Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:15

Mijn vorige werkgever reed een oude sorento, heeft er nooit problemen mee gehad. Rijdt nu in een nieuwe en wederom nooit problemen :D hij had hem in onderhoud bij de kiadealer in Krimpen a/d IJssel. Prima garage :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:15

Dat klinkt beter! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:17

Je hebt er met alle auto's wel een wat mindere tussen zitten, ik rij zelf in een klein autootje en daar is ook altijd wel wat mee :+ terwijl mijn paps in eenzelfde rijdt alleen een slag groter, en die heeft nooit wat :))

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:19

Dat is waar.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:25

Wij hebben ook een Jeep grand Cherokee gehad, maar vooral veel ellende met het ding gehad.... Ik geloof dat hij uit 2000 kwam en na 1,5 jaar was het hele motorblok kapot.... Bleek een fabrieksfout te zijn, dus gelukkig kregen we er een nieuw blok in. Daarna nog een paar van die rare grappen gehad. Inmiddels hebben we een vw touareg en dat rijdt ook wel een stuk fijner moet ik toegeven. Een tip; kijk eens in duitsland voor een touareg, dat scheelt enorm :o

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:29

Wat jammer Jipje. Die van ons waren verder prima wat onderhoud betreft, maar idd als je er wat mee hebt, vaak rare dingen en omdat het geen gangbare europese auto's zijn, werden reparaties erg duur. Helaas de meeste garages hebben er weinig verstand van, wij hebben veel aan Jeepforum gehad. De eerste had veel computerstoringen, de garage vraagt dan een bedrag om het weer op de rit te krijgen, terwijl je op het Jeepforum al veel kunt lezen om het zelf op te lossen. Scheelt een hoop euro's! Wat dat betreft auto's met een beetje een gebruiksaanwijzing.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:46

Mooie auto, die Touareg heb ik altijd al leuk gevonden.

Maar ik hoor als grootste nadeel van de Jeep dat hij veel verbruikt. In dit geval gebruikt de Touareg verbruikt meer!
En laat het verbruik nu net het enige nadeel van de Jeep zijn waar ik me enigszins aan zou kunnen storen..

Verbruik Jeep:
Stad 7,3 km per liter
Buitenweg 11,9 km per liter
Gecombineerd 9,7 km per liter

Verbruik VW:
Stad 6,9 km per liter
Buitenweg 11,8 km per liter
Gecombineerd 9,3 km per liter
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 05-09-13 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:52

Lottie84 schreef:
Mooie auto, die Touareg heb ik altijd al leuk gevonden.

Maar als je vind dat een Jeep veel verbruikt, de Touareg verbruikt meer!
En laat het verbruik nu net het enige nadeel van de Jeep zijn waar ik me enigszins aan zou kunnen storen..

Verbruik Jeep:
Stad 7,3 km per liter
Buitenweg 11,9 km per liter
Gecombineerd 9,7 km per liter

Verbruik VW:
Stad 6,9 km per liter
Buitenweg 11,8 km per liter
Gecombineerd 9,3 km per liter

Gemiddeld verbruik halen wij inderdaad wel met de Jeep, zelfs als je er regelmatig een 1,5 paards trailer met paard achter hangt. Als je 'm niet voor hele korte stukjes gebruikt (als de motor nog niet warm is merken wij echt dat 'ie minder soepel rijdt, en dat je veel meer diesel verbruikt) en 'm niet over de 120 heen trekt, dan is dat te doen.
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 05-09-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:53

Ik trek zeker niet over de 120 :n :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:58

DanaDeen schreef:
Lange afstanden vind ik prima te doen.

Stuurt makkelijk, makkelijk de manouvreren, ik moest 13 jaar geleden wel ontzettend wennen met inparkeren, daar herinnert mijn vriend mij nu net even aan :+

Laadruimte is niet heel groot en ik baal er soms van dat je niet de hoogte in kan stapelen.

Ruimte achterin is voldoende.

Trekt mijn 2 paards trailer met 2 grote paarden er in prima, merk amper dat er iets achter hangt, nadeel is wel dat hij, op kleine afstanden, ontzettend veel zuipt.

13 jaar geleden als je 22 bent? :Y)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:02

die jeep 1 op 9,3 haha dat soort testen zijn alleen op idealen omstandiggheden zonder verkeer.
de frontera zou gemiddeld 1 op 7,7 zijn. maar dat haalt die toch echt niet!! :+

Dus daar zou ik niet te veel naar kijken
En dan moet ik zeggen dat naar me werk een stukje snelweg is en vooral een 70 weg. Dus opzich "op zjin zuinigst"
En naar stal is op de terugweg wat meer binnendoor dan de heenweg. Dus ik hou het echt gemiddeld.

edit:

hmm het lijkt alsof de auto meer verbruikt. Maar heb het zojuist eens omgerekend maar hij haalt denk ik toch wel een 1 op 6,5/7

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 11:08

Hoor net dat die garagehouder waar de Sorento te koop staat een zeer slechte naam heeft.
Agressief, fraude, wapens op het bedrijf, km terugdraaien etc.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:12

Lottie84 schreef:
Hoor net dat die garagehouder waar de Sorento te koop staat een zeer slechte naam heeft.
Agressief, wapens op het bedrijf, km terugdraaien etc.

Elders aankoopkeuring laten doen, dan weet je snel genoeg of km stand relevant is.
Maar meestal lukt dat niet meer zo goed.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 11:15

Het is een Bovag garage dus ik was flink verbaasd, zou ook een nationale autopas bijzitten. Dan zou je toch bijna denken dat het wel in orde zou moeten zijn of ben ik dan te goedgelovig?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:21

Een werkpaard die al vele paardenliefhebbers hebben een Nissan X-trail!!!
Mag 2 ton trekken en doet dat met gemak. 2de hands ook goedbetaalbaar. Een eenvoudige motor met weinig onderhoud. Je wilt niet weten wat de onderdelen van de Cherokee kosten. Wegenbelasting 75 euro per maand. Rijd 1:11 benzine.
Kijk eens op Gaspedaal.nl er is wel wat te koop.
Ik ben zelf ook gek op amerikaanse wagens. En ben op zoek geweest naar een Dodge Nitro... mag 3500 kilo trekken. In Bredevoort staat een hele leuke http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/5399Q/detail/
Is op grijs en daardoor heel voordelig. Koop ging niet door, want ik kan geen afscheid nemen van mijn x-trail :-)
Laatst bijgewerkt door yarrah op 05-09-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Ja ik ben ook voor vele euro's genaaid door een Bovag dealer de Kraay weliswaar een trailer maar toch misselijk makend verhaal

yarrah

Lottie84 schreef:
Het is een Bovag garage dus ik was flink verbaasd, zou ook een nationale autopas bijzitten. Dan zou je toch bijna denken dat het wel in orde zou moeten zijn of ben ik dan te goedgelovig?

ja :j. Nationale autopas zegt helemaal niets!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:31

de Nissan X-trail?
Zover ik wist zijn dat alleen maar wat paradepaardjes ipv werkpaarden.
Maar dus toch niet.
al is 2000 niet veel.. met 2 paarden en een zwaardere trailer zit je er al gauw aan.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:36

CalvinenGino schreef:
de Nissan X-trail?
Zover ik wist zijn dat alleen maar wat paradepaardjes ipv werkpaarden.
Maar dus toch niet.
al is 2000 niet veel.. met 2 paarden en een zwaardere trailer zit je er al gauw aan.

Jep. Tweepaardstrailer is al snel 800 kg, als het niet meer is. Mijn kasteel weegt 730 kg. Blijft er nog 470 over voor het tweede paard. Dan heb ik echt veel liever de 3.200 kg van de Jeep.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:42

Ayasha schreef:
Opel is hoe dan ook vragen om ellende. :o

sorry maar dat kan je van alle modellen dan zeggen. Ik rij al meer dan 20 jaar met een Opel en de laatste jaren rijdt mijn vader zelfs met een 4 x 4 van hen. De vorige was een Frontera en we mogen zeggen dat we zelden iets van mankementen aan de auto's hebben gehad.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 11:43

Ik vond de KM stand van die Sorento al verdacht, nu helemaal. #laatmaarlekkerzittendus
Mijn vader had bij dezelfde dealer waar de Jeep staat ook een XC90 gezien. Meteen even wat research gedaan. Ook een prima auto, alleen wel een STUK duurder in aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:46

Qua verbruik is het misschien wel interessanter te kijken ook naar LPG naast diesel? :j

En zo'n porsche trekbeest? Cayenne is dat geloof ik. Volgens mij zijn die ook zeer degelijk :j

En toyota Highlander / Land Cruiser?

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:05

IK heb een VW Touareg (3.0 V6) voor de trailer staan. Prachtige auto om te trekken, mag ook 3500 kg trekken.
De trailer voel je niet eens, met één paard erop trekt hij simpel een zuid-limburgs heuveltje op in zn zesde gang (automaat). Heerlijk comfortabel, kwa verbruik doet hij niet veel onder voor de Jeep denk ik zo, verbruik met de trailer erachter wordt niet veel hoger, als zonder (wat me eigenlijk nog wel meevalt voor zo'n zware auto).
Zeker het overwegen waard als trekauto voor een tweepaards-trailer. Enige nadeel is het dure onderhoud, een onderhoudsbeurtje bij de VW garage is niet prettig. Maar dat is een Jeep ook niet. -O-
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 05-09-13 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:06

Dat is helemaal waar Jans! Maar er is niet veel LPG te krijgen bij de occasions.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:12

Zit nu bij de XC90 te kijken, heb nog een aantal een stuk goedkoper gevonden. Wellicht toch de overweging waard.
Misschien kan ik wat uitonderhandelen bij die handelaar waar de Jeep staat. Zij hebben eenzelfde XC90 qua km en opties,
maar dan voor €3.000,- meer dan een andere garage. En dan nog is hij €2.000,- duurder dan de Jeep.

Wat een werk, een nieuwe auto zoeken..
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 05-09-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt