:43

20/25 euro per dag valt best mee hoor.

Als wij op vakantie gaan past mijn moeder op onze 2 honden en kat.
En slaapt dan ook in ons huis.
Wij geven mijn moeder voor een week 100 euro.
Maar dan moet ze wel zelf voor der eten zorgen.

Dus vind het een normaal bedrag om te vragen.

Ga is kijken wat een pension voor je hond en paard kost voor een week! ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:12

Ik heb dit al jaren en betaal 25 euro per dag, volledige verzorging paarden en honden doet ze dan ook.
Zij vind het leuk, met haar vriendje in ons huis met de beestjes en wij zijn super blij.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:14

xApple schreef:
Jeetje ik kijk best wel op van deze reacties.
Wordt het voor de mensen die op vakantie gaan zo niet erg
duur allemaal? Stel dat ze een week gaan; zijn ze 175 euro kwijt
aan oppas. (als je 25 euro per dag rekent)

Zouden jullie dat zelf overhebben voor een oppas als je
op vakantie gaat? (er vanuit gaande dat de dieren goed verzorgd worden)

ja maar dat weet je toch als je dieren aan huis hebt ? Dat moet je dan maar bij je vakantiebudget optellen. Moet ik ook doen met iemand die aan huis komt voor 3 katten elke dag en voor de hondenoppas. De vakantie wordt gewoon wat duurder maar dat zijn nu eenmaal de consequenties van het hebben van dieren !

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:59

Ik heb van de zomer opgepast op de boerderij van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard en ik ga het in mei, juni en augustus weer doen. Ik krijg hiervoor 25 euro per dag, maar heb ook wel wat te doen dagelijks. Er staan 2 paarden aan huis, 3 honden, konijnen, kippen, kat. Als je alleen al kijkt hoe lang je 's ochtends bezig bent met alles voeren, buiten zetten, uitlaten etc. En dan 's avonds weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:57

:D als ik dit hoor, dan snap ik wel dat ik het zo druk heb...maar het ontstresst wel zo met de diertjes en buiten bezig zijn...

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:03

Als deze familie een professioneel bedrijf in moet schakelen (Equira.nl) zijn ze voor 3 keer voeren per dag minstens 36 euro kwijt per dag, daar zou ik onder gaan zitten.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:05

hier krijg ik ook 25 euro per dag. Daarvoor verzorg ik paard, schapen, hond en kat.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:12

De een heeft een dikke beurs en de ander niet. Ik zou ook zeggen, durf het gewoon te vragen.
Maar is het dat je niet veel weg mag ? Of is dit wat je zelf niet wilt ?
Daar ligt ook nog wel een verschil vind ik.
En dan kun je wel zeggen, ja maar €25 is veel. Maar je moet niet aan de beurs van een ander denken, hun willen jouw en dan betalen ze maar. Vind ik. Je kunt niet meer dan proberen. Ik snap dat het 'eng' is, maar gewoon doen. Dan komen jullie er vanzelf wel uit.

Succes ermee :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:13

Heb dat afgelopen zomer gedaan bij een vriendin. Heb gedurende twee weken alle kozijnen geschilderd. Kreeg betaald voor de uren die ik werkte (incl stallen uitmesten, rijden etc). Verder een gevulde koelkast en benzinetank, kon hun auto gebruiken. Geen dagtarief dus voor de overige dingen als schoonmaken en hondjes etc maar ik vond het hartstikke prima zo, voelde me eerder bezwaard het geld in ontvangst te nemen ;)