Denk ik realistisch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Denk ik realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:16

Je bent echt de eerste die ik dat hoor/lees zeggen.
Ik vind dat wel een super instelling.
Petje af.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:55

Ja dat is zeker netjes. Heb dat ook nog nooit eerder gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:03

Wij zijn toendertijd een beetje opgelicht. We hadden binnen 1 dag een trailer nodig, dus wij naar een dealer. 1200 euro betaald voor een trailer die zogenaamd nog goed was, nieuwe vloer en alles was in orde. 1 jaar later willen we hem voor het eerst gebruiken (paard met trailerangst), zakt mijn paard door de vloer. Dus vloer moest vervangen worden en ook de verlichting, die ook kapot was. Dus wij terug naar de verkoper, rekent hij ons 600 euro om hem te laten maken. Uiteindelijk heeft mijn vader het zelf gedaan ( heeft er wel een half jaar over gedaan.. )

Bleek de trailer uit 1986.
Niet zo'n goede koop dus.

Voor naam van de dealer even PB-en.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 18:46

Heb net goed bericht gekregen van mijn ouders. :D Via een andere weg kunnen wij waarschijnlijk wel aan meer geld komen, dus hebben we meer te besteden. Nu is mijn vraag, aan wat voor bedrag moet ik denken voor een nette trailer, die helemaal klaar is?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:55

Rond de 2000 heb je al wat meer ruimte denk ik persoonlijk.
kijk bv bij meerdere handelaren wat voor prijzen die hanteren.
Dan heb je een redelijke indicatie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:58

ik heb trouwens net nwe banden onder de trailer laten gooien, niet omdat ze versleten waren, maar omdat ze in mijn optiek te oud waren (2007) ook al is het profiel nog goed...kijk altijd naar de leeftijd vd banden. kosten; 550euro

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:24

Mist schreef:
ik heb trouwens net nwe banden onder de trailer laten gooien, niet omdat ze versleten waren, maar omdat ze in mijn optiek te oud waren (2007) ook al is het profiel nog goed...kijk altijd naar de leeftijd vd banden. kosten; 550euro

Poeh hee, banden met een gouden randje? Nieuw 8ply trailerbanden kosten 69 euro ex montage per stuk. Persoonlijk zegt leeftijd van de banden mij niet zo veel. Toevallig vanmiddag nog een setje banden gezien van 2007 waar nog geen droogte scheurtje in zat en daarnaast stonden banden van 2010 die totaal uitgedroogd waren.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:53

geen gouden randje nee, gewoon goede banden. En dat is incl. montage. Trailer staat helaas nog buiten, kan hier niet anders.Ik wacht liever niet af totdat ze uitgedroogd zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:04

Ik heb goede banden gekocht (4seizoenen en 600 kilo draagvermogen) en dat was met montage 220E.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:16

Het gaat nu niet om banden toch..? :Y)

Een collega van mijn vader heeft een trailer te koop staan van het merk Henra. Heeft iemand ervaring met deze trailers?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:53

Nee het gaat hier idd niet om banden. Je hebt gelijk.
Henra is een goed merk, zit toch een beetje in het hogere segment, maar in gebruikte staat ook afhankelijk van hoe hij gebruikt en onderhouden is natuurlijk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:59

Collega van mijn vader is altijd erg voorzichtig met haar spul, en heeft dure paarden op stal staan dus loopt niet het risico om met een rotte trailer te rijden. Ook heeft ze gezegd dat je nooit te veel moet betalen voor een trailer, dus hopen dat ze er dan ook niet te veel voor vraagt. Ben erg benieuwd, ze zou zsm contact opnemen met ons!

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:23

Wij hebben een goeie nette tweedehands trailer gekocht voor 1000,- euro.
En die was 1 paards.

Je zult ze misschien wel vinden voor 600,- maar met een beetje geluk en misschien niet de jongste trailers meer.
Als je je budget een klein beetje omhoog doet dan zul je al snel veel meer trailers vinden!
En daar hoeft dan helemaal niks meer aan gedaan te worden, je kunt nu wel een anderhalf paards trailer voor 600,- euro kopen waar je nog een beetje aan moet doen maar dan kun je ook gewoon een iets duurdere kopen die dus jonger is zegmaar en waar je niks meer aan hoeft te doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:50

Er zijn heel veel mensen die zonder dat ze het door hebben met een slechte gevaarlijke trailer rondrijden.Staat van onderhoud beoordelen is dus niet zo eenvoudig als het lijkt...
Laat een trailer dus echt goed nakijken door een bedrijf dat daar verstand van heeft om een miskoop te voorkomen. Zeker als je in zo een lage prijsklasse zoekt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:29

joyce B schreef:
Er zijn heel veel mensen die zonder dat ze het door hebben met een slechte gevaarlijke trailer rondrijden.Staat van onderhoud beoordelen is dus niet zo eenvoudig als het lijkt...
Laat een trailer dus echt goed nakijken door een bedrijf dat daar verstand van heeft om een miskoop te voorkomen. Zeker als je in zo een lage prijsklasse zoekt.

Zeker!
Ik weet zeker van de mensen die zeggen een koopje gedaan te hebben er onveilige trailers bij zitten.

En het gaat niet over banden schrijf je eerder ketly, maar als je ziet wat een veilig setje banden kost weet je ook dat je voor 50 euro meer niet moet verwachten perfecte remmen, perfecte bodem en perfecte wanden te kunnen hebben :)

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:45

Ik ben van mening dat het wel mogelijk is. Al zou je wel goed moeten zoeken. Ik heb afgelopen jaar 2 trailersgekocht rond die prijs, beide wel 2 paards trailers en aan een lik verf toe, maar verders alles prima, kwamen ook makkelijk door de keuringen door (beide westfalia)

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:25

We gaan vanmiddag kijken bij een trailer. Wat moeten we allemaal controleren, behalve bodem, zijwanden, remsysteem enz.?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:54

Demper en koppeling en bevestigingsrand van de kap.
Ook goed naar kitnaden kijken (of er niet over rottend kit heengekit is).

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:55

Bedankt, zal het allemaal even noteren!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:10

Rotterij of niet
* nieuwe wanden kosten je gouw een 400 euro en een latje onderlangs is vaak een indicatie dat de wanden rot zijn (dit is goedkoop lapwerk)
Controleer de vloer van boven en onder
* wees niet te benauwd om een rubberen in leg vloer op te tillen/verwijderen om er goed onder te kijken (gietvloeren zijn lastig en alleen van onder te beoordelen) kijk goed in de randjes
Remmen zijn er kabels door gesleten of niet
* nieuw rem systeem kost je rond de 100 euro
De assen zijn die rot of niet (vooral bij de ophangpunten controleren)
* nieuwe assen kosten je rond de 900 euro (met geluk incl rem systeem)
Verlichting en bekabeling daarvan.
* kost je gemiddeld een 70 euro
Frame controleren op roesplekken
* frame is niet te vervangen kleine stukjes zijn te vervangen maar bij teveel rot lekker laten staan
Kit randen ed zitten die er nog netjes uit
* laten die niet los oid
Rubbers ed
* rubbers van een raampje oid zijn mooie indicatoren of de eigenaar er zuinig mee is geweest of niet
Veren of die het ook doen of niet
* veren van de klep zijn de kosten niet ben je een 40 euro voor kwijt
De koppeling / oplooprem
* kost je een 50 euro
Banden
* verschillen van 20 per band of 150 per band
Zitten ook alle bouten in de wielen
* afgebroken bouten kost je met pech een nieuwe as
Schade aan de kap (scheuren en of spinnen webben/kleine bastjes in de lak)
* hiervoor kun je naar een botenbouwer gaan en vragen of die het kan repareren met glasvezel en epoxy
Is de trailer nog in vorm
* een scheef frame word je niet vrolijk van
Kijk of het ijzer beslag nog goed is
* een slotje of haak zullen de kosten niet zijn maar als je alles bij elkaar gaat optellen kost je al gouw teveel
Kijk of alles goed in het vet staat
* mocht je het ooit een keer gaan vervangen is het een hel om dingen los te krijgen

Vraag naar onderhoudsgeschiedenis en bewijzen ervan zo heb je al een beeld van wat er gedaan is of niet en wat er nog aan zit te komen.

Vertrouw je het niet loop dan weg, er zijn meer trailers in nl.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:14

Kijk of er een mongool een las apparaat heeft gehanteerd bij de assen.
Deze mogen alleen bevestigd zijn met bouten en niet vast gelast zijn.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 14:18

Super, ben deze hele lijst in de mail aan het zetten, zodat we het uit kunnen printen en mee kunnen nemen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:20

Nog even een puntje vierkante assen zijn te reviseren ronde niet.
En assen gaan afhankelijk van het gebruik bv bij intensief gebruik 10 jaar mee en weinig gebruik en goed onderhoud 30 jaar mee.
Kijk even naar de rubbers waar de arm uit de as komt.

Graag gedaan ;)

Edit het lassen van de assen doen ze vaak als de gaten in de assen niet helemaal overeen komen met die in het frame dus om extra stevigheid te geven lassen ze ze vast.
Levensgevaarlijk dus

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:24

rommulus schreef:
Kijk of er een mongool een las apparaat heeft gehanteerd bij de assen.
Deze mogen alleen bevestigd zijn met bouten en niet vast gelast zijn.

Wil jij een beetje om je woordkeus denken!!!!!!!!!!!
Dan moet je mij even het adres geven waar je een nieuw remsysteem van honderd euro kunt kopen. Als je alles moet vervangen ( voeringen plus kabels) dan ben je per wiel al bijna voor 100 euro kwijt en dan moet het nog gemonteerd en afgesteld worden.
Een nieuwe geremde as van 1000kg as is overal te koop voor rond de 450 euro. Een kapotte as is meestal herkenbaar aan een wiel wat een beetje scheef staat
En als je bij een trailer gaat kijken waarbij het frame geverfd is en er zit roestvorming op laat m dan aub staan. De eerste gegalvaniseerde trailers zijn al gebouwd vanaf eind jaren 70 dus daar is al keus zat in voor een klein prijsje.
En je kunt wel overal op gaan letten maar het is voor een leek erg lastig om te beoordelen wat nog goed en niet goed is.
Bij een afgebroken wielbout kun je , in het uiterste gveal, volstaan met het vervangen van de remtrommel
Laatst bijgewerkt door Karreman op 14-09-13 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 14:27

* Rotterij of niet
* Nieuwe wanden kosten je gauw een 400 euro en een latje onderlangs is vaak een indicatie dat de wanden rot zijn (dit is goedkoop lapwerk)
* Controleer de vloer van boven en onder
* Wees niet te benauwd om een rubberen in leg vloer op te tillen/verwijderen om er goed onder te kijken (gietvloeren zijn lastig en alleen van onder te beoordelen) kijk goed in de randjes
* Remmen zijn er kabels door gesleten of niet. Nieuw rem systeem kost je rond de 100 euro
* De assen zijn die rot of niet (vooral bij de ophangpunten controleren). Nieuwe assen kosten je rond de 900 euro (met geluk incl rem systeem)
* Verlichting en bekabeling daarvan. Kost je gemiddeld een 70 euro
* Frame controleren op roesplekken. Frame is niet te vervangen kleine stukjes zijn te vervangen maar bij teveel rot lekker laten staan
* Kit randen en dergelijke, laten die niet los of iets dergelijks
* Rubbers van een raampje of iets dergelijks zijn mooie indicatoren of de eigenaar er zuinig mee is geweest of niet
* Veren of die het ook doen of niet. Veren van de klep zijn de kosten niet ben je een 40 euro voor kwijt
* De koppeling / oplooprem. Kost je een 50 euro
* Banden. Verschillen van 20 per band of 150 per band
* Zitten ook alle bouten in de wielen. Afgebroken bouten kost je met pech een nieuwe as
* Schade aan de kap (scheuren en of spinnen webben/kleine bastjes in de lak). Hiervoor kun je naar een botenbouwer gaan en vragen of die het kan repareren met glasvezel en epoxy
* Is de trailer nog in vorm. Een scheef frame word je niet vrolijk van
* Kijk of het ijzer beslag nog goed is. Een slotje of haak zullen de kosten niet zijn maar als je alles bij elkaar gaat optellen kost je al gauw teveel
* Kijk of alles goed in het vet staat. Mocht je het ooit een keer gaan vervangen is het een hel om dingen los te krijgen
* Kijk of er iemand een las apparaat heeft gehanteerd bij de assen. Deze mogen alleen bevestigd zijn met bouten en niet vast gelast zijn.
* Demper en koppeling en bevestigingsrand van de kap. Ook goed naar kitnaden kijken (of er niet over rottend kit heengekit is).
*Vraag naar onderhoudsgeschiedenis en bewijzen ervan zo heb je al een beeld van wat er gedaan is of niet en wat er nog aan zit te komen.
* Vierkante assen zijn te reviseren, ronde niet.
* Assen gaan afhankelijk van het gebruik bv bij intensief gebruik 10 jaar mee en weinig gebruik en goed onderhoud 30 jaar mee.
* Kijk even naar de rubbers waar de arm uit de as komt.
* Het lassen van de assen doen ze vaak als de gaten in de assen niet helemaal overeen komen met die in het frame dus om extra stevigheid te geven lassen ze ze vast. Levensgevaarlijk dus
* En als je bij een trailer gaat kijken waarbij het frame geverfd is en er zit roestvorming op laat m dan aub staan. De eerste gegalvaniseerde trailers zijn al gebouwd vanaf eind jaren 70 dus daar is al keus zat in voor een klein prijsje

Dit heb ik nu op een rijtje gezet. Moet hier nog wat aangepast worden of aan toegevoegd worden?