Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lynn_Nikita schreef:Ik heb laatst een conflict gehad over een senseo, en toen vertelde de das mij dat ongeacht hoe,dit kopen op afstand is en je 14 dagen het recht hebt, als het product zelfs al gebruikt is, om deze te kunnen retourneren en je geld terug te kunnen krijgen
Ik zou eens navragen aan je das of die termijn van hun, 7 dagen, wel rechtsgeldig is
Lynn_Nikita schreef:Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
- Aankoop van onroerend goed;
- Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt;
- Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
- Kranten en tijdschriften;Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
- Financiële diensten;Weddenschappen en loterijen;Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
- Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
Lynn_Nikita schreef:Ik mocht mijn senseo gewoon testen en als deze niet beviel kon ik hem retourneren
dat was voordeel van kopen op afstand
ik zal eens zoeken of ik dat stukje nog kan vinden
HorseTopShop schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik mocht mijn senseo gewoon testen en als deze niet beviel kon ik hem retourneren
dat was voordeel van kopen op afstand
ik zal eens zoeken of ik dat stukje nog kan vinden
Dat zou een mooie zijn. Gebruik je alles 14 dagen en stuurt het dan weer terug.
Nee, altijd ongebruikt en vaak ook nog in de originele verpakking ook.
HorseTopShop schreef:De link werkt niet.
Lynn_Nikita schreef:en hier nog een stukje
http://blog.iusmentis.com/2010/02/05/ne ... httermijn/
ik wist dat ook niet, maar blijkbaar mag het dus wel

celano schreef:TS, de indianenverhalen van mensen die (denken te) weten hoe het juridisch zit worden steeds groter hier. Ga even langs het gratis juridisch loket en je hebt duidelijkheid.
Lynn_Nikita schreef:Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
- Aankoop van onroerend goed;
- Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt;
- Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
- Kranten en tijdschriften;Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
- Financiële diensten;Weddenschappen en loterijen;Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
- Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
dit heb ik wel al gevonden
deze tip kreeg ik van de rechtsbijstand
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Ontbinding koop/dienst tijdens bedenktijd
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op [datum ontvangst product / datum afsluiten dienst] uw product ontvangen/ dienst afgesloten. Op grond van de Wet Overeenkomst op afstand maak ik gebruik van mijn recht op bedenktijd.
[indien u een product hebt ontvangen:]
Ik stuur u het ontvangen product retour overeenkomstig de instructies.
[indien reeds betaald:]
Ik verwacht mijn gedane (aan)betaling binnen uiterlijk 30 dagen na datum deze brief retour op rekeningnummer [uw bank- of girorekeningnummer].
[indien tevens een financieringsovereenkomst afgesloten:]
Op grond van de wet brengt de ontbinding van de [koop/dienst] binnen de bedenktermijn met zich mee dat ik de afgesloten financiering ten behoeve van gedane aankoop van rechtswege zonder kosten kan ontbinden.
[indien de financieringsovereenkomst door de verkoper bij een derde is afgesloten:]
Een afschrift van dit schrijven zal ik versturen naar de financier.
Graag ontvang ik een bevestiging van mijn schrijven binnen twee weken,
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
zie hier nog veel meer http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... 3godglcAwA
Lynn_Nikita schreef:celano schreef:TS, de indianenverhalen van mensen die (denken te) weten hoe het juridisch zit worden steeds groter hier. Ga even langs het gratis juridisch loket en je hebt duidelijkheid.
als je het over mij hebt mbt het uitprobeer recht, is het geen indianenverhaal, hoe het met een zadel zit weet ik niet 100% zeker, maar ik heb 3 weken geleden zo`n probleem gehad over een senseo en de das gaf mij dit advies en de voorbeeldbrief die ik gebruikt heb en het is ook geretourneerd erna
Ik hoop dat er een juridische bokker is die nu antwoord kan geven of ts als ze contact heeft gehad met een jurisisch loket of een rechtsbijstand verzekering