Aankoop paard; de rit naar de keuringsarts toe.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:56

Ik laat het paard door de eigenaar naar de kliniek rijden en ook de eigenaar levert hem af bij mij thuis.
Willen ze dat niet? Dan zit er dus een luchtje aan, en zoek ik wel een ander paard. Paarden zat op de markt momenteel!

swatch

Re: Aankoop paard; de rit naar de keuringsarts toe.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:27

je kunt het transport gewoon verzekeren. Heb ik zelf ook gedaan.
Klinische keuring op stal van de verkoper, na goedkeuring voor de foto's naar de kliniek gereden en paard hiervoor verzekerd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:36

44Myrthe44 schreef:
Ik laat het paard door de eigenaar naar de kliniek rijden en ook de eigenaar levert hem af bij mij thuis.
Willen ze dat niet? Dan zit er dus een luchtje aan, en zoek ik wel een ander paard. Paarden zat op de markt momenteel!

TS geeft aan dat de verkoper wel mee wil/kan, maar is blijkbaar niet instaat zelf te rijden.
Bv omdat de verkoper geen auto/trailer of een rijbewijs heeft.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:40

Op de stal waar ik gewerkt heb, werd hier een verzekering voor afgesloten.
Zo ook als paarden naar het buitenland op transport gingen of kwamen, een transport verzekering.

Gewoon even een paarden maatschappij contact opnemen.

linda_arnold

Re: Aankoop paard; de rit naar de keuringsarts toe.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:56

Indien de keuring niet op locatie kan met mobiele röntgen, heb je denk ik als verkopende partij twee keuzes;

1. Op goed vertrouwen en zelf mee rijden. (indien zelf brengen dus geen optie is)
2. Paard klinisch laten keuren op 'eigen' terrein en vervolgens meegeven aan de verkopende partij, waarna er op externe locatie gekeurd kan worden. Letsel/verwondingen door toedoen van de trailerrit van eigen naar extern terrein komen voor rekening van de 'koper/vervoerder'. Paard is immers 100% goed voordat hij vertrekt (neem ik aan).

Ik zou dus van te voren even je verzekeringsmaatschappij informeren en op de hoogte stellen van de gewenste actie.