Probleem: 2 gemene paarden in 1 trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:15

ruitje schreef:
Serieus, mensen die denken dat 'kort zetten' ervoor zorgt dat een paard niks meer kan hebben nog nooit wat ernstigs meegemaakt. Je zal je verbazen wat ze kunnen in een trailer.

Echt gewoon eerst in een paddock gooien, je kan dan tenminste nog ingrijpen als het echt niet blijkt te gaan, wat wil je doen dan als je op de snelweg rijd en het toch niet zo blijkt mee te vallen?

in een paddock gooien vind ik nog link als ze elkaar al niet mogen...

waarom een risico een groot risico op blessures ect.. voor een vakantie / 1 trailer ritje wat je simpel anders kan doen door een klein vrachtwagentje met schotten of 2 trailers.

in de paddock kan de laagste in rang niet wegkomen als de andere gaat jagen..

capopjekop

Re: Probleem: 2 gemene paarden in 1 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:12

Ligt eraan hoe ruim de paddock is. Daarnaast blijf je er neem ik aan bij met een zweep om ze uit elkaar te jagen mocht het fout gaan. In de paddock is het makkelijker in te grijpen dan in de trailer onder het rijden. Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen manier natuurlijk.

ElCamino

Re: Probleem: 2 gemene paarden in 1 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:56

ik heb een 2-paards trailer met een houten tussenschot, een houten hengstenschot wat bijna tot kniehoogte doorloopt vóór de stangen.
Ik vervoer hier lastige paarden mee, 2 hengsten naast elkaar en ook hengst en merrie naast elkaar.
Ik zet ze kort vast aan 2 touwen en pas erg op tijdens het in-en uitladen...gaat altijd goed.
Heb wel oren en oogjes goed open met laden en vastzetten!!!! Met de juiste trailer kan het makkelijk !!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:36

capopjekop schreef:
Ligt eraan hoe ruim de paddock is. Daarnaast blijf je er neem ik aan bij met een zweep om ze uit elkaar te jagen mocht het fout gaan. In de paddock is het makkelijker in te grijpen dan in de trailer onder het rijden. Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen manier natuurlijk.

ik heb het eens in de wei gehad.. er ging gewoon een achter de andere aanjagen.. en die hield niet op de andere ging dus voor ik er ook maar bij ging door de omheining heen. (en ze hadden al tijd naast elkaar gelopen de kudde aan een zijde de nieuwe aan de andere kant.

maar toch moet je het toch proberen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:15

Yamcha schreef:
I'm sorry, maar..... jullie paarden zijn geen fietsen.

Nog afgezien van het gevaar, wat Oreo eigenlijk imo perfect beschrijft, hoe eerlijk is het, om twee paarden die de pest aan elkaar hebben, zo dicht naast elkaar te vervoeren, en dan naast elkaar een buitenrit te gaan maken? Ga jij naast iemand in de auto zitten waar je de pest een hebt? Ga jij daar vlak naast fietsen?
Als jíj dat niet leuk vindt, je paard wss ook niet. Waarom zou je dat je paard aandoen, alleen maar voor je eigen lol?

Ik ben het helemaal met je eens. Daarom vraag ik mezelf ook altijd af: Wat heeft mijn paard eraan? Soms helemaal niets en kom ik tot de conclusie dat het alleen in mijn belang is.