Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:33

pmarena schreef:
Oef.....

Wat een maffe plaats ook, een ritsje midden in je laars, wat schiet je daar nu mee op :?
Als hij nu nog van bovenaf de laars opent, maar in het midden, wie verzint dat nou??

Misschien heeft deze schoenmaker geen verstand van rijlaarzen. Ook omdat het via zijn vrouw is gegaan is het misschien niet helemaal goed over gekomen. Die man heeft gewoon gekeken naar wat hem de beste oplossing lijkt en zal het ook echt goed bedoelen en het niet met opzet doen. Hij heeft gewoon gekeken naar wat hem de meest logische (?) plaats leek voor een rits. Jammer dat het niet de goede plaats is geweest, maar hoe moet iemand zonder verstand van rijlaarzen weten dat je ze aan de achterzijde wil? :)

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt! Heb je inmiddels alweer contact gehad of ben je terug gegaan?

pmarena

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:38

Bij gewone laarzen lijkt het me ook een vreemde optie :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:39

Kent een schoenmaker zijn producten dan niet? Een schoenmaker kan geen rijlaars herkennen?
Als vakman ken je je stiel toch?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:40

pmarena schreef:
Bij gewone laarzen lijkt het me ook een vreemde optie :P

Aan de binnenkant in het midden? Heb m'n ritsen daar ook zitten van mijn gewone laarzen die ik nu heb :P

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:49

Zal hij toch wel verzekerd voor zijn?
Ik zou hij helemaal uit mijn plaat gaan!

2 vliegen in 1 klap, jij nwe rijlaarzen met een rits!

Ik heb het trouwens wel bij de schoenmaker laten doen, dit is mij erg goed bevallen! Had ook ak nieuwe besteld voor de wedstrijd...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:51

Wat een ontzettend vervelende kwestie.
Persoonlijk zou ik vragen wanneer je de schoenmaker zelf kunt spreken want alles via zijn vrouw schiet ook niet op.
Zelf zou ik aansturen op een bedrag waarmee je nieuwe laarzen kunt kopen.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:59

Dit is wel erg vervelend zeg! Ik blijf dit ff volgen om te kijken hoe dit afloopt. Hoop dat hij ze vergoed voor jou want zoals ik het begrijp heb je het duidelijk uitgelegd!

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:00

Bedrijven hebben hier normaal gesproken wel een verzekering voor (aansprakelijkheid bedrijven verzekering), ik zou het op die manier proberen te regelen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:47

Leverage schreef:
Misschien heeft deze schoenmaker geen verstand van rijlaarzen. Ook omdat het via zijn vrouw is gegaan is het misschien niet helemaal goed over gekomen. Die man heeft gewoon gekeken naar wat hem de beste oplossing lijkt en zal het ook echt goed bedoelen en het niet met opzet doen. Hij heeft gewoon gekeken naar wat hem de meest logische (?) plaats leek voor een rits. Jammer dat het niet de goede plaats is geweest, maar hoe moet iemand zonder verstand van rijlaarzen weten dat je ze aan de achterzijde wil? :)

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt! Heb je inmiddels alweer contact gehad of ben je terug gegaan?

Ze heeft aangegeven waar de rits moest komen. Dus dan is het vreemd dat je er dan zelfstandig op een andere plek een rits in doet.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:55

Ik heb donderdag geprobeerd te bellen, geen contact. Nu ben ik bij mijn ouders, dus ik kan op zn vroegst maandag weer langsgaan, maar ik ga zo nog even proberen te bellen... Misschien kunnen we een afspraak maken dat op een tijd dat de schoenmaker in kwestie er zelf ook is. Ik houd jullie op de hoogte!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:29

Ah mooi, ik had de beste man zelf aan de telefoon, en het was dus inderdaad een miscommunicatie tussen de vrouw die de laarzen aangenomen heeft en hem.
Ik heb nu met hem doorgesproken waar het probleem ligt, waarom ik er niks aan heb, en dat ik gebeld zou worden als het niet kon (hij zei er zit daar een balijn, dat kan niet, het kan wel gelijk ernaast).
Dus nu dan maar de compromis, hij haalt te rits eruit, maakt het dicht met een stukje leer ofzo, en de rits komt aan de achterkant, van boven naar beneden, naast de balijn. Hij zei ja maar ik ben er 2 uur mee bezig geweest, is veel werk. Maar ik heb gezegd dat dit niet was afgesproken, dus hoe we het gingen oplossen.
Dus nouja, moet ik het maar mee doen, zit aan de binnenkant dus zien we niet als we aan het rijden zijn maken we er dan maar van, en hoe duur het nu wordt is dan de vraag als ik ze op ga halen, ik geloof niet dat ik er een schadevergoeding voor ga krijgen, maar hij was wel bereid het zo op te lossen. Foto's eind volgende week.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:42

xFioon schreef:
Ah mooi, ik had de beste man zelf aan de telefoon, en het was dus inderdaad een miscommunicatie tussen de vrouw die de laarzen aangenomen heeft en hem.
Ik heb nu met hem doorgesproken waar het probleem ligt, waarom ik er niks aan heb, en dat ik gebeld zou worden als het niet kon (hij zei er zit daar een balijn, dat kan niet, het kan wel gelijk ernaast).
Dus nu dan maar de compromis, hij haalt te rits eruit, maakt het dicht met een stukje leer ofzo, en de rits komt aan de achterkant, van boven naar beneden, naast de balijn. Hij zei ja maar ik ben er 2 uur mee bezig geweest, is veel werk. Maar ik heb gezegd dat dit niet was afgesproken, dus hoe we het gingen oplossen.
Dus nouja, moet ik het maar mee doen, zit aan de binnenkant dus zien we niet als we aan het rijden zijn maken we er dan maar van, en hoe duur het nu wordt is dan de vraag als ik ze op ga halen, ik geloof niet dat ik er een schadevergoeding voor ga krijgen, maar hij was wel bereid het zo op te lossen. Foto's eind volgende week.

Het lijkt me wel een beetje onlogisch als jij nu extra moet gaan betalen omdat hij zijn communicatie niet op orde heeft. Een schoenmaker moet verstand hebben van schoenen, een schoenmaker die nog nooit gehoord heeft van een paardrijlaars lijkt me geen liefhebber van zijn vak maar een beunhaas.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:54

Ik heb even teruggebeld voor de prijs, 60 euro. Is te doen, vrijdag maar even kijken hoe lelijk ze zijn als ik ze ophaal, maar het is niet anders

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:55

Die schoenmaker is een sukkel die zijn vrouw eens een stevig pak slaag moet geven :Y) :+
En kom niet aan met dat die man er geen verstand van heeft, onze schoenmaker en de schoenmaker op een ander dorp begrijpen dit ook hoor als je dit zo uitlegt, vind het gewoon oerstom. En idd, als hij er niet zeker van was had hij moeten bellen ipv 2 uur lang jouw laarzen te gaan vernaggelen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:05

Dus hij geeft toe dat het hun miscommunicatie was en dan mag je alsnog de volle mep dokken? :?
Die kon me toch mooi wat zeg.Ts laat je niet afwimpelen,hij heeft je laarzen verknalt dan moet hij het ook weer goedmaken zonder dat jij daarvoor moet opdraaien!
Vind het knap aso hoe hij dat wilt oplossen zeg pfff -:(-

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:10

Jeetje wat balen van je laarzen zeg!!! Hoop dat het er een beetje fatsoenlijk uit ziet als hij de ritsen aan de achterkant gemaakt heeft.. Als ik jou was zou ik toch nog even kijken hoe dat met verzekering etc zit. Dit was niet hoe jij het wilde en je bent er nu niet blij mee. Proberen kan altijd denk ik?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:12

Ik zou toch echt verlangen dat je de waarde van je laarzen vergoed krijgt. Zelf niks betalen. Laat hij de oude laarzen maar houden, kan hij ze verkopen of de ritsen eruit slopen ter hergebruik.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:21

Hij belde me net nog terug om te proberen de ritsen in de binnenkant langer te maken, met een lapje leer erover heen ter bescherming, maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil en gewoon aan de achterkant.

Ja, schadevergoeding en prijs... lastig. Ik probeer wel te regelen als ik ze op kom halen dat ik korting krijg ofzo... Ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen, ben niet zo goed in zeggen geef me maar geld voor nieuwe laarzen, want ik ben bang dat dat niet werkt...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:22

xFioon schreef:
Hij belde me net nog terug om te proberen de ritsen in de binnenkant langer te maken, met een lapje leer erover heen ter bescherming, maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil en gewoon aan de achterkant.

Ja, schadevergoeding en prijs... lastig. Ik probeer wel te regelen als ik ze op kom halen dat ik korting krijg ofzo... Ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen, ben niet zo goed in zeggen geef me maar geld voor nieuwe laarzen, want ik ben bang dat dat niet werkt...

Neem dan iemand mee die dat wel durft. Want hij komt nu wel heel makkelijk weg met zijn fout.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:28

Dat is het meest bizarre wat ik ooit heb gelezen toegeven tis onze fout en dan geen schadevergoeding betalen nee de klant laten betalen :oo

Daar zou ik absoluut niet mee accoord gaan laat desnoods je ouders voor je opstaan en aan geven dat dit geen zaken doen is.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:42

O dit is wel heel erg dom!
Bij heeft de schoenmaker het ook gedaan, maar inderdaad netjes naast de balijn.
Ik vind ook dat hij het wel wat netter op mag lossen...

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:44

Het zijn wel jou laarzen die hij heeft verprutst he! Niet met opzet.. maar dit hoort gewoon niet zo! Rijlaarzen zijn hardstikke duur dat weet iedereen hier wel :) ik zou als ik jou was echt iets meer eisen dan dit.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:45

Lies09 schreef:
Het zijn wel jou laarzen die hij heeft verprutst he! Niet met opzet.. maar dit hoort gewoon niet zo! Rijlaarzen zijn hardstikke duur dat weet iedereen hier wel :) ik zou als ik jou was echt iets meer eisen dan dit.

Ben ik het helemaal eens. Het is gewoon niet conform de afspraak waardoor jij nu schade hebt. Jammer dat er spraken was van een miscommunicatie tussen hem en zijn vrouw maar dat is niet jouw probleem!

Hij moet jou betalen, jij niet hem die 60 euro :n

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:49

Is hij hier niet gewoon voor verzekerd?
Ik zou niet zo snel tevreden zijn met een compromis.

Succes

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:02

En ben benieuwd hoe hij die rits aan de binnenkant gaat weghalen en het gat weer gaat sluiten. Hij zegt met een stukje leer? Maar denk dan wel aan je zadel :) als dat gaat schuren heb je er nog een probleem bij :(