Irritatie loopt op stal erg op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JCJorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:19

Erg lastig maar inderdaad deze klanten kan je beter kwijt zijn. Ik zou het mezelf niet teveel aantrekken aangezien je weet dat jezelf goed bent geweest.

dito

Re: Irritatie loopt op stal erg op

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:24

als het goed is ben je nu een weekend weg en heb je het gesprek al gehad? ben erg benieuwd hoe het is gegaan...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:38

Gini schreef:
Of volpension wordt ineens doe-het-zelf voor de laatste maand. Weinig pensionhouders die een paard dat vertrekt echt nog 100% dezelfde zorg geven. Niet allemaal gaan ze ineens het paard verwaarlozen, maar toch. Er wordt net wat minder vlas ingestrooid, want dat moet er toch weer allemaal uit binnen korte tijd, tijd op de wei wordt net iets korter, op een stal zonder wachtlijst en dus ook niet meteen een opvolger werd zelfs de kapotte drinkbak niet meteen gemaakt.

Ik heb zelfs op een stal gestaan, daar werd voor de nacht al, het stro bij mijn paard uit de box gehaald.
Alleen het extra werk wat hij zich daarmee op z'n hals haalde. :n

Maar ts, we horen idd alleen jouw verhaal, al weet ik wel dat er zulk soort rare mensen bestaan.
Niet alleen als klant ook als stalhouder.
Ik zou proberen, even met deze dame om de tafel te gaan en eens te vragen waar het volgens haar dan mis ging en waarom ze niks gezegd heeft.
Maak duidelijk dat ze vrij is om te gaan en spreek een datum af.
Maar zoals een paar al zeiden, mag je blij zijn als je zo iemand kwijt bent.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:42

Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Ik vind het in ieder geval zeer onprofessioneel van jou als stalhouder om dit soort dingen op bokt te gaan gooien. Mensen komen en mensen gaan, met wat voor reden dan ook. Moet je tegen kunnen als stalhouder en boven kunnen staan. Als je voor elke irritatie op stal een topic op bokt gaat openen zou dat voor mij al een reden zijn om nooit naar jouw stal te komen. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:42

De mensen zijn duidelijk ontevreden, ik zou ze lekker snel laten gaan...

Omdat ze nooit iets zeiden hebben jullie het idee gehad dat alles koek en ei was, maar kennelijk niet.

Zij hebben toch andere wensen dan jullie goed bedoelt doen.

Er zal vast wel een woord anders gebracht zijn dan je nu zou bedoelen, zo gaat dat in communicatie.....dus irritatie is over en weer.

Snel laten gaan...gesprekken hebben geen zin....zij willen dit en jullie oen dat, beiden goed bedoelt.

Mijn paarden ook nooit meer door een ander laat ik verzorgen....want standaard alles werkt m.i. Niet....van paard tot paard en dag tot dag verschilt verzorging. Pensions is alles standaard....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:18

russel schreef:
Omdat ze nooit iets zeiden hebben jullie het idee gehad dat alles koek en ei was, maar kennelijk niet.

En waarschijnlijk was alles koek en ei, maar he, als er een plekje vrijkomt op een stal die meer aansluit bij wat jij en je paard willen, dan verhuis je toch gewoon.
Ik ben geen stalhopper, maar ik blijf ook niet tot in den treure bij een stalhouder om zijn mooie ogen als ik ergens anders beter kan staan. Een stalhouder die me dit niet zou gunnen en er problemen van zou maken, is me zo mogelijk nog sneller kwijt. :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:49

IZEP schreef:
Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Ik vind het in ieder geval zeer onprofessioneel van jou als stalhouder om dit soort dingen op bokt te gaan gooien. Mensen komen en mensen gaan, met wat voor reden dan ook. Moet je tegen kunnen als stalhouder en boven kunnen staan. Als je voor elke irritatie op stal een topic op bokt gaat openen zou dat voor mij al een reden zijn om nooit naar jouw stal te komen. :)*

Waarom is het onprofessioneel, kan me goed voorstellen dat je een beetje raad zoekt als je je van geen kwaad bewust bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:31

Gini schreef:
russel schreef:

En waarschijnlijk was alles koek en ei, maar he, als er een plekje vrijkomt op een stal die meer aansluit bij wat jij en je paard willen, dan verhuis je toch gewoon.
Ik ben geen stalhopper, maar ik blijf ook niet tot in den treure bij een stalhouder om zijn mooie ogen als ik ergens anders beter kan staan. Een stalhouder die me dit niet zou gunnen en er problemen van zou maken, is me zo mogelijk nog sneller kwijt. :=

Kan mij niet voorstellen dat als alles koek en ei is, het met dergelijke bewoordingen gaat. Wat wel jammer is dat de extra wensen, van in de zomer 15 uur per dag buiten, heerlijk voor de dieren, kennelijk niet gehonoreerd zijn...maar met binnenbakken is het in den regel niet standaard, of zomers 24 uur per dat buiten....

De klanten hadden misschien ook kunnen regelen dat ze in winterdag in de binnenbak daar konden rijden.

Ik heb zo een donkerbruin gevoel dat het niet allemaal zo mooi is als TS doet voordoen...en dat de rijfaciliteit misschien niet zo optimaal is. Met een goede buitenbak heb je geen binnenbak nodig..en dat weet je van te voren..

Als pensionbaas zou ze iets sportiever moeten zijn...je verhuurt of voor de extra inkomens of om prettige mensen een plek te gunnen...beiden zouden haar het gevoel moeten geven, als je beter kan krijgen, dan ga je toch? En bokt was niet nodig...

Overigens ben ik heel vaak verkast hoor :D alles in het voordeel van het paard, want pensionstallen zijn niet heilig...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:42

Hou op schei uit!

Echt onvoorstelbaar wat voor mafketels er in de paardenwereld rondlopen....

Ik ga ook de pensionklant hier wegsturen vanwege het totale gebrek aan verantwoodelijkheid en enig fatsoen.
Het lastige is alleen dat de verzorgster van dit paard een top vrouw is. Zij neemt de verantwoordelijkheid die de eigenaresse zou moeten nemen.....
Echter is de verzorgster op vakantie en wat er nu allemaal gebeurt..... ( en ook juist niet....)

Een paar weken gelede had ze er een sheet bijgezet. Uiteraard is het de verzorgster geweest die mij om toestemming heeft bevraagt en mij op de hoogte hield.
Wordt ik gebeld dat er een gestolen pony bij mij staat. (Was op mijn werk...) hele groep meiden aan mijn hek met politie....
Na direct naar stal geracet te zijn en rondje gebeld te hebben, bleek dat ze de verkeerde pony uit een wei getrokken hadden... Meisje is de hele dag in paniek op zoek geweest...
Heel erg!!!! Maar was een misverstand...
Overigens bleek eigenaresse onderweg naar Duitsland te zijn. Net een pony erbij gepleurd en gewoon op vakantie gaan terwijl ik dat niet eens weet.... Lijkt me niet echt oke....
Daarbij, in plaats van enig excuus naar het meisje van de shet of mij? Natuurlijk niet!
Eigenaresse is alleen maar boos.... (Terwijl ze andermans pony had gejat...)
Op mij, omdat ik haar lastig viel...
Op het meisje, omdat ze een drama maakte en de politie heeft gebeld toen ze haar pony vond ( kilometers van haar land)
Op de stalhouder van de shet, omdat hij, ondanks dat hij niet wist wanneer ze komen zou, blijkbaar een bord om het beestje haar nek had moeten hangen met "deze voor de meeneem".

Enne nu heb ik enig onvrede laten blijken. Echt maar een topje hoor.
Je had haar moeten horen....
Ze zal, omdat ik dat zo belangrijk vind, voortaan gedag zeggen als ze aankomt of gaat. :+
Zij vindt dat totale onzin. Ze heeft geen behoefte aan vriendinnen. Ze komt voor haar paard (nu haar verzorger er niet is....) niets meer of minder..
O en enig overleg over hoe en wat heeft ze ook geen behoefte aan. Schrijf het maar op en leg maar in de kantine....

En dan sta je met 3 paarden, waarvan 2 van mij op een onwijs leuk stuk met alles erop en eraan.
Net 1,5 maand staat haar paard er....
En die verzorgster heeft staan huilen van geluk dat ze bij de vorige stal weg waren. Grote stal was van de ex van de eigenaresse. Vecht scheiding aan de gang nu....

Ik moet nu dus de verzorgster heel erg gaan teleurstellen na haar vakantie. Daar baal ik van!!! Want haar had ik graag op stal gehouden.
Maar de eigenaar is degene waar ik mee te maken heb. En dat gedrag van haar kan en wil ik niet accepteren!! Heb ik totaal nergens aan verdient!!!
Verzorgster vind het ook heel erg hoe de eigenaresse zich opstelt....

Ik heb nog een week om dit gesprek voor te bereiden... En nog een week doorbijten, slikken en pikken van de eigenaresse....

Overigens heb ik voor aanvang van deze verhuur heel duidelijk aangegeven dat ik een eerlijkheid, goede sfeer en communicatie heeeeeel erg belangrijk vindt. Anders sta ik er liever alleen.

Mare, om op Ts terug te komen... :o
Laat je niet gek maken. Heb ervaren dat je ze beter kunt laten banketstaaf, dan jezelf verdedigen. Jij weet wat er waar is en wat bullshit is. Even de tijd uitzingen en dan denken opgeruimd staat netjes!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:43

russel schreef:
Kan mij niet voorstellen dat als alles koek en ei is, het met dergelijke bewoordingen gaat. Wat wel jammer is dat de extra wensen, van in de zomer 15 uur per dag buiten, heerlijk voor de dieren, kennelijk niet gehonoreerd zijn...maar met binnenbakken is het in den regel niet standaard, of zomers 24 uur per dat buiten....

Daarom dat ik denk dat er iets meer gebeurd is dan TS verteld heeft. Ik heb nog nooit een pensionklant meteen weten schelden en roepen wanneer die de boodschap kwam leveren dat die geen verhuizen (ervanuit gaande dat er geen ruzie aan vooraf gegaan is, maar dan kan TS niet uit de lucht zijn komen vallen). Sommige mensen weten de boodschap wel iets directer te brengen dan de ander ('ik ga hier weg, want daar is het beter'), maar echt niet dat ze meteen gaan beginnen schelden. Daar zit dan toch meestal een stap tussen, namelijk een niet zo vriendelijk antwoord van de pensionhouder. Niet dat dat het schelden meteen goed praat, maar ik heb een beetje moeite met het zij zijn slecht en wij zijn goed-idee. "Ruzie" komt van twee kanten.

Klinkt gek, maar een pensionklant verliest meer wanneer die gaat ruziën en dat beseffen ze maar al te goed.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:48

Ruzie komt niet altijd van 2 kanten, zelf meegemaakt. Maar goed dat was een hele rare staleigenaar. Enige stal in mijn hele leven waar ik problemen heb gehad.
Wel heel veel rare paardeneigenaren gezien.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:48

Ten eerste denk ik dat de TS er geen goed aan heeft gedaan dit op bokt te zetten. Ze heeft het netjes verwoord en geen namen genoemd, maar het is toch in de openbaarheid en als klant van de stal zou ik hier niet blij mee zijn. Verhalen worden altijd verdraaid en geschreven woorden kunnen altijd anders worden opgevat dan live gesproken.
Daarnaast zijn er altijd twee kanten aan een verhaal en je geeft nu een kant.
Als stalhouder zou ik hier professioneel mee om gaan. Als ze wil gaan, moet ze maar gaan toch.
Ik zou duidelijk afspraken maken over het geld en wanneer ze vertrekt. In de tussentijd dat ze er nog staat altijd aardig blijven of tenminste neutraal, zodat jou niets te verwijten valt. Desnoods acteer je dat... als je het niet echt op kunt brengen (wat ik me voor zou kunnen stellen ...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:01

Hoe is het nu TS? Is het gelukt om nog een goed gesprek te voeren? Heb je 't rustig achter kunnen laten voor je weekeindje weg?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:03

Wat een ondankbare honden. Die ben je inderdaad liever kwijt dan rijk, zoals velen hier al vermelden.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

Jeetje... Hopelijk is het gesprek goed verlopen?

Tweety78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 12:36

even een korte update:

het weekendje weg werd iets langer, maar was super. heb met een goed gevoel de stal achter kunnen laten en alles is goed verlopen. de klant heb ik zowel voor als na mijn vakantie gesproken.

voor de vakantie heb ik haar verzocht om asap haar spullen te pakken en weg te gaan naar de nieuwe stal. dat had deze dame niet zien aankomen want ze wilde toch eigenlijk de maand augustus blijven staan aangezien ze zelf ook nog met vakantie wilde. echter ondanks haar eigen plannen hebben we afgesproken dat ze voor het 1ste weekend van augustus haar spullen en paard op haalde. wel dezelfde dag nog een extra afspraak met haar gemaakt om tussen beide vakanties e.e.a. te gaan bespreken want het zat mij nog steeds niet lekker. zo gezegd, zo gedaan en afgelopen week hebben we een gesprek gehad. wat een uurtje zou moeten duren, werd de hele middag :)

zij kwam aanrijden en vroeg direct waarom ik nog een extra gesprek met haar wilde want dat snapte ze niet. ik heb haar uitgelegd hoe haar manier van communiceren over kwam en wat het met mij deed. begint deze dame ineens te huilen...........ze had de laatste tijd al vaker dit soort gesprekken gehad en ze snapte niet hoe dat nu kon.

om het verder kort te houden komt het er op neer dat ze eigenlijk zelf meer les wil gaan geven, daar geen geschikte ruimte kan vinden en nu een andere stal met binnen bak heeft gevonden waar zij hoogst waarschijnlijk komend winter gebruik van kan/mag maken. (dit moest nog wel verder besproken worden met de eigenaren die zelf ook lessen geven) en deze dame nam aan dat zij dat met ons niet kon regelen. op de vraag die ik vervolgens stelde "heb je dat al eens besproken met ons", kon ze geen antwoord geven omdat het niet zo was.

al met al staan nu de stallen weer vol en is het echt rustig op stal. pas wanneer mensen/paarden weg zijn merk je eigenlijk pas hoe rustig of onrustig het kan zijn met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:45

Ik vind het eerlijk gezegd niet netjes hoe jij praat over stalklanten...en ook nog persoonlijke zaken van ze op internet kalkt. Ons kent ons en op een goed moment komt zij en haar nieuwe stalgenoten dit onder ogen...

Bij jouw zou ik nooit op stal willen staan....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:47

en ook een stalhouder is menselijk en wil graag ervaringen delen, ze noemt geen namen en vind dat ze het netjes verwoord heeft
Fijn dat alles uitgesproken is en nu de rust is wedergekeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:39

Had ze achter gesloten deuren kunnen houden..dergelijke dingen kunnen voorkomen en dat hoort bij pension...daarom heb ik geen pension, maar hoef ook niet mijn privebelommeringen via een ander op bokt te lezen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:49

Toch apart. Als een pensionklant een dergelijk topic plaatst hoor je dit soort berichten nooit. Alleen maar: ahhh vervelend joh! Probeer eens .... En nu een stalhouder dit topic plaatst is het onrespectvol en ongepast. Dat vind ik niet kloppen. Als je het algemeen houdt en geen namen noemt kun je best dingen open op bokt bespreken.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:53

Wat fijn dat het opgelost is!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:10

Ik vind het persoonlijk niet netjes dat je als stalhouder verhalen van klanten op internet kwakt, al helemaal niet als je nog geen goed gesprek hebt gehad omdat je niet weet waardoor iemand zo reageerd. Zoals in dit geval is het dus met een normaal gesprek uitgepraat. Je klanten zijn je inkomsten, door dit soort acties kun je die wel eens kwijt raken. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik zo op internet zou komen te staan. Het is altijd maar 1 kant van hetverhaal en dus ben je altijd de schuldige en krijg je een hoop commentaar van mensen die er helemaal niks mee te maken hebben. Als stalhouder sta je daarboven. Ik kan het ergens wel begrijpen als er hele flinke problemen zijn en je echt totaal niet zou weten wat te doen. Maar niet om zo iets "onbenulligs".

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:22

Fijn dat je je bevestiging hebt dat het volledig aan de klant (er waren er toch twee?) lag, en dat je zelf alles perfect gedaan hebt :) Die bevestiging heb je zelfs dubbel, als zelfs tijdens je vakantie je stallen al weer vol gekregen hebt!
Zulke dingen gebeuren nou eenmaal, en als dat bij een enkele keer blijft is dat ook geen enkel probleem. Stel dat je afgelopen jaar bijvoorbeeld 6 pensionpaarden gehad had, en die waren nu allemaal vertrokken zodat je nu leeg stond en niemand stond te trappelen om die boxen over te nemen, dán had je wat om over na te denken gehad. Nu heb je eigenlijk slechts een groot compliment, én de rust op stal terug. Eind goed, al goed ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:23

Ach ja.. Je hebt altijd van die mensen die piepen. Als je geen namen noemt en geen specifieke situaties waardoor het té herkenbaar word kan het best. Stalhouders mogen ook ventileren, niet alleen pensionklanten.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:27

friendly schreef:
Ach ja.. Je hebt altijd van die mensen die piepen. Als je geen namen noemt en geen specifieke situaties waardoor het té herkenbaar word kan het best. Stalhouders mogen ook ventileren, niet alleen pensionklanten.

Helemaal mee eens en je haalt de woorden uit mijn mond!

Fijn dat het is opgelost en dat er nu weer een ontspannen
sfeer hangt.