Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daphne__ schreef:Goh bekend probleem!
Ons Hulsebos dressuurzadel met nieuw prijs van 2000 euro is door oude stalhouder uit onze kast gehaald (Was boos omdat we weg gingen) en die heeft hem verkocht, via de politie hebben we het zadel terug gekregen, maar het past totaal niet meer....
RoosG schreef:Heeft ze dan niet gemerkt dat het zadel eigenlijk niet past? Ik ben niet zo thuis in de boomloze zadel-wereld, maar met een Engels zadel kan je al direct zien of het niet past... Lijkt mij ook niet zo'n goede basis voor het inrijden/beleren.
Ik hoop dat je er iets voor terug kan krijgen, het is een smak geld en iets waar jij heel zuinig mee bent geweest.. Jammer dat er mensen zijn die die waarde niet in zien.

jokari schreef:dat is al het tweede grote incident en dat eerste heeft je een dure DA-rekening opgeleverd ??? Heb je geen mogelijkheid om paardlief te verhuizen ? Ik weet het, dat ie niet altijd even makkelijk te realiseren, maar jee je hebt reden genoeg om woest te zijn, vind ik.
Edit, dit is dus idd de reden waarom ik niets op stal heb liggen. Is soms heel onhandig om altijd alles te verhuizen, maar er kan tenminste niemand aan mijn spullen zonder dat ik het weet.
Lianne86 schreef:Bij mij hebben ze mijn longeerlijn gebruikt om een auto uit de modder te trekken, goh.. Dat kan niet met een longeerlijnDie brak dus.. Omdat het maar een longeerlijn was, er verder niet naar gekeken. Ook was het normaal om spullen gewoon te "gebruiken"... Dus voor mij was het makkelijk: alles ging gewoon elke keer mee... Ook toen ik dus de paarden achter het huis had, mijn zadel/goede hoofdstel lagen in mijn kamer, niet bij de rest... Voor de lessen werd het soms geleend (zadel lag niet ideaal, maar nog altijd beter dan het zadel wat het paard had...) Maar ik was te bang dat de spullen werden gebruikt bij paarden inrijden.. De manier waarop dat ging --> paard omklappen en dat soort dingen...
Het probleem zit erin: je krijgt sowieso problemen met die mensen als je ze aansprakelijk gaat stellen... (Geloof me, als het om geld gaat, zijn mensen allemaal zo op zichzelf gericht..) Ze gaan zielig doen/worden boos etc.
Ten tweede: ga maar eens hard maken dat zij het gedaan hebben, dat jij niet het zadel hebt laten vallen etc. Je zou officieel volgens mij zelfs aangifte moeten doen van vernieling dan ofzo :S Laten we eerlijk zeggen, voor een longeerlijn vond ik het allemaal niet waard... Andere spullen was gewoon irritant, ben je aan het rijden, komt er iemand boos op je af waarom je HAAR hoofdstel hebt, want ze heeft zo les en heeft HAAR hoofdstel nodig.. Volgens mij was dit hoofdstel gewoon van mijMaar bij jou gaat het om een veel groter bedrag en het is ook werkelijk "kapot"/niet meteen bruikbaar.. Zijn kosten aan verbonden...
Verder: zoek een andere stal.. Ik denk namelijk niet dat het daarbij blijft... Mensen die makkelijk dingen van een ander uitlenen, ik zou niets meer op stal willen hebben liggen dan|!
little_king schreef:Stalhouder en vrouw geven je maar mooi elk 325,-
Dan mogen ze het zadel houden en verder gaan met beleren, ga jij wel een nieuwe halen.
Want ik ben er bang voor dat je zadel niet meer te herstellen is.
En omdat hun zo onfatsoenlijk zijn mogen ze je wel geheel schadeloos stellen.
Misschien dat ze dan inzien dat ongevraagd spullen pakken niet kan.
En vandaag nog een ander slot op de deur.
ik hoop dat er nog wat aan te doen is 
pmarena schreef:Jeetje, wat brutaal zeg dat ze zomaar samen jouw kast openmaken (van het slot nog wel!) en er een zadel uit plukken zonder dat ook maar iemand bedenkt dat het wel zo sociaal is om je even te bellen om te vragen of je dit wel okee vindt
Maar ook ik ben erg benieuwd naar een foto, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met dat het zadel helemaal misvormd is...?
Ik kan me nog voorstellen dat een nieuwe, nog wat stugge Barefoot die ineens op een heel smal paardje gaat, een beetje in een dakjes-vorm gaat staan vergeleken met een nieuw en nog wat stijfjes zadel zeg maar, net zoals een ingelopen schoen er ook altijd anders uitziet dan een nieuwe die nog stijfjes staat te zijn
Maar je hebt dit zadel al 3 jaar, dan neem ik aan dat je er toch wel aardig wat uurtjes op gereden hebt in de tussentijd en dat hij gewoon al helemaal soepel gereden was?
Dan zou het echt geen drama moeten zijn als je een te brede pommel op een smal paardje legt. Ik zou zelfs niet verwachten dat je het dan zou opmerken, als ze alles weer netjes schoon op dezelfde manier teruggelegd zouden hebben
Kan een Barefoot makkelijk hebben, de pommel is echt voor de fijn-afstelling, het is normaal gesproken niet meteen een drama voor het paard en al helemaal niet voor het zadel als je een paar keer een uurtje rijdt met de verkeerde maat
Ik ben dan ook wel erg benieuwd op welke manier het zadel misvormd is en wat ze er dan allemaal mee gedaan hebben??
Al zou een paard er mee gaan rollen ofzo, dan zou je wel krassen zien natuurlijk, in een extreem geval zou wellicht zelfs de pommel (voorboogje) kunnen beschadigen, maar het hele scheef trekken dat lijkt me sterk
Kan het niet iets vrij simpels zijn, dat ze bvb. de pommel er uit gehaald hebben en er verkeerd om weer in gedaan hebben ofzo
Mijn zadel is idd bijna 3 jaar oud, en helemaal fijn ingereden en goed onderhouden, dus idd daar kan het niet aan liggen 
Dorus schreef:Ik ben alleen bang dat je sowieso niet de nieuwwaarde vergoed gaat krijgen, maar dat je maximaal op de dagwaarde kan rekenen (van voor het ongevraagd lenen). Verzekeringen keren ook alleen de dagwaarde uit.
In eerste instantie moet je uit gaan van de kosten voor het herstellen van het zadel. Als dat niet meer mogelijk is, omdat het zadel dusdanig beschadigd is dat het niet meer hersteld kan worden, dan kan je de dagwaarde eisen.
tabaflab schreef:Zag het zadel er zowieso al heel duur uit zeg maar? Maar echt heel stom vind ik het maar
secricible schreef:Iig duidelijke fotos maken.
Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstand. Ik vraag me namelijk af of dit op een WA te verhalen valt. Tenslotte hebben ze niet per ongeluk iets stuk gemaakt, maar willens en wetens jou spullen gepakt.
Als het wel via wa gaat is de kans aardig aanwezig dat gewoon de nieuwsprijs vergoed wordt. Ik heb ooit een ipad op de grond laten vallen. Deze was ook niet nieuw meer, maar de eigenaar kreeg de nieuwprijs terug.

Jorinda schreef:Jeetje Jitske wat ontzettend asociaal van de staleigenaar/stalgenootje...Succes ermee en ik hoop echt voor je dat het uit te spreken valt en dat Di gewoon kan blijven staan waar ze staat zonder teveel gezeik achteraf of herhaling van wat er is voorgevallen..
pmarena schreef:Ik ben echt erg benieuwd naar de foto's, vooralsnog ga ik er vanuit dat het allemaal minder erg is dan het lijkt....ik kan me echt niks erbij voorstellen als ik de omschrijving zo hoor en heb toch heel wat gezien, en heel wat slecht behandelde testzadels teruggekregen enzo... komt vast wel goed, meestal als iemand een beetje in paniek is valt het allemaal wel mee met een Barefootje
Ik duim ervoor dat het hier ook zo is
Maak eerst maar een paar foto's van het zadel, en zadel op paard waarop het probleem goed te zien is, en dan kijken we wel even wat er loos is
Beugelriemen en singel zijn vast ook wel weer netjes te bevestigen toch...?
Was er volgens de stalgenoot verder niks raars gebeurd, heeft zij het idee gehad dat ze het zadel gewoon netjes weer teruggehangen heeft....?
Kan het niet zijn dat het zadel in een rare bocht gewrongen in de kast heeft gelegen? Het is toch leer natuurlijk, als dat een poos in een rare verwrongen vouw geduwd heeft gelegen, dan blijft het na een tijdje wel zo staan
, ja singel sowieso, beugelriem zit een rare deuk in dus die moet ik eerst even recht krijgen
Toen ik het haar vroeg gaf ze niet echt concreet antwoord en moest ze dus huilen, en ik vroeg het gewoon heel rustig, ben echt geen agressief mens haha

pmarena schreef:Haha, je stond er dus niet helemaal overheen gebogen met de vlokken schuim in je mondhoeken zeg maar
Mja, klinkt wel als iemand die duidelijk beseft dat ze iets heel fouts heeft gedaan, misschien voor haar ook wel een schrik omdat ze echt dacht dat jij het wel okee vond als de staleigenaar dat inderdaad zo heeft gebracht tegen haar.... misschien nog eens rustig praten als ze even van de schrik bekomen is
Op zich als het leer vervormd is doordat het onder een rare spanning heeft gestaan, dan kun je het ook weer terug-vervormen door een tegengestelde spanning erop te zetten.
Als het verder niet zo extreem dubbel heeft gezeten dat de rimpels er in blijven staan kan het dan gewoon weer netjes worden in principe, zeker als het maar in een paar dagen gebeurt is...
Ja ze was er echt van overtuigd dat ik t wel oke zou vinden, en ze dacht nog van oh moet ik dr ff bellen, dan denk ik echt van waarom neem je niet even die kleine moeite? Hij zit verdorie in een afgesloten zadelkast, das niet voor niks