Dit paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:28

geerke schreef:
Geryon schreef:
Goed dat je dit paard niet neemt. Hij is niet geschikt en wie weet heeft hij lichamelijke problemen, omdat hij zo staakt en boos doet met zadelen enz.

of misschien voelt het aan dat een 12 jarige hem de baas niet is? :+

TS...kun je niet voor een braaf manege paard gaan?

Ik was 8 toen ik een 3-jarige kreeg die nog niet ingereden is en die was toen nog hengst.

Ik zou hem niet nemen. Misschien liegen de eigenaren wel zodat je hem koopt.

marije1109

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:29

Als die vriend verstand heeft van paarden zal hij ook zeggen NIET doen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:35

Even teruglezen, TS is er al uit dat ze het paard niet gaat kopen :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:47

blue_sky schreef:
Omdat je nog heel jong bent zou ik proberen een E-pony te vinden, een pony of paard dus beneden 1.58. Dan kan je als je later wedstrijden wilt gaan rijden nog fijn bij de pony's starten. Mijn dochter van 1.75 past daar ook echt nog prima op.

Ik vind dat een slechte motivatie. Als ze later wedstrijden wil gaan rijden, waarom zou ze dan niet gewoon tussen de paarden starten?
En wie zegt dat die later niet pas komt als ze ruim volwassen is?
En wie zegt dat het op haar verlanglijstje staat om ooit wedstrijden te gaan rijden?

Je moet beslissen voor nu. Je moet er nu plezier mee hebben en niet iets op de groei of voor de toekomst of met het idee van "later pas ik er ook nog wel op" kopen.
Je weet helemaal niet hoe je "later" er uit ziet, je kunt wel in een rolstoel komen, bij wijze van spreken, of verkering krijgen en paarden helemaal niet meer zien zitten, ik noem maar wat.

Los van dat kan ze prima een E pony (heet buiten wedtsrijdgebeuren gewoon een paard) kopen, als ze er een vindt die haar aanstaat, maar de gedachtengang van "dan kun je er later nog wedstrijden mee rijden bij de ponies" kan ik persoonlijk totaal niet volgen.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:40

bedankt voor alle reacties :j Gisteren bij het paard van 5 gekeken, en die was wel heel erg braaf :) Omdat hij erg dichtbij staat kan en mag ik deze week/weken nog een paar keer komen kijken. Pas dan maken we een beslissing ja of nee :) (volgens mijn vader al nee, paardje is erg duur :o )maar we blijven wel gewoon verder zoeken :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:28

Hoe gaat het met de zoektocht inmiddels? :)

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:52

Koop pas een paard als je er 100% verliefd op bent

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:38

ingridxxs schreef:
Koop pas een paard als je er 100% verliefd op bent

Dat hoeft niet perse. Koop een paard dat bij je past en wat je aankunt. Kans is groot dat je verliefd wordt op een paard dat je niet aankunt. Als je redelijk met elkaar door een deur kunt in het begin, ga je gaandeweg tot elkaar groeien. Als jullie temperamenten tever uit elkaar liggen gaat het niet lukken. Je kunt naar onder of naar boven bijstellen, maar helemaal tot elkaar komen gaat dan niet lukken.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 21:04

We hebben het paard van 4 gekocht :D ze is superbraaf maar moet nog veel leren, maar we zijn heel veel aan het lessen en we proberen een goed team te worden! :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:51

arinazazoe11 schreef:
ik weet niet of dit goed staat :o

Hallo allemaal :)

Ik ben net terug van een paard waarvan we zouden kijken of die misschien geschikt voor me was. Twas niet echt een heel mooi paard, maar dat maakt dus niet uit. Gelijk al bij het aansingelen en bij de singel borstelen enzo begon ze de oren in de nek te leggen en wat te trappen (niet gericht op mensen) en te happen. Is opzich niet zo'n heel groot probleem. Toen ik begon te rijden was ze was gespannen voor mijn gevoel, en kon ik haar niet laag rijden. Daarna moest ik een stukje galoperen maar ze ging stilstaan en steigeren. Nouja na eventjes was dat over en hebben we (met de oren in de nek) gegaloppeerd. Ik kon haar niet in de hoeken krijgen of weer laag rijden.
Haar eigenaar zegt dat ook; ze kan niet aan de teugel.

Dit is wat we zoeken: een paard die braaf is en waar ik dus zo mee weg kan rijden (ik ben 12) en hij moet groot genoeg zijn (was deze ook)Dat is eigenlijk het enige.

Wie er met mee waren: de vriend van mijn vader (die heeft ook paarden en dus wel veel verstand ervan) en zijn dochterje (8 jaar)
Als ik dit paard niet wil dan gaat hij de volgende keer niet mee. (door zijn werk enzo niet veel tijd)
Maar dan heb ik dus geen paard, of deze, of eentje die ik zelf moet gaan zoeken maar ik denk niet dat het dan zo'n succes word.

Ik weet wel dat zo'n paard eerst aan je moet wennen, en dat ikzelf die keuze moet maken, maar ik wou toch even jullie mening horen :)

Kan je bij een volgende bezichtiging je instructeur of je dieren/veearts meenemen?
Ik zou trouwens dit paard niet kiezen! Genoeg leuke paardjes voor je....

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 17:28

lotlot2 schreef:
arinazazoe11 schreef:
ik weet niet of dit goed staat :o

Hallo allemaal :)

Ik ben net terug van een paard waarvan we zouden kijken of die misschien geschikt voor me was. Twas niet echt een heel mooi paard, maar dat maakt dus niet uit. Gelijk al bij het aansingelen en bij de singel borstelen enzo begon ze de oren in de nek te leggen en wat te trappen (niet gericht op mensen) en te happen. Is opzich niet zo'n heel groot probleem. Toen ik begon te rijden was ze was gespannen voor mijn gevoel, en kon ik haar niet laag rijden. Daarna moest ik een stukje galoperen maar ze ging stilstaan en steigeren. Nouja na eventjes was dat over en hebben we (met de oren in de nek) gegaloppeerd. Ik kon haar niet in de hoeken krijgen of weer laag rijden.
Haar eigenaar zegt dat ook; ze kan niet aan de teugel.

Dit is wat we zoeken: een paard die braaf is en waar ik dus zo mee weg kan rijden (ik ben 12) en hij moet groot genoeg zijn (was deze ook)Dat is eigenlijk het enige.

Wie er met mee waren: de vriend van mijn vader (die heeft ook paarden en dus wel veel verstand ervan) en zijn dochterje (8 jaar)
Als ik dit paard niet wil dan gaat hij de volgende keer niet mee. (door zijn werk enzo niet veel tijd)
Maar dan heb ik dus geen paard, of deze, of eentje die ik zelf moet gaan zoeken maar ik denk niet dat het dan zo'n succes word.

Ik weet wel dat zo'n paard eerst aan je moet wennen, en dat ikzelf die keuze moet maken, maar ik wou toch even jullie mening horen :)

Kan je bij een volgende bezichtiging je instructeur of je dieren/veearts meenemen?
Ik zou trouwens dit paard niet kiezen! Genoeg leuke paardjes voor je....

even teruglezen ;) ik had al gezegd dat we een ander paard hebben gekocht (:

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:35

Niet doen.
Als het paard nu al problemen geeft, is dat zeker niet handig voor een 12 jarige. Er moet dan of gedragsmatig, maar nog eerder lichamelijk wat aan gebeuren.
Mijn advies is, dat een paard bij de aankoop gewoon goed moet zijn. Tenzij je bewust paarden koopt om ze op te knappen, en dat ook kunt.

Verder zou ik de tijd nemen, je hoeft niet te haasten. Wacht tot er weer iemand met verstand mee kan.

oeps, sorry lees nu pas dat je al een paard hebt. Goedzo, goed hulp vragen bij zo'n jong paard, dan kun je nog jaaaaren vooruit. Veel plezier samen!

fabixDjester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:11

als ik was zou ik dit niet doen, je weet maar nooit wat zinn verleden is en mischien wordt het nog erger als hij bij jou staat , wie weet heeft hij ergens heel erg last van rug/iets anders en dan? kost je heel veel geld en alleen maar verlies.als je blijft zoeken komt je perfecte paard heus wel bij je. ik heb mijn eerste paard jammer genoeg na 4 weken moeten verkopen, toen hij aan kwam had hij nergens last van "perfecte paard" da 2weken was hij helemaal veramdert we hadden al een paar keer gereden uiteindelijk heeft hij me er af gegooid en daarna was hij onbereikbaar, niet borstelen , niet aaien niet mee wandelen niet rijden ik kon hem zelfs niet meer alleeen op wei zetten .das niet leuk zeker niet voor eerste pony uiteindelijk ergens gaan.kijken. en daar stond hij: mijn perfecte pony

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:34

arinazazoe11 schreef:
idd word dit hem niet. Ik woon in de buurt van Kampen/wezep. Als iemand nog een paard weet die braaf is, niet ouder dan 12 en rond het paard zit, stuur me dan gerust een pbtje :D

Bij de gezusters Schilder. Dat waren de eigenaren van de Gelderse hengst Ahoy en die hebben Danser en Sander.

Of bij de familie te Bokkel te Eerbeek. Die hebben veel nakomelingen van de hengst Rubus B.

Die hebben ook veel brave fijn te rijden paarden staan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:35

Oh, je hebt al een ander paard. Gefeliciteerd.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:55

Ow gefeliciteerd met je paard! heb je ook een foto?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:55

Lisannuuh schreef:
Ow gefeliciteerd met je paard! heb je ook een foto?

nope nog niet. Ik zal nog wel een topic openen :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:30

Hier een slotje, gezien paard inmiddels gekocht is.