Lynn_Nikita schreef:Dan zou ik eerder op een zaterdag/ zondag gaan, aangezien de meeste mensen dan op op stal zijn
helaas heeft mijn chauffeur dan geen tijd
anders had ik er nu gestaan tot straks
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijati schreef:Shirley schreef:Het zadel is verkocht, dus eigendom van de koper ... dat het nog maar voor de helft betaald is, staat daar los van
Stuur nu gewoon die aangetekende brief, zoals ik je al eerder aanraadde, dan sta je echt het sterkst !
Als er geen overeenkomst getekend is, is niet aantoonbaar dat het zadel al dan niet verkocht is en voor welke prijs het verkocht is.

Mijati schreef:De vraag is of die correspondentie ook rechtsgeldig is. Is deze niet rechtsgeldig, dan heeft ts pech en kan ze fluiten naar het resterende bedrag.
JoyCiej007 schreef:Mijati schreef:De vraag is of die correspondentie ook rechtsgeldig is. Is deze niet rechtsgeldig, dan heeft ts pech en kan ze fluiten naar het resterende bedrag.
Rechtsgeldigheid???? ook weer een self-made jurist zeker?!
Ik weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt, maar dergelijke overeenkomsten zijn zelfs móndeling al 'rechtsgeldig' en bindend. Laat staan als deze correspondentie niet mondeling is gegaan, maar via sms/email.
Boras schreef:Joycie ik zie dat je rechtenstudent bent.
Ik ben geintersseerd in recht en wil geen selfmade jurist zijn, daarom mijn vraag of jij weet hoe het juridisch zit.
Als er in termijnen wordt betaald, moet je opletten, heb ik gelezen.
Als verkoper is het aan te raden om eigendomsbehoud te stellen (huurkoop).
Dit moet nadrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen, want een handtekening van de koper onder deze overeenkomst is vereist voor het stellen van eigendomsbehoud.
Zo niet, dan is er sprake van koop op afbetaling waarbij het eigendom door levering, ook al zijn niet alle betalingstermijnen voldaan, overgaat naar de koper.
Heel risicovol dus voor de verkoper als zoals in dit geval de betaling wordt gestopt.
Ik geloof niet dat in dit geval het eigendomsbehoud (correct) gesteld zal zijn door ts.
Wat haar positie in mijn ogen als de koper de resterende betaling weigert en het zadel weigert terug te geven erg zwak maakt. Hoe zeer dat ook tegen het rechtsgevoel ingaat.
Ik ben benieuwd naar jouw visie.
Whoknows schreef:Zadel terughalen. En nu zij even vier weken op haar geld laten wachten.
Al dat geneuzel over wel rechtsgeldig niet rechtsgeldig. Veel te langdradig allemaal. Zonde van de energie.
Chelinka schreef:bello2005 schreef:je weet toch waar ze woont ?
zo slim ben ik niet geweest om dat te vragen..![]()
heb alleen haar naam, nr, naam van oma(die overschreef), bankrekeningnummer en adres waar haar paard staat
Lynn_Nikita schreef:Whoknows schreef:Zadel terughalen. En nu zij even vier weken op haar geld laten wachten.
Al dat geneuzel over wel rechtsgeldig niet rechtsgeldig. Veel te langdradig allemaal. Zonde van de energie.
ja, en hoe dan als het op stal ligt, eigenaar er niet is en alle sop slot is? Kan je nog duur komen te staan als je zomaar slot openbreekt en meeneemt.
bello2005 schreef:bewijs het maar dat die gestolen is ????