DonCamillo schreef:Hoe vervelend ook, ik geloof dat ik het toch eens moet zijn met Lianne. Volgens mij maak je weinig kans op het terughalen van je spullen en de vraag is in welke staat je die weer terug zou krijgen. Je bezorgt jezelf er alleen maar een hoop moeite, onkosten en ergernis mee.
Natuurlijk wil je graag gerechtigheid, terecht ook. Maar de kans dat je die krijgt lijkt me heel erg klein, nu het ene paard dood is en afgevoerd en de ander er ongetwijfeld al weer een stuk beter uit ziet nu hij weer goed verzorgd wordt. Je hebt dus alleen maar indirect bewijs in de vorm van verklaringen van derden. En zelfs daarvan is het nog maar de vraag of je die krijgt.
Het is natuurlijk wat anders als blijkt dat E. niet dood is maar verkocht. Ik heb alleen nog nooit gehoord van een overlijdensakte voor een paard! Hoogstens een verklaring van een dierenarts, bijvoorbeeld voor de verzekering (als het dier verzekerd was).
Maar dan nog: als je hem terug zou vinden is de koper niet verplicht om E. weer aan jou te verkopen! Je kunt hem/haar alleen maar een goede prijs bieden en hopen dat ze hem willen verkopen. Misschien kun je dan wel wat hard maken over de staat waarin E. verkeerde toen ze hem gekocht hebben, maar ook dan blijft het aanklagen van M. heel lastig worden, denk ik.
Heel veel wijsheid en sterkte voor jou.
Je hebt gelijk. Die overlijdensakte was voor de verzekering. Zij had hem verzekerd. (ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad en gebruik dus kennelijk de verkeerde term)
Ik denk eigenlijk wel dat hij dood is, maar doordat M zo ontwijkend doet en zo vreemd, ga je overal aan twijfelen. Ik kan dit gewoon zo niet afsluiten door het maar te laten voor wat het is.
Overigens staan beide dieren nog op mijn naam. Het op haar naam laten zetten was nogal lastig zei ze, en heeft ze dus niet gedaan.