Paardenverzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:19

Ik ben ook bij efo verzekerd

Als je wat centjes terug wil maar het hoeft niet het volledige bedrag te zijn kan je het bedrag laten verlagen naar eigen wens. Hiermee bespaar je enigszins.
Ik heb zelf de uitgebreide maar niet de plus. Dus geen mri scans ed. Ook hiermee druk je kosten maar blijft je paard uitgebreid verzekerd

Misschien is dat wat voor je. Ik voel me er prettig bij. Ook jij moet kiezen waar je je goed bij voelt

Succes!!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:23

Ik heb dus wel de plus! Maar inderdaad hoe vaak zal je een MRI laten maken, misschien wel nooit!
Ik heb gewoon meer uit angst na alle nare ervaringen het meest uitgebreidde wat je maar kon hebben genomen.

Bedankt! Hier kan ik wat mee!

Jenny_S

Re: Paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:25

Check de voorwaarde ook even
En vraag offerte aan die is vrijblijvend en krijg je per email automatisch en direct

Probeer ook een paar verschillende waardes uit waar je in de toekomst iets terug zou kunnen kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

Ik zou idd even rondkijken :) moet zeggen dat ik met mijn verzekering hele fijne ervaring heb. Altijd alle rekeningen zonder zeuren betaald. Waren heel meegaan met situatie zonder problemen afkeuring goed gekeurd. Dus ik ben erg tevreden :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

En ik betaal ook al 2 jaar voor nop
Mijn honden waren ook altijd volledig verzekerd. Jaren voor niks betaald en in 1 jaar tijd ineens alle premie terug
Ik vind het fijn

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:36

jij bent de ideale klant voor een verzekering:D, je bent ook vast zuinig op je paard.

Ik ben niet voor verzekeren..ik spaar het bedrag zelf, dan kan ik ook helemaal zelf bepalen hoe lang en bij wie ik wel/niet welke behandeling ik laat uitvoeren. Hier in alle jaren dat ik paard/ponies heb gehad nihil kosten...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:48

Dat bepaal ik ook gewoon zelf, ik had alleen de pech dat mijn merrie plots met nierfalen stond...
Heeft drie weken in Utrecht gestaan waarvan twee weken 24uur aan een infuus a 3 liter per uur, nieronderzoek, echo's, bloedonderzoek elke dag, urine onderzoeken, vruchtbaarheids onderzoek enz... Dan ben je echt blij dat je zo'n klap geld voor het grootste deel terug krijgt. Had ik in een jaar niet kunnen sparen.....
Ligt ws maar net aan wat voor ervaringen je hebt met ziekte....

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:54

Nou inderdaad zeg! Dat soort uitstapjes naar Utrecht heb ik dus ook gehad met zijn onverzekerde voorgangers en die bedragen zijn echt niet mis! Je hoopt natuurlijk nooit dat het je paard overkomt.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:03

Is maar net wat je ervaringen zijn.....
Ik bedoel nierfalen??? Wist niet eens dat het bestond!!! En weet nog steeds geen rede\ oorzaak.
Vandaar dat ik het voor nu zo laat.
Zijn natuurlijk ook genoeg paarden die nooit wat hebben en dan lijkt\is het weer zonde geld.
Alleen jij weet waar je je goed bij voelt en wat je eventueel opzij kan zetten of wilt betalen aan verzekeren....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:15

Onze merrie is voor MRI geweest. Betaal je ook een Heule hoop centjes voor :(
Dat heb ik nu dus ook meeverzekerd.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 07:57

Zou ook even kijken naar de verzekering of het aankoopbedrag nemen of in de huidige situatie. anders ga je denk ik de mist in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:28

jammer TS dat je dat zo ziet dat ik zit te rellen.

Maar je hebt zelf je paard zo duur verzekerd, en dat doe je met een reden. Verzekering is altijd een gok nemen je huis, je auto, je kleine dieren of grote dieren.

In feite gedaan door je ervaringen maar als je dus van je zelf weet dat je behoorlijk veel discipline hebt kun je maandelijks 200 + 100 opzij zetten dan had je dus totaal 10800 op je spaargeld gehad voor ziektenkosten.
De waarde van een paard is variabel.

Ik heb mijn paard niet verzekerd die kostte ruim 115 per maand 3 jaar geleden dus ook een sportpaard.
De verzekering gaat ook jaarlijks omhoog (inflatie) dus al ruim 4140 euro op haar boekje... en voor dat geld kan ik een boel doen.
Laatst bijgewerkt door tita op 22-01-14 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:28

Wat gewoon ontzettend belangrijk is, is dat je de kleine lettertjes leest. Ze zijn allemaal verschillend. Wat betreft de voorwaarden komt equipe gewoon echt als beste uit de bus. Ze zijn alleen niet zo bekend als hippo bijv. Ik heb alle belangrijke punten per verzekering op een rijtje gezet en toen vergeleken. Je moet er echt ff voor gaan zitten. Wat betreft het feit of je al dan niet moet verzekeren; ik zou mijn paard pas uit de verzekering halen als ik het verzekerde bedrag AL GESPAARD HEB. Veel mensen zeggen "Ja, je kunt dat premiegeld net zo goed wegleggen en zelf sparen". Het rotte dan is wel dat als je nog maar net begonnen bent met sparen, en je dus nog geen kapitaaltje hebt, je dus mooi met de gebakken peren zit als je paard wat krijgt. Heb je die spaarpot al aangelegd, ja dan zou ik dus niet verzekeren, maar doorsparen. Ik ken mezelf; als ik geld heb gespaard, dan brand het op mijn rekening, en gaat er vast wel een auto of wasmachine kapot waardoor ik het weer aanspreek. Ditzelfde geld ook voor de mensenverzekering. Ik heb een van de duurste. Of hebben jullie de goedkoopste basisverzekering en een dik spaarbedrag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:37

Brendaaa voor mezelf ben ik goed verzekerd om dat ik een handicap heb dus je wordt het verplicht

Verder rest me heel goed nadenken kwa ziektenkosten krijg je vaak niet meer vergoedt dan 4500 euro.
Als je dat bedrag dus op je bankrekening heb zou ik het zo laten. Tenzij je pers wilt dat je paard voor de dood verzekerd is.
Een MRI-scan kostte een kennis van mij 1400-1700 euro.

Mijn ervaring met Utrecht is helemaal niet duur. Ik ben er goed geholpen en kostte in totaal rond de 2000 euro (incl zondag-visite bezoek) hij stond er bijna 3 weken.
Daarvoor had ik in 16 jaar ong 500 gulden gehad aan ziekenkosten... elk maand ging er 100 gulden later 100 euro naar de rekening bij 10.000 ben ik gestopt en ging het op de grote hoop

Nu heb ik een gezond denkvermogen hoop ik :D mensen met verzekeringen gaan vaak iets langer door.
Mensen zonder verzekeringen kunnen vaak goedkoper geholpen worden op de kliniek wel van te voren ff melden

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:45

TS je geeft aan dat je de verzekering voornamelijk hebt voor als je paard komt te overlijden/blijvend ongeschikt wordt.
Mijn advies is je verzekering hierop aan te passen en het bedrag wat je dan over houdt te sparen voor als je paard ziek zou worden.
Ik had mijn paard ook verzekerd bij de EFO (weliswaar voor een lager bedrag) en dan alleen overlijden. Geen gezeur gehad en binnen een maand stond het geld op mijn rekening.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:17

ik heb een paard als sport paard verzekerd. maar die is minder duur. aangezien ik het geld niet op de rekening heb heb ik het gewoon de beste verzekering genomen. neem trouwens voor me eigen gezin ook het beste dus waarom dan niet voor mijn paard.
Mijn idee is je hoef maar een keer een probleem te hebben met je paard en je kan in grote problemen komen. volgens mij zit ik ook bij equine. ik ben voo6 60 euro verzekerd alles wel met 25 procent eigen bijdrage. mijn veulen ook top, maar daar betaal je natuurlijk minder voor. zou gewoon alles op papier zetten waarom je het verzekerd wil hebben. aangezien ik voor andere dingen mijn geld nu moet wegleggen kan ik niet voor mijn paarden een potje maken. pas over een half jaar kan ik een potje maken

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:37

Wij hebben ook alle paarden verzekerd.
en ook nooit wat gehad.
tot een aantal jaar geleden toen hadden wij een paard net en dus net in de verzekering gedaan en die moest binnen 2 weken 2 keer geopereerd worden kosten 2 x 1200 euro ong en mijn zusje was maar 2 x 22 euro kwijt alleen de consult.

De rest word 100% vergoed.
en je betaald maar iets van 26 euro in de maand en als je dit apart wil gaan zetten ben je heel lang bezig.
en 26 euro per maand merk je niet zoveel.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:44

Nou ik denk dat ik het verzekerde bedrag gewoon omlaag breng en een wat minder uitgebreide ziektekosten verzekering. Ik ga even kijken wat dat scheelt, maar ik denk heel wat.

Ik ben ook verzekerd voor homeopathie en acupunctuur enzo dus dat kan er makkelijk uit.

Ziektekosten helemaal eruit halen zie ik niet zitten.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:47

nee dat zou ik ook niet doen. idd,

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:47

Maar je moet alles eens goed bekijken.
je kan ook voor dingen verzekerd zij die eigenlijk nooit voor komen.
Of voor dingen verzekerd wat als je uit eigen zak betaald nog goedkoper is zoals fysiotherapie enz enz