Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
An_J schreef:Tja je bank kan contact opnemen met de ontvanger. Die sturen de ontvanger dan een brief, met het verzoek tot terugstorting.
Echter ze hoeven het niet te vergoeden en ook is de ontvanger niet verplicht om het terug te storten. Onlangs was er zelfs een dame op tv die voor 15.000 het schip in was gegaan. Had de ontvanger uiteindelijk zelf gevonden, deze gesproken en bleek alles uitgegeven om haar schulden op te heffen. Ironische was dat het van de betaler ook een betaling aan haar leninghouder was.
Als je stalhouder inderdaad zich vergist heeft in het nummer (en je dit kunt bewijzen) zou ik voorstellen de schade te delen als je het geld niet teruggestort krijgt.
maura schreef:Ik hoop uiteraard voor de TS en de boer dat dit goed afloopt en de ontvanger van het geld zo vriendelijk is het terug te storten. Wat ik wel een beetje merkwaardig vind is dat een boer die niet elke maand zijn rekening zit uit te pluizen wordt afgeschilderd als een lompe boer en een sufferd. Waarom is het direct negatief als iemand meer dan half jaar zonder te zeuren in goed vertrouwen ervan uitgaat dat zijn geld wel een keer komt? Wees blij dat de beste man er nog steeds van uitgaat dat je gaat betalen, want vanuit zijn standpunt bekeken ben je hem gewoon 600 euro schuldig. Ik vraag me af hoeveel stalhouders alleen maar even bellen om te informeren hoe het zit zonder jou met je pony op straat te zetten.
xdesix schreef:1 cijfer verkeerd, dat kan niet, is het wel daadwerkelijk van jouw rekening af geschreven? Achter een rekeningnummer schijnt een berekening te zitten, het schijnt dat het deelbaar moet zijn door 11. Dus als 1 cijfer verkeerd is klopt het rekeningnummer niet meer, en je kan geen geld overmaken naar een rekening die niet bestaat. google maar even
Esmeej333 schreef:maura schreef:Ik hoop uiteraard voor de TS en de boer dat dit goed afloopt en de ontvanger van het geld zo vriendelijk is het terug te storten. Wat ik wel een beetje merkwaardig vind is dat een boer die niet elke maand zijn rekening zit uit te pluizen wordt afgeschilderd als een lompe boer en een sufferd. Waarom is het direct negatief als iemand meer dan half jaar zonder te zeuren in goed vertrouwen ervan uitgaat dat zijn geld wel een keer komt? Wees blij dat de beste man er nog steeds van uitgaat dat je gaat betalen, want vanuit zijn standpunt bekeken ben je hem gewoon 600 euro schuldig. Ik vraag me af hoeveel stalhouders alleen maar even bellen om te informeren hoe het zit zonder jou met je pony op straat te zetten.
Omdat je gewoon de verantwoordelijkheid hebt om zoiets na te gaan als stalhouder. Als het echt zo is dat hij een verkeerd rekening heeft gegeven en hij gaat half jaar zitten wachten op zijn geld, kan je wel zeggen ah gossie wat een aardige man. Maar hij heeft nu wel zijn klant mooi in de nesten gewerkt en is het helemaal zijn eigen schuld dat hij het nog niet binnen heeft. Wat had TS dan moeten doen, vragen of hij h
geld al binnen heeft? Daar ga je als pensionhouder toch gewoon achteraan.Zeshonderd euro is een heleboel geld hoor, misschien kan ze het niet zomaar missen in een keer? Het is ook behoorlijk zuur, heb je elke maand gewoon geld overgemaakt zoals je hoort te doen, krijg je in ene een rekening van 600,-.