Oke, En wat nu......WA verzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:14

intel_1x schreef:
dan kan letselschade van 1 persoon wel oplopen naar bijv. 7 miljoen over de gehele periode dat bijv iemand gehandicapt raakt en arbeidsongeschikt.

Dat kán...in theorie. Dit bedrag is absurd wat jij noemt hoor :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:16

Voor mensen die het echt interessant vinden kunnen mijn een pb sturen; ik heb hier een (juridisch) stuk over geschreven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:19

Plaats het zeker maar eens voor mij, ben wel benieuwd.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:23

LDRD, nee hoor dat is het niet. Er zijn rekenvoorbeelden op internet. Letselschade is een hele dure schade. Daarbij kan smartengeld boven op komen. Het is niet van alleen dat moment van ongeluk he, maar ook daarna iemand leven lang met blijvend letsel.
En tuurlijk het hele leven bevat risicos maar het is wel slim om daar toch bij stil te staan en af te wegen wat is het je waard en wat neem je wel en niet als risico. En ook hoe betrouwbaar is je paard?
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 12-01-13 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:31

intel_1x schreef:
LDRD, nee hoor dat is het niet. Er zijn rekenvoorbeelden op internet. Letselschade is een hele dure schade. Daarbij kan smartengeld boven op komen. Het is niet van alleen dat moment van ongeluk he, maar ook daarna iemand leven lang met blijvend letsel.

En het internet daar staat de waarheid?
Wat jij zegt is écht niet zo, en dat kan je gerust van mij aannemen :j .

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:56

Ik weet niet hoe betrouwbaar de berekeningen zijn, op internet, wel hoe betrouwbaar mijn jonge paard is... :P
Missch is het wat veel idd :o maar de verzekeringsadviseur heeft mij advies gedaan en het kan een hoop gezeur geven. Maar het is gewoon goed om eens te checken in je polis, vragrn of je dieren erbij in zitten, type paard inschatten, leeftijd en ervaring berijder en omgeving.
Gelukkig is risico van zwaar ongeluk zeer klein, maar buitenom geld voel je je toch zelf ook verantwoordelijk en wil je ook niet dat je paard iets ergs overkomt? Nooit verkeerd om hier eens over na te denken voordat je er mee te maken krijgt ;)

Ik hoop dat het voor TS goed uitpakt, wrsch wel hoor! De verzekeringen lossen dit samen wel op.
Dit was een rekenvb trouwens van een willekeurig letselschade
http://www.rekenvoorbeeld.nl/index.php? ... icle&id=52
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 12-01-13 14:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Iris82

Re: Oke, En wat nu......WA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:03

LDRD heeft ook een beetje ervaring met verzekeringen.:j

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:23

Wel interessant topic trouwens om eens ervaringen van mensen te horen , hoe het opgelost is en waar ze tegen aan liepen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:34

Hollywood ben jij jurist? Ik zit met een iets ingewikkelder zaak dan deze ( dat denk ik tenminste ) en ben wel benieuwd naar wat jij er van vindt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:36

mijn bijrijdster is tijdens het springen over de kop geslagen en vervolgens geheel geimmobiliseerd en geplankt afgevoerd door een ambulance die met toeters en bellen ter plaatse was gekomen samen met 2 politie-eenheden. Dat is nooit naar mijn verzekering gegaan maar vergoed door haar eigen verzekering terwijl echt wel duidelijk was dat ze op mijn pony zat.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:54

@intel, in het rekenvoorbeeld staat geen 7 miljoen hoor, maar 7 ton, dat is toch heel iets anders :j . En ik ga niet veel verder over het rekenvoorbeeld zeggen, maar ik wil nog wel even kwijt dat dit een versimpelde weergave is, waarbij van bepaalde uitgangspunten wordt uitgegaan. Hoe reëel die uitgangspunten zijn is maar helemaal de vraag.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:03

LDRD deze link had ik even als vb geplaatst van de opbouw van een willekeurige schade, maar idd iedere zaak zou zo specifiek zijn dat het enkel speculeren is. Daar zijn gelukkig andere knappe koppen voor. De andere schadevergoeding waar ik nogal van onder de indruk was kan ik nu niet meer vinden, maar ik geloof je LDRD dat die 7 miljoen wel wat extreem was :P
Polly, apart dat het zo is afgelopen. Missch heeft de bijrijder de schuld op haar genomen? Is het uiteindelijk goed gekomen met de bijrijder?

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:46

Hoi, interessant topic! Ik rijd zelf op een (jong en af en toe ondeugend) paard van iemand anders. Het paard staat ook bij mij thuis gestald. Weten jullie misschien of het voor de eigenaar verstandig is om bij zijn WA verzekering door te geven dat hij een paard heeft die door iemand anders bereden wordt of maakt dat niks uit? (Ik weet verder niet of hij dit gedaan heeft of niet)
Ik neem zelf het risico om op dat paard te gaan zitten vind ik, maar in een erg 'wat als' scenario zal mijn verzekering hier anders over denken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

Nee hoor, dat maakt niets uit. :)
Dat hoeft niet van te voren opgegeven te worden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:44

tjonge interesant topic,
ik heb wel via mijn verzekeringsagent een extra notitie laten leggen bij de wa verzekering dat we een pony hebben/hadden. Dit had ik meer gedaan voor eventuele uitbraak uit de wei, we staan vlak bij de snelweg, zie je ze al lopen op de snelweg met een kettingbotsing van tientallen voertuigen...brrrr.
Maar over het berijden door derden had ik nooit over nagedacht.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 21:07

UP date;
Vorige week post ontvangen van de ziektekosten verzekering ( cz )van de bijrijder.

Of ik mijn gegevens wil door geven van mijn WA verzekering.
Ik heb al een dossier bij mijn verzekering maatschappij (interpolis) laten openen, dus de boel door gestuurd.

Mij benieuwen hoe het nu verder gaat ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:44

Spannend,fijn dat je update geeft :)