1 paards trailer gevaarlijk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:07

@joletjuh: Je kan ook trailers van iemand lenen. Dus dat dachten wij ook. En dan van iemand op stal. Ik heb nog niet iedereen gevraagd maar het is lastig om er een te vinden.

@iedereen: Ik denk ook aan mijn pony. Daarom gaan we waarschijnlijk even verder zoeken. Ik wil niet zeggen dat deze trailer slecht is, eerst even bezichtigen. Maar mijn pony gaat altijd voor!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:09

Elco schreef:
Aan de platen van de rode trailer te zien zijn ze al behoorlijk oud, ik denk uit de jaren 80 begin 90..
Maar meestal hebben Ifor Williams trailers een aluminium bodem.

Trailers komen ook uit België, dus zit je ook met het importeren en op kenteken laten zetten.

Stalgenootjes van mij hebben ook 2e hands trailers van 500 en 750 euro, deze zijn door hen opgeknapt en kunnen nog jaren mee!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-01-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:09

buiten het feit of de trailer uiteraard goed is zou ik zeker geen lichte auto ervoor zetten die de combi net mag trekken.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:10

Elco schreef:
Aan de platen van de rode trailer te zien zijn ze al behoorlijk oud, ik denk uit de jaren 80 begin 90..

volgens mij heeft hij inderdaad een aluminium bodem...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:11

listiglistje schreef:
Elco schreef:

Trailers komen ook uit België, dus zit je ook met het importeren en op kenteken laten zetten.

Stalgenootjes van mij hebben ook 2e hands trailers van 500 en 750 euro, deze zijn door hen opgeknapt en kunnen nog jaren mee!

Ze zei dat er 1 trailer was die NL papieren en kenteken had, vandaar ook die witte keuringsplaat die je op de rode trailer ziet zitten..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:15

emilyslaluna schreef:
Maar ik begin nu pas echt met wedstrijden rijden. Mijn pony is al niet de jongste en ik neit de kleinste dus wil ik graag starten. Ik heb al binnen 4 proefjes 6 wp gehaald dus wil ik geen tijd verliezen.

Da's geen excuus om te beknibbelen op vervoer van een paard, je wilt écht niet met een ondeugdelijke trailer rijden. Als je zo'n goedkope koopt, laat hem dan minstens nakijken door iemand met kennis van trailers.

Jolet

Re: 1 paards trailer gevaarlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:18

Bij bovenstaande sluit ik me volledig aan

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:47

Die beide Ifors hebben zeker nog geen aluminium bodem, daar zijn ze veel te oud voor.Ik vraag me zelfs af of die rooie wel een terugrijautomaat heeft
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met een 1,5 p trailer.Dan hebben we het over trailers met een binnenbreedte van 125 - 145 cm. Oudere 2paards trailers met een binnenbreedte van 150 cm worden ook nog wel eens aangeboden als 1,5 prds maar deze hebben meestal een mtm van 2 ton.
Ze mogen dan een wat smallere wielbasis maar omvallen valt m.i. mee of je moet wel heeeel sportief de rotonde nemen.Hoe groot is het paard wat er in komt?Als je er een paard in zet met een schofthoogte van 180cm dan ligt het zwaartepunt natuurlijk hoger dan bij een d-pony.
Bj ons in de buurt rijden nog een paar wesco's type favoriet met een fries er in. Deze trailers zijn maar 120 cm breed inwendig

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:47

Authentic schreef:
emilyslaluna schreef:
Maar ik begin nu pas echt met wedstrijden rijden. Mijn pony is al niet de jongste en ik neit de kleinste dus wil ik graag starten. Ik heb al binnen 4 proefjes 6 wp gehaald dus wil ik geen tijd verliezen.

Da's geen excuus om te beknibbelen op vervoer van een paard, je wilt écht niet met een ondeugdelijke trailer rijden. Als je zo'n goedkope koopt, laat hem dan minstens nakijken door iemand met kennis van trailers.

Ga ik ook zeker doen. Ik heb niks gezegd over dat ik gelijk dat ding ga kopen zonder ernaar te laten kijken. Ik zeg alleen dat een paar maanden wachten en sparen dat ik daar geen tijd voor heb. Maar misschien vinden mijn ouders het wel goed om een wat duurdere te kopen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:48

Karreman schreef:
Die beide Ifors hebben zeker nog geen aluminium bodem, daar zijn ze veel te oud voor.Ik vraag me zelfs af of die rooie wel een terugrijautomaat heeft
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met een 1,5 p trailer.Dan hebben we het over trailers met een binnenbreedte van 125 - 145 cm. Oudere 2paards trailers met een binnenbreedte van 150 cm worden ook nog wel eens aangeboden als 1,5 prds maar deze hebben meestal een mtm van 2 ton.
Ze mogen dan een wat smallere wielbasis maar omvallen valt m.i. mee of je moet wel heeeel sportief de rotonde nemen.Hoe groot is het paard wat er in komt?Als je er een paard in zet met een schofthoogte van 180cm dan ligt het zwaartepunt natuurlijk hoger dan bij een d-pony.
Bj ons in de buurt rijden nog een paar wesco's type favoriet met een fries er in. Deze trailers zijn maar 120 cm breed inwendig

Mijn pony is 147cm. Dus een d pony.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:49

Geen tijd om te sparen?
Laatst bijgewerkt door Jolet op 28-01-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:50

Even niet van zulke reacties. Ik kan zeer goed sparen. Maar ik heb geen inkomens. Ik krijg geen zakgeld en kan nog niet werken.

Ik krijg voor mijn verjaardag geld en da tis het. Ik kan daar gewoon een heel jaar mee doen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-01-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:52

joletjuh schreef:
Geen tijd om te sparen? Meid dan zul je het nog heel moeilijk krijgen de rest van je leven!

Wat een stomme reactie dit :roll:

Ik snap dat je snel wedstrijden wilt rijden en je weinig geduld hebt, maar zoals anderen hier al zeggen voor 1500 heb je al een 1,5 paards trailer, wat veel veiliger is dan een 1-paards.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:53

Dat snap iki. Daarom ga ik het met mijn ouders overleggen. Ik denk dat er ene kans is omdat mijn ouders er echt niet tegen kunnen om afhankelijk te zijn van anderen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:55

Als je zegt dat je mee betaald willen ze misschien wel sneller :D
Succes!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:56

Zal ik ook zeker doen. Dankjewel!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:57

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten kost je uiteindelijk vaak meer. Wij zijn tijdje geleden op trailerjacht geweest. Wilde een 1,5 paards, niet te zwaar. We zijn bij heel wat trailers gaan kijken maar allemaal hadden ze een zwakke bodem. Vaak is de bovenlaag dan vernieuwd maar de onderkant verrot. Verrotte assen, etc. Jaren geleden heb ik ook een trailer gekocht (2paards) koopje, mn vader heeft er weken werk aangehad en 1000,00 in gespendeerd. (en dat terwijl m'n vader handig is, alles zelf kan en zelfs goedkoop onderdelen kan inkopen) Die trailer is uiteindelijk weer verkocht (met verlies) Nu hebben we een goede 1,5 paards die dus wel duurder was dan ik in mn hoofd had (maar uiteindelijk kreeg ik hem cadeau ;-) )

Neem alsjeblieft iemand mee die er echt verstand van heeft en ook technisch kennis genoeg heeft.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:57

_Nancy schreef:
joletjuh schreef:
Geen tijd om te sparen? Meid dan zul je het nog heel moeilijk krijgen de rest van je leven!

Wat een stomme reactie dit :roll:

Ik snap dat je snel wedstrijden wilt rijden en je weinig geduld hebt, maar zoals anderen hier al zeggen voor 1500 heb je al een 1,5 paards trailer, wat veel veiliger is dan een 1-paards.

Sorry maar ik vind veiligheid van het paard boven alles gaan dan puur je eigen belang van weinig geduld en perse wedstrijden willen rijden...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:00

dat verklaart niet jouw vervelende reactie

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:01

Ik heb mijn 2 paards voor 2000 gekocht 5 jaar geleden
Heel veel plezier van gehad.
Heb nu een nieuwe 1,5 gekocht.

Ik zou even doorsparen ipv voor 500-1000 euro de ellende van een ander te kopen

Je heb wel je paard erin staan en tja... dan stop je even met wedstrijden of je gaat en trailer huren

Ik zou ook mijn trailer niet uit willen lenen omdat iemand van stal op wedstrijd moet
In noodgevallen altijd....

Ik mag er duur voor betalen, een ander maakt er ellende mee... heb ik met mijn trailer ook meegemaakt maar dan zal er niet gezegd worden.. ow zal ik de schade betalen terwijl die knol je halve trailer sloopt.

Ik zou even doorsparen, moeten we allemaal doen als we zo'n aankoop willen doen

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:05

Vind ik ook Mando..

@ Colway, iedereen mag toch zn mening geven? Als TS toch alles zelf al weet dan moet je geen topic starten maar voor € 500-€1000 een trailer kopen...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:06

Voor wedstrijden heb je vervoer nodig. Er is ook zo iets als de paardentaxi. Of af en toe een trailer huren. Het is misschien een idee om de kosten van een en ander naast elkaar te zetten, dan heb je een beter idee wat wijsheid is. Dus de kosten van huren twee keer per maand, de kosten van de paardentaxi en de kosten van aanschaf.

Ik begrijp dat je graag snel wedstrijden wil rijden, maar geen vervoer, geen wedstrijden. Een trailer is nu misschien een uitgave, maar als je eventueel verder gaat met paarden, dan heb je er ook weer profijt van. En het is nu eenmaal zo dat paarden (en wedstrijden rijden) geld kosten.

Zie ook de reactie van Mando.
Laatst bijgewerkt door zoutenootjes op 28-01-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Ik leen ook niet uit inderdaad tenzij er een noodgeval is

Citaat:
@ Colway, iedereen mag toch zn mening geven? Als TS toch alles zelf al weet dan moet je geen topic starten maar voor € 500-€1000 een trailer kopen...

Die sneer die jij gaf was geen mening maar gewoon een kinderachtige opmerking

_Nancy

Joletjuh, jouw reactie vond ik gewoon onnodig en aanvallend.
Dit topic gaat niet over 'de rest van haar leven' en wie ben jij om te zeggen dat ze het moeilijk gaat krijgen.

Volgens mij heeft TS wel begrepen dat een 1 paards trailer niet veilig is en dat ze even in goed overleg moet gaan met haar ouders die haar eventueel kunnen helpen met de zoektocht :j

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:07

Laten we anders ontopic blijven ;) Ik leen mijn trailer ook niet uit (tenzij noodgeval)...
Wat eerder ook al gezegd is; als er schade is of iets kapot dan hoor je niemand...