Kuggur schreef:
Inderdaad, een belangrijke verkeersregel die bij verbluffend weinig bokkers bekend is, of vrolijk genegeerd wordt onder het motto "ik vind het veiliger" (ik hoop van harte dat bijvoorbeeld motorrijders niet dezelfde attitude adopteren...).
Een paard als dat waar de bijrijdster van de TS op onderweg was in het openbare verkeer is daar duidelijk ongeschikt voor.
Niet verkeersmak = niet aan het openbaar verkeer deelnemen naar mijn bescheiden mening.
Ik vermoed sterk dat deze schade gewoon voor de eigenaar is.
Mwah kort door de bocht hoor. Zelfs het braafste paard kan soms schrikken of zich in het nauw voelen. Dus om een paard gelijk ongeschikt noemen voor de openbare weg, daar ben ik het niet mee eens.
Maar goed, TS, hoe breed was die wagen dan wel niet, had een fietser wel kunnen passeren?
Persoonlijk vind ik dat je met een aanspanning niet op een fietspad hoort, waar aan beide kanten een vangrail is. Je hindert daarmee ander verkeer, omdat er gewoon te weinig ruimte over is. Wat als paard op hol zou slaan en je fiets daar als fietser, totaal geen uitwijkmogelijkheid, voor zowel fietser als paard en wagen.
Ik begrijp dat beide partijen in overtreding zijn, maar alleen paard qua omvang past wat beter dan een aanspanning. Ik vind dat de aanspanning hier rekening mee had moeten houden. Als de ruiter al 3/4 op het fietspad was, snap ik ook niet dat de aanspanning die inschatting niet heeft kunnen maken en even wachtte tot de ruiter uit het fietspad was gereden.