Moni_Q schreef:Ik ben absoluut geen prof, maar durf oprecht te zeggen dat ik veel ervaring in het doorrijden van jonge paarden. Heb mede door stage hierin veel ervaring opgedaan. En met goede begeleiding van mijn instructrice al enkele paarden opgeleid tot M niveau.
De eigenaar heeft mij gevraagd of ik dit paard wil rijden en gezegd dat ik dit niet voor niks hoef te doen. In principe hoef ik dit paard alleen maar buiten en binnen te zetten en te rijden. Maar doe ook een paar x week haar box mesten en recht trekken, omdat ze op het bedrijf alleen opstrooien en eens per 2 weken alles leeg halen. Maar dit is een kleine moeite.
Het paard staat op hetzelfde erf als mijn eigen paarden, dus hoef er niet extra om te reizen want moet mijn eigen paardje toch ook trainen.
Door mijn ervaring met het rijden van jonge paarden kom ikzelf een heel eind. Maar zoals (bijna) iedereen heb ook ik begeleiding nodig. Daarom gaat dit paard eens in de 2 à 3 weken mee naar les. Ik krijg dan genoeg huiswerk om zelf weer even verder te kunnen. Ook mijn instructrice beaamt dit.
Ik hoef hier ook geen bakken geld aan te verdienen, omdat ik in principe tot nu toe weinig tot geen kosten maak aan dit paard en ik hoef er niet van te leven . Ik steek er op dit moment alleen tijd in en af en toe gaat ze mee naar les. Maar vind het toch wel redelijk om een (kleine) vergoeding te krijgen voor het trainen van andermans paard. En de eigenaar heeft dit zelf aan geboden, ik heb er niet om gevraagd. Maar mocht in de toekomst iemand vragen of zijn pf haar paard wil rijden doe ik dit cker niet gratis.
Maar als ik het dus begrijp hebben ze daar op die stal alleen een buitenbak? En moet je twee a 3 maal in de week een tien minuten heen en weer met de trailer?