Ayasha schreef:Toby schreef:Hélemaal mee eens!
Als bijrijder heb je niet het risico van de extra hoge dierenartskosten, maar wel (in ons geval) de beschikking over een goed, fijn te rijden leerpaard, die je mag beschouwen als je eigen paard, wedstrijden mee mag rijden, etc. En daar horen ook de mindere tijden bij.
En als je dat als bijrijder niet wilt, wat ook je goed recht is natuurlijk, dan vind ik dat je beter op een manege kan gaan rijden. Dan heb je wellicht een wat minder goed paard en betaal je meer, maar je bent wel verzekerd dat je altijd kan rijden.
Als je als eigenaar die verantwoordelijkheid niet zelf wil nemen en wil delen met een bijrijder vind ik dat je geen eigen paard moet nemen. Dan ga je als eigenaar wellicht beter als bijrijder aan de slag.
Nee, een bijrijder wil alleen maar de lusten van hun hele dure hobby onder het mom: eigenaar moet blij zijn dat ik hun paard wil rijden, want ze hebben niet genoeg tijd. Maar zodra er enige lasten bijkomen bijv. als kosten doorlopen maar er kan even niet gereden worden, trekken ze de handen ervan af.
En daarom heb ik nou al 10 jaar geen bijrijder meer (onbetaald). De instelling van vele bijrijders (zelfs onbetaald) stond mij totaal niet aan. Ik gunde het die meiden een verzorgpaardje te hebben en ja voor mij was het wel fijn om 1 dagje in de week niet te hoeven. Maar als ik dan dankbaar moet zijn, is daar het gat van de deur... Doe ik het veel liever helemaal zelf. Toedeledokie.
Jaja, ik ga het toch zeggen. Dat was vroeger wel anders. Wij waren zo blij en dankbaar als we een verzorgpaard hadden, dat we alles deden om de eigenaar tevreden te houden..
) de beschikking over een goed, fijn te rijden leerpaard, die je mag beschouwen als je eigen paard, wedstrijden mee mag rijden, etc. En daar horen ook de mindere tijden bij.