(boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: (boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:10

Ts, ik zou die jankende dame eens goed het vuur aan de schenen leggen, hoe vaak heeft ze er mee gereden, wat is er gebeurt tijdens het rijden enzenz, en neem het gesprek op. Als er geld aan te pas gaat komen zijn veel mensen in één keer zo dement als een deur.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:12

Vaag dat het zo naar de knoppen is na maar 'een keertje gebruikt te hebben'.
Laat het controleren en die kosten mag je zeker op hen verhalen. Eventuele herstelkosten/nieuw zadel ook proberen, maar heel moeilijk te bewijzen. Dat soort 'kleine' bedragen (niet voor jou natuurlijk) kunnen tot een heel gezeik leiden. Als geen van de partijen een vergoeding wil stellen waar jij mee akkoord bent zou ik er gewoon vertrekken en de stalling van die maand (als 't nog niet betaald is) ook niet betalen. Wel oppassen natuurlijk als je een stallingscontract of iets hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:39

Jeetje, wat brutaal zeg dat ze zomaar samen jouw kast openmaken (van het slot nog wel!) en er een zadel uit plukken zonder dat ook maar iemand bedenkt dat het wel zo sociaal is om je even te bellen om te vragen of je dit wel okee vindt :=

Maar ook ik ben erg benieuwd naar een foto, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met dat het zadel helemaal misvormd is...?

Ik kan me nog voorstellen dat een nieuwe, nog wat stugge Barefoot die ineens op een heel smal paardje gaat, een beetje in een dakjes-vorm gaat staan vergeleken met een nieuw en nog wat stijfjes zadel zeg maar, net zoals een ingelopen schoen er ook altijd anders uitziet dan een nieuwe die nog stijfjes staat te zijn :)

Maar je hebt dit zadel al 3 jaar, dan neem ik aan dat je er toch wel aardig wat uurtjes op gereden hebt in de tussentijd en dat hij gewoon al helemaal soepel gereden was?

Dan zou het echt geen drama moeten zijn als je een te brede pommel op een smal paardje legt. Ik zou zelfs niet verwachten dat je het dan zou opmerken, als ze alles weer netjes schoon op dezelfde manier teruggelegd zouden hebben :)

Kan een Barefoot makkelijk hebben, de pommel is echt voor de fijn-afstelling, het is normaal gesproken niet meteen een drama voor het paard en al helemaal niet voor het zadel als je een paar keer een uurtje rijdt met de verkeerde maat :)

Ik ben dan ook wel erg benieuwd op welke manier het zadel misvormd is en wat ze er dan allemaal mee gedaan hebben??

Al zou een paard er mee gaan rollen ofzo, dan zou je wel krassen zien natuurlijk, in een extreem geval zou wellicht zelfs de pommel (voorboogje) kunnen beschadigen, maar het hele scheef trekken dat lijkt me sterk :)

Kan het niet iets vrij simpels zijn, dat ze bvb. de pommel er uit gehaald hebben en er verkeerd om weer in gedaan hebben ofzo :?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:43

Heb nog niet alles gelezen, maar ik zou zeker de schade verhalen, op de gene die het gebruikt heeft dan wel samen met de staleigenaar.
Je zadel is beschadigd terwijl je er zelf al 3 jaar voorzichtig mee omgaat! Laat zij het maar evt op hun verzekering verhalen oid, dat moeten ze maar zien hoe ze het doen, maar de kosten die jij moet maken om dit weer in orde te krijgen daar mogen zij voor betalen!

Verder zou ik DIRECT een ander slot op je kast laten maken waarbij de staleigenaar NIET in jouw kast kan. Zodat je spullen echt veilig zijn opgeborgen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:52

Veel succes met het gesprek!
Je staat volledig in je recht hoor, het ligt niet voor niets IN een afgesloten kast!
Als iemand zonderte vragen kleine dingen (longeerlijn, staart/manenborstel ofzo) 'leent' vind ik dat al vervelend, maar als het netjes gevraagd wordt, geen probleem!
Maar iets uit een afgesloten kast halen en dan ook nog eens beschadigd terug hangen en dan nog steeds niets zeggen?!... Ik zou giftig worden!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:40

Goh bekend probleem!

Ons Hulsebos dressuurzadel met nieuw prijs van 2000 euro is door oude stalhouder uit onze kast gehaald (Was boos omdat we weg gingen) en die heeft hem verkocht, via de politie hebben we het zadel terug gekregen, maar het past totaal niet meer.... -:(-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:48

Daphne__ schreef:
Goh bekend probleem!

Ons Hulsebos dressuurzadel met nieuw prijs van 2000 euro is door oude stalhouder uit onze kast gehaald (Was boos omdat we weg gingen) en die heeft hem verkocht, via de politie hebben we het zadel terug gekregen, maar het past totaal niet meer.... -:(-

Zo dit is helemaal een brutale zeg! Schandalig!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:56

Ik zou woedend zijn. Zadels zijn heel duur, en het is zo belangrijk als het past.
Heb ik er toestemming voor gegeven is het een ander verhaal.
Maar dat je staleigenaar het zomaar uitleent vind ik niet kunnen.
Als ik jou was zou ik goed gaan bedenken of je daar nog wel wilt blijven staan.
Rot van je Zadel!
Hoop dat het opgelost kan worden

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:57

Jeetje! :oo
Wat onbeschoft! Zomaar iets uit je kluisje halen, en dan dat te horen krijgen.. |o
Succes met het gesprek, fijn dat je ouders je helpen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:39

Jeetje zeg, wat een onbeschoft iemand!! Mijn vertrouwen zou ook helemaal weg zijn in dei stal eigenaar. Dat is toch not done dat je andermans spullen gaat gebruiken?? En idd, straks laat hij je paard nog rijden omdat iemand anders dat niet op zijn/haar eigen paard kan of iets!! Wow, mijn vertrouwen zou compleet foetsie zijn. Wat belachelijk zeg!!! Hopelijk krijg je het een beetje aan zijn verstand, en ik zou toch wat verzinnen voor mijn spullen. Die zou ik echt niet zo nog in de kast durven laten als hij er zo bij kan blijkbaar!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:11

En , wat had de eigenaar als uitleg over zijn niet toegestane actie.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 18:26

RoosG schreef:
Heeft ze dan niet gemerkt dat het zadel eigenlijk niet past? Ik ben niet zo thuis in de boomloze zadel-wereld, maar met een Engels zadel kan je al direct zien of het niet past... Lijkt mij ook niet zo'n goede basis voor het inrijden/beleren.

Ik hoop dat je er iets voor terug kan krijgen, het is een smak geld en iets waar jij heel zuinig mee bent geweest.. Jammer dat er mensen zijn die die waarde niet in zien.

Ja toen ik uitlegde waarom het niet kon zei die begeleider: 'ja hij kiepte idd nogal voorover....' dat zie je idd net zo goed bij een boomloos als een boomzadel, doordat de pommel (ipv de boom) te breed is drukt het zadel helemaal op de schoft, idd zeker geen goede basis ;)
Idd heel jammer, dat je je eigen spullen overal maar neer tettert, maar die van een ander... onbegrijpelijk!

jokari schreef:
dat is al het tweede grote incident en dat eerste heeft je een dure DA-rekening opgeleverd ??? Heb je geen mogelijkheid om paardlief te verhuizen ? Ik weet het, dat ie niet altijd even makkelijk te realiseren, maar jee je hebt reden genoeg om woest te zijn, vind ik.

Edit, dit is dus idd de reden waarom ik niets op stal heb liggen. Is soms heel onhandig om altijd alles te verhuizen, maar er kan tenminste niemand aan mijn spullen zonder dat ik het weet.

voor dat eerste wil hij geen verantwoording nemen, maar ja dus wel het tweede... verhuizen is idd niet makkelijk maar mochten we er zo niet uit komen om het vervolgens via aansprakelijkheid/juridische weg te spelen dan verplaats ik haar natuurlijk meteen. Ik wacht even het gesprek af van morgen, hoe rot ik me er ook bij voel...

@Xslvna wat rot, belachelijk dat dat zomaar kan!

Lianne86 schreef:
Bij mij hebben ze mijn longeerlijn gebruikt om een auto uit de modder te trekken, goh.. Dat kan niet met een longeerlijn :') Die brak dus.. Omdat het maar een longeerlijn was, er verder niet naar gekeken. Ook was het normaal om spullen gewoon te "gebruiken"... Dus voor mij was het makkelijk: alles ging gewoon elke keer mee... Ook toen ik dus de paarden achter het huis had, mijn zadel/goede hoofdstel lagen in mijn kamer, niet bij de rest... Voor de lessen werd het soms geleend (zadel lag niet ideaal, maar nog altijd beter dan het zadel wat het paard had...) Maar ik was te bang dat de spullen werden gebruikt bij paarden inrijden.. De manier waarop dat ging --> paard omklappen en dat soort dingen...

Het probleem zit erin: je krijgt sowieso problemen met die mensen als je ze aansprakelijk gaat stellen... (Geloof me, als het om geld gaat, zijn mensen allemaal zo op zichzelf gericht..) Ze gaan zielig doen/worden boos etc.

Ten tweede: ga maar eens hard maken dat zij het gedaan hebben, dat jij niet het zadel hebt laten vallen etc. Je zou officieel volgens mij zelfs aangifte moeten doen van vernieling dan ofzo :S Laten we eerlijk zeggen, voor een longeerlijn vond ik het allemaal niet waard... Andere spullen was gewoon irritant, ben je aan het rijden, komt er iemand boos op je af waarom je HAAR hoofdstel hebt, want ze heeft zo les en heeft HAAR hoofdstel nodig.. Volgens mij was dit hoofdstel gewoon van mij :) Maar bij jou gaat het om een veel groter bedrag en het is ook werkelijk "kapot"/niet meteen bruikbaar.. Zijn kosten aan verbonden...

Verder: zoek een andere stal.. Ik denk namelijk niet dat het daarbij blijft... Mensen die makkelijk dingen van een ander uitlenen, ik zou niets meer op stal willen hebben liggen dan|!

Jeetje wat naar! Onbegrijpelijk. Ja ik weet wat voor probleem dat gaat worden... hoop dat het via deze weg kan want heb echt geen zin in dat soort praktijken... Ze heeft zelf al toegegeven dat zij het gedaan heeft, dus qua dat zit ik dan wel weer goed...

little_king schreef:
Stalhouder en vrouw geven je maar mooi elk 325,-
Dan mogen ze het zadel houden en verder gaan met beleren, ga jij wel een nieuwe halen.

Want ik ben er bang voor dat je zadel niet meer te herstellen is.
En omdat hun zo onfatsoenlijk zijn mogen ze je wel geheel schadeloos stellen.
Misschien dat ze dan inzien dat ongevraagd spullen pakken niet kan.

En vandaag nog een ander slot op de deur.

Er kan helaas geen ander slot op de deur, en met 325 ga ik niet akkoord, nieuwprijs van dit zadel met toebehoren is ruim 900 euro, dus dan moet ik nog gaan bijleggen ook ;) ik hoop dat er nog wat aan te doen is :)

pmarena schreef:
Jeetje, wat brutaal zeg dat ze zomaar samen jouw kast openmaken (van het slot nog wel!) en er een zadel uit plukken zonder dat ook maar iemand bedenkt dat het wel zo sociaal is om je even te bellen om te vragen of je dit wel okee vindt :=

Maar ook ik ben erg benieuwd naar een foto, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met dat het zadel helemaal misvormd is...?

Ik kan me nog voorstellen dat een nieuwe, nog wat stugge Barefoot die ineens op een heel smal paardje gaat, een beetje in een dakjes-vorm gaat staan vergeleken met een nieuw en nog wat stijfjes zadel zeg maar, net zoals een ingelopen schoen er ook altijd anders uitziet dan een nieuwe die nog stijfjes staat te zijn :)

Maar je hebt dit zadel al 3 jaar, dan neem ik aan dat je er toch wel aardig wat uurtjes op gereden hebt in de tussentijd en dat hij gewoon al helemaal soepel gereden was?

Dan zou het echt geen drama moeten zijn als je een te brede pommel op een smal paardje legt. Ik zou zelfs niet verwachten dat je het dan zou opmerken, als ze alles weer netjes schoon op dezelfde manier teruggelegd zouden hebben :)

Kan een Barefoot makkelijk hebben, de pommel is echt voor de fijn-afstelling, het is normaal gesproken niet meteen een drama voor het paard en al helemaal niet voor het zadel als je een paar keer een uurtje rijdt met de verkeerde maat :)

Ik ben dan ook wel erg benieuwd op welke manier het zadel misvormd is en wat ze er dan allemaal mee gedaan hebben??

Al zou een paard er mee gaan rollen ofzo, dan zou je wel krassen zien natuurlijk, in een extreem geval zou wellicht zelfs de pommel (voorboogje) kunnen beschadigen, maar het hele scheef trekken dat lijkt me sterk :)

Kan het niet iets vrij simpels zijn, dat ze bvb. de pommel er uit gehaald hebben en er verkeerd om weer in gedaan hebben ofzo :?

ahh pmarena bedankt voor je reactie! ik plaats de foto morgen, om het een beetje in woord uit te leggen, de pommel en de achterkant staan gewoon schuin tegenover elkaar, daarnaast zijn de beugelriemen ook compleet anders vastgemaakt, net alsof het zadel op 45 graden erop heeft gelegen. de achterkant staat dus schuin omhoog, terwijl de voorkant gewoon goed ligt... heel raar. Ik vraag me dus ook serieus af wat er in godsnaam mee gebeurd is, een paar rondjes door de bak draven heeft toch niet dat effect ;) Mijn zadel is idd bijna 3 jaar oud, en helemaal fijn ingereden en goed onderhouden, dus idd daar kan het niet aan liggen ;)

ik spreek de eigenaar dus morgenmiddag, iig bedankt voor al jullie reacties, het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo denkt!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:32

Ik ben alleen bang dat je sowieso niet de nieuwwaarde vergoed gaat krijgen, maar dat je maximaal op de dagwaarde kan rekenen (van voor het ongevraagd lenen). Verzekeringen keren ook alleen de dagwaarde uit.

In eerste instantie moet je uit gaan van de kosten voor het herstellen van het zadel. Als dat niet meer mogelijk is, omdat het zadel dusdanig beschadigd is dat het niet meer hersteld kan worden, dan kan je de dagwaarde eisen.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 18:33

Dorus schreef:
Ik ben alleen bang dat je sowieso niet de nieuwwaarde vergoed gaat krijgen, maar dat je maximaal op de dagwaarde kan rekenen (van voor het ongevraagd lenen). Verzekeringen keren ook alleen de dagwaarde uit.

In eerste instantie moet je uit gaan van de kosten voor het herstellen van het zadel. Als dat niet meer mogelijk is, omdat het zadel dusdanig beschadigd is dat het niet meer hersteld kan worden, dan kan je de dagwaarde eisen.

zadel vervangen is ook het meest extreme geval, ga er vanuit dat het zadel weer hersteld kan worden, bedankt voor deze informatie!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:59

Zag het zadel er zowieso al heel duur uit zeg maar? Maar echt heel stom vind ik het maar

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:02

tabaflab schreef:
Zag het zadel er zowieso al heel duur uit zeg maar? Maar echt heel stom vind ik het maar

Maakt dat iets uit? Het blijft een naaistreek.

Ik denk trouwens inderdaad niet dat je de volledige waarde terugkrijgt. Meestal mag je in dit soort gevallen blij zijn met een gedeelte. Ik zou overigens direct een andere stal zoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:09

Iig duidelijke fotos maken.

Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstand. Ik vraag me namelijk af of dit op een WA te verhalen valt. Tenslotte hebben ze niet per ongeluk iets stuk gemaakt, maar willens en wetens jou spullen gepakt.

Als het wel via wa gaat is de kans aardig aanwezig dat gewoon de nieuwsprijs vergoed wordt. Ik heb ooit een ipad op de grond laten vallen. Deze was ook niet nieuw meer, maar de eigenaar kreeg de nieuwprijs terug.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:15

secricible schreef:
Iig duidelijke fotos maken.

Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstand. Ik vraag me namelijk af of dit op een WA te verhalen valt. Tenslotte hebben ze niet per ongeluk iets stuk gemaakt, maar willens en wetens jou spullen gepakt.

Als het wel via wa gaat is de kans aardig aanwezig dat gewoon de nieuwsprijs vergoed wordt. Ik heb ooit een ipad op de grond laten vallen. Deze was ook niet nieuw meer, maar de eigenaar kreeg de nieuwprijs terug.

Dat vraag ik me af. Ze hebben het inderdaad expres gepakt, maar waarschijnlijk niet met de intentie om het te slopen. Dat is waarschijnlijk gewoon door onkunde gebeurd en niet zozeer met opzet. En dan zou je met WA inderdaad nog wel kans kunnen maken.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:21

Jeetje Jitske wat ontzettend asociaal van de staleigenaar/stalgenootje... := Succes ermee en ik hoop echt voor je dat het uit te spreken valt en dat Di gewoon kan blijven staan waar ze staat zonder teveel gezeik achteraf of herhaling van wat er is voorgevallen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:23

Ik ben echt erg benieuwd naar de foto's, vooralsnog ga ik er vanuit dat het allemaal minder erg is dan het lijkt....ik kan me echt niks erbij voorstellen als ik de omschrijving zo hoor en heb toch heel wat gezien, en heel wat slecht behandelde testzadels teruggekregen enzo... komt vast wel goed, meestal als iemand een beetje in paniek is valt het allemaal wel mee met een Barefootje :)

Ik duim ervoor dat het hier ook zo is :(:)

Maak eerst maar een paar foto's van het zadel, en zadel op paard waarop het probleem goed te zien is, en dan kijken we wel even wat er loos is :)

Beugelriemen en singel zijn vast ook wel weer netjes te bevestigen toch...? :)

Was er volgens de stalgenoot verder niks raars gebeurd, heeft zij het idee gehad dat ze het zadel gewoon netjes weer teruggehangen heeft....?

Kan het niet zijn dat het zadel in een rare bocht gewrongen in de kast heeft gelegen? Het is toch leer natuurlijk, als dat een poos in een rare verwrongen vouw geduwd heeft gelegen, dan blijft het na een tijdje wel zo staan :=

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:46

Jorinda schreef:
Jeetje Jitske wat ontzettend asociaal van de staleigenaar/stalgenootje... := Succes ermee en ik hoop echt voor je dat het uit te spreken valt en dat Di gewoon kan blijven staan waar ze staat zonder teveel gezeik achteraf of herhaling van wat er is voorgevallen..

thanks Jor! Ja echt mega domper dus, had ik niet verwacht, het is jammer dat het verder gewoon de perfecte stal is voor Di, waarom moet dan net dit gebeuren (zucht)

pmarena schreef:
Ik ben echt erg benieuwd naar de foto's, vooralsnog ga ik er vanuit dat het allemaal minder erg is dan het lijkt....ik kan me echt niks erbij voorstellen als ik de omschrijving zo hoor en heb toch heel wat gezien, en heel wat slecht behandelde testzadels teruggekregen enzo... komt vast wel goed, meestal als iemand een beetje in paniek is valt het allemaal wel mee met een Barefootje :)

Ik duim ervoor dat het hier ook zo is :(:)

Maak eerst maar een paar foto's van het zadel, en zadel op paard waarop het probleem goed te zien is, en dan kijken we wel even wat er loos is :)

Beugelriemen en singel zijn vast ook wel weer netjes te bevestigen toch...? :)

Was er volgens de stalgenoot verder niks raars gebeurd, heeft zij het idee gehad dat ze het zadel gewoon netjes weer teruggehangen heeft....?

Kan het niet zijn dat het zadel in een rare bocht gewrongen in de kast heeft gelegen? Het is toch leer natuurlijk, als dat een poos in een rare verwrongen vouw geduwd heeft gelegen, dan blijft het na een tijdje wel zo staan :=

ik maak een aantal foto's dat sowieso, het zadel was idd in de kast terug'gepropt' dus dat heeft idd ook voor de vervorming gezorgd gezien mijn zadel als hij goed ligt er precies in past en nu tegen de wanden geklemd zat ;) , ja singel sowieso, beugelriem zit een rare deuk in dus die moet ik eerst even recht krijgen ;) Toen ik het haar vroeg gaf ze niet echt concreet antwoord en moest ze dus huilen, en ik vroeg het gewoon heel rustig, ben echt geen agressief mens haha ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:51

Haha, je stond er dus niet helemaal overheen gebogen met de vlokken schuim in je mondhoeken zeg maar :P

Mja, klinkt wel als iemand die duidelijk beseft dat ze iets heel fouts heeft gedaan, misschien voor haar ook wel een schrik omdat ze echt dacht dat jij het wel okee vond als de staleigenaar dat inderdaad zo heeft gebracht tegen haar.... misschien nog eens rustig praten als ze even van de schrik bekomen is :)

Op zich als het leer vervormd is doordat het onder een rare spanning heeft gestaan, dan kun je het ook weer terug-vervormen door een tegengestelde spanning erop te zetten.

Als het verder niet zo extreem dubbel heeft gezeten dat de rimpels er in blijven staan kan het dan gewoon weer netjes worden in principe, zeker als het maar in een paar dagen gebeurt is... :=

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:17

pmarena schreef:
Haha, je stond er dus niet helemaal overheen gebogen met de vlokken schuim in je mondhoeken zeg maar :P

Mja, klinkt wel als iemand die duidelijk beseft dat ze iets heel fouts heeft gedaan, misschien voor haar ook wel een schrik omdat ze echt dacht dat jij het wel okee vond als de staleigenaar dat inderdaad zo heeft gebracht tegen haar.... misschien nog eens rustig praten als ze even van de schrik bekomen is :)

Op zich als het leer vervormd is doordat het onder een rare spanning heeft gestaan, dan kun je het ook weer terug-vervormen door een tegengestelde spanning erop te zetten.

Als het verder niet zo extreem dubbel heeft gezeten dat de rimpels er in blijven staan kan het dan gewoon weer netjes worden in principe, zeker als het maar in een paar dagen gebeurt is... :=

en ik heb zelfs niet gegromd! :') Ja ze was er echt van overtuigd dat ik t wel oke zou vinden, en ze dacht nog van oh moet ik dr ff bellen, dan denk ik echt van waarom neem je niet even die kleine moeite? Hij zit verdorie in een afgesloten zadelkast, das niet voor niks :(
Ik hoop idd dat ik het op die manier terug kan buigen, weet jij (aangezien jij wel verstand hebt van barefoot zadels) of er iets in het zadel kapot oid kan gaan waar het paard last van kan hebben? Bijvoorbeeld zoals bij een boomzadel de boom kan breken oid? Ik ben ontzettend zuinig op mn paardje en ga er niet met zadel en al op zitten zolang ik niet zeker weet dat het safe is voor haar rug :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:28

Echt be-lach-e-lijk! Ik word er kwaad van als ik het lees.

Heb zelf ook zoiets gehad. Ik had een kast om mijn spullen voor mijn bijrijdpony in te doen, bleek dat de eigenaresse ook een sleutel had waar ik niets vanaf wist. Zij rijdt zelf op het strand dus ze heeft een afgeragd vzh zadel (al haar spullen zijn trouwens van bar slechte kwaliteit en lelijk enz).
Ik had toen met de vorige bijrijdster, die onder andere een dressuurzadel voor de pony had, afgesproken dat ik haar zadel en spullen kon overnemen voor 250 euro. Ik betaald, spullen mooi achter slot en grendel (dacht ik), kom ik een paar dagen later, allemaal mooie dekjes enz weg! Had zij dus gejat want ze had een sleutel, dus ze ging ff lekker shoppen in mijn kast. Kun je nagaan, zij is iets van 60 ofzo, en ik was toen 15 en had die 250 euro neergelegd van mijn zuurverdiende centjes (verdiende toen 2,80 per uur met mijn bijbaantje in een snackbar, dus dat was bijna 100 uur werken voor mij).
Kwaad dat ik was! Maar nee, ze zei dat de spullen bij het paard bleven en dat zij er net zoveel recht op had als ik (terwijl ik ervoor betaald had). Mooi dat ik mijn spullen niet meer heb teruggezien. Ik ben er nog kwaad over. Maarja dat was gewoon een heel nare vrouw.

Maar een staleigenaar.. Het moet toch niet gekker worden! Ik ben echt plaatsvervangend boos voor je! :j
Ik zou echt zorgen dat ik een gloednieuw zadel kreeg van ze. Jij hebt geen toestemming gegeven en ze zitten gewoon ongevraagd met hun tengels aan jouw spullen en slopen het nog ook. Trouwens, al was er niets aan kapot, dan nog kan het echt niet door de beugel. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt morgen! Succes ermee :(:)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:56

Ja met toebehoren is het zadel meer dan 650,- maar je beugels, singel, pads en pommel zijn toch gewoon te gebruiken?

Jammer dat er geen ander slot op kan.