Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vind het ook knap dat je na 4 dagen al kan zeggen dat je ermee kapt.
zodiacje schreef:Wat een ontzettende rot situatie!
Je vindt mijnmening vast niet leuk maar ik ben bang dat je aan het begin van een hoop juridisch getouwtrek staat,
Weet je wel zeker dat dit ene paard al die moeite waard is?
Je hebt zelf de fout gemaakt om aan deze constructie te beginnen, dat een dergelijke consequentie
Daaraan vast zit had je je kunnen bedenken.
Het is zelfs gelukkig dat het nu al xo ver is gekomen nu je nog geen bergen geld en liefde kwijt bent.
Imo heb je een grote fout begaan en zal je even op de blaren moeten zitten en het paard dus moeten verkopen
als je de andere persoon haar deel niet kan terug betalen.
Hoe dan ook, de situatie is flink ruk en je zal er veek pijn van hebben dus wil je
Veel sterkte en wijsheid wensen
rachelle92 schreef:Ik verwacht dat ze na de brief contact met me zal opnemen en mee zal werken aan een oplossing. Zij denkt namelijk dat ze zomaar kan kiezen niet meer te betalen zolang ik haar niet 'uitgekocht' heb, zodra zij beseft dat ze dit wel verplicht is, verwacht ik dat ze wat meer zal meewerken aan een oplossing.
Doet ze dat niet ga ik inderdaad juridische stappen ondernemen, maar dat zal geen getouwtrek worden omdat (en dat hebben ze mij vanmiddag bij het juridisch loket verteld) zij als half-eigenaar zijnde wettelijk verplicht is te betalen zolang ze haar deel niet verkocht heeft, dus als een advocaat haar dat schrijft, heeft ze weinig om tegenin te gaan omdat ze in dat opzicht geen poot heeft om op te staan.
Achteraf gezien was het inderdaad dom om samen met iemand een paard te kopen, maar ik ken diegene al een aardige tijd en dacht haar te kunnen vertrouwen. Maar deze les heb ik bij deze geleerd.
Ik voel een hele sterke klik met dit paard, en wil haar niet verkopen omdat iemand anders haar al na 4 dagen opgeeft.
Bedankt voor de reacties

SaskiaKa schreef:Ik denk dat je over mijn vraag heen hebt gelezen, vandaar dat ik hem nogmaals wil stellen:
Waarom betaal je haar niet gewoon de helft van het aankoopbedrag waardoor je 100% eigenaar wordt?jij wil dit paard, zij wil er van af. Je hebt al aangegeven alleen eigenaar te willen worden dus iedereen blij, toch? Je hebt 1 halve maand stalgeld van haar tegoed, dus tussen de 100 en 200 euro? Ga je het echt voor dat bedrag op een juridisch getouwtrek aan laten komen?
SaskiaKa schreef:Ik denk dat je over mijn vraag heen hebt gelezen, vandaar dat ik hem nogmaals wil stellen:
Waarom betaal je haar niet gewoon de helft van het aankoopbedrag waardoor je 100% eigenaar wordt?jij wil dit paard, zij wil er van af. Je hebt al aangegeven alleen eigenaar te willen worden dus iedereen blij, toch? Je hebt 1 halve maand stalgeld van haar tegoed, dus tussen de 100 en 200 euro? Ga je het echt voor dat bedrag op een juridisch getouwtrek aan laten komen?
Tari_42 schreef:SaskiaKa schreef:Ik denk dat je over mijn vraag heen hebt gelezen, vandaar dat ik hem nogmaals wil stellen:
ze had al aangegeven hier het geld niet voor te hebben..
edit: zoutenootjes was me al voor