Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
een vriendin van ons is bovengronds begraven, ook raar als je het voor het eerst hoort. Maar je doet het alleen voor jezelf, de patiënt weet er niks meer van. Nederland is al vol genoeg, begraven is not done voor mij. Zuurbad schijnt ook te kunnen, weet alleen niet of je ook je paard daar kwijt kan.pipo schreef:dood is dood en dan mag het weg van mij. In mn tuin liggen allerlij dieren helaas, maar een paard mag niet. Dus wordt t rendac want ik vind de prijs niet gezond voor de achterblijvers. Mijn man wil het liefst na zijn overlijden door een verhakselaar (voor stammen en takken) het bos in gespuugd worden. Mag ook vast nieteen vriendin van ons is bovengronds begraven, ook raar als je het voor het eerst hoort. Maar je doet het alleen voor jezelf, de patiënt weet er niks meer van. Nederland is al vol genoeg, begraven is not done voor mij. Zuurbad schijnt ook te kunnen, weet alleen niet of je ook je paard daar kwijt kan.
Dus gewoon rendac.
SecretLIN schreef:pipo schreef:dood is dood en dan mag het weg van mij. In mn tuin liggen allerlij dieren helaas, maar een paard mag niet. Dus wordt t rendac want ik vind de prijs niet gezond voor de achterblijvers. Mijn man wil het liefst na zijn overlijden door een verhakselaar (voor stammen en takken) het bos in gespuugd worden. Mag ook vast nieteen vriendin van ons is bovengronds begraven, ook raar als je het voor het eerst hoort. Maar je doet het alleen voor jezelf, de patiënt weet er niks meer van. Nederland is al vol genoeg, begraven is not done voor mij. Zuurbad schijnt ook te kunnen, weet alleen niet of je ook je paard daar kwijt kan.
Dus gewoon rendac.
heb ik echt nog nooit gehoord bovengronds begraven, wat houd het in?
niet echt meer makkelijk ergens neer te zetten zoals de urnen van onze konijnen en vogels. Hoe groot is die van een paard dan wel niet?! En dan de kosten, jeetje dat vind ik met alle respect zonde van het geld. Ik ga mee met Simodi.simodi schreef:Daar hoef ik geen moment over na te denken: Rendac!
Even vooraf: ik respecteer absoluut de mening en het gevoel van anderen hierover, hoor.
Maar voor mij is een paard na zijn/haar dood ook echt weg en ik heb geen gevoel dat ik met het lichaam nog iets speciaals moet doen.
Heb inmiddels zelf een paard moeten laten inslapen en zij is ook gewoon door de Rendac opgehaald. Wel vond ik het fijn dat ik er niet zelf bij hoefde te zijn toen ze uit de stal is gehaald en door de Rendac werd opgehaald.
Ik zou ook geen as van mijn paard hoeven te hebben. Ik heb wel aandenkens aan haar en ook van mijn huidige paarden, namelijk mooie sieraden met hun haren er in. Deze heb ik echter bij leven laten maken. Ik vind het een veel fijner gevoel om iets te bezitten van hen dat nog is uit de tijd dat ik nog volop van ze kon genieten.![]()
Daarnaast vind ik cremeren ook zeer duur en besteed ik dat geld liever aan mijn overblijvende paard(en).

vuurneon schreef:Cowgirl; en dan is het maar de vraag of men braaf blijft liggen in het grafmensen gaan ook ondergrond aan de wandel haha. Als er geen betonnen wanden in zitten, kan het best zijn dat je over 100 jaar niet bij Pietje staat, maar dat buurman Henkie daar nu ligt
(heeeeel zelden belandt er 1 buiten het kerkhof... )
Marije112 schreef:fokfanaat schreef:Absoluut slager of rendac, liefde voor mijn paard laat ik wel in dr verzorging zien als ze dr nog is.
Ik ga even een opschuddende opmerking in deze discussie gooien. Dit is niet om iemand tegen het been te schoppen of iemand te beledigen. Dit is ook tevens niet mijn mening, maar alleen een eye-opener;
Een dierbaar gezinslid (denk hierbij aan vader, moeder, broer of zus) laat je toch liever ook niet ophalen door een vrachtwagen met een grijper?
Nogmaals, dit wil niet persee mijn mening zijn, maar een nadenker.
Al_Zawraa schreef:Ik had er eigenlijk nooit echt goed over na gedacht, maar toen mijn bijna 2 jarige merrietje zeer plotseling overleed, en ik haar zag, was het niet meer mijn meisje, je kon inderdaad heel duidelijk zien dat zij zelf al lang ergens anders was. Dat was ook het moment waarop ik direct vrede had met ophalen door de Rendac, zijzelf zou er echt niets meer van mee krijgen. Mijn vader is bij het ophalen geweest en dat ging heel respectvol, ze werd heel rustig neergelegd, niet laten vallen zoals je weleens hoort. En cremeren vind ik eigenlijk ook niets, en dan die kosten, nee dat geld gebruik ik liever om mijn andere paarden te verzorgen.
Nu maakt het mij ook niets uit wat ze met mijn lichaam doen mocht ik overlijden, je merkt er toch niets meer van, en vind het ook zonde dat het allemaal zoveel geld moet kosten.
Ik heb van haar staart wel een mooie armband laten maken, dat vind ik veel mooier dan een pot as.