Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lola_ schreef:Hier de dame die de pony momenteel rijdt..
Ten eerste wil ik kwijt dat ik weer begrijp waarom ik minder op Bokt ben geweest de afgelopen tijd.. Die altijd en eeuwige negativiteit.. Ik zie maar weinig echt nuttige reacties en vooral veel negatieve beschuldigingen als in een puber kan nog betere besluiten maken......
Erg vervelend als iemand zelf ook al wel in de gaten heeft dat er overhaaste beslissingen zijn genomen en nu alleen maar probeert er het beste van te maken..... Buikpijn inbegrepen dus toon alsjeblieft een beetje begrip en als je dat niet hebt laat dan een reactie achterwege..
De pony is niet schrikachtig omdat de eigenaresse dat is.. Ik ben namelijk totaal niet bang aangelegd met mijn ervaring van 17jaar jonge paarden inrijden maar óók bij mij schrikt ze van elke vliegenscheet die er gelaten wordt in de bak.. En dan springt ze letterlijk met 4 benen de lucht in of gaat ze uit het niets in zn achteruit.. Ja, pony probeert eigenaresse meer uit dan dat ze bij mij doet. Bij haar bokt ze en toont ze verzet.. Echter is ze bij haar wel rustiger onder de man omdat zij niet veel van de pony vraagt. BIj mij moet pony gewoon lopen zoals een normaal 10 jarig paard zou moeten lopen.. Geen spatjes en al helemaal niet in de 5e versnelling..
Pony is door vorige eigenaren niet gereden zoals ik zelf de paarden rijdt en inrijdt.. Over de rug, veel ontspanning en op eigen benen.. Deze pony liep 6 weken geleden alleen maar met haar kin op haar borst getrokken de bak door te rennen.. Zelfs na 30 minuten volle training kwam er geen rust in haar kont.. Inmiddels door dagelijkse training zijn we al met sprongen vooruit gegaan en kan ik haar zelfs tegen het einde van de training laten draven met een lange aangenomen teugel..
Goed, deze uitleg ivm de opmerkingen zoek goede hulp, laat je paard rijden enz..
Eigenaresse en ik krijgen beide priveles op de pony..
Over het "kreupel" zijn.. Pony loopt niet mank.. Ze laat af en toe zien op een bepaalde stelling dat ze wat onregelmatg is vanuit haar rechterachterbeen. DIt is echter niet heftig genoeg om te kunnen zeggen dat ze echt kreupel is.. Er is dan ook nog twijfel of deze onregelmatigheid komt door de verandering van gebruik van haar spieren, of dat er inderdaad iets niet lekker zit in de motoriek van de pony.. Dierenarts komt nog kijken hiervoor. Benen zijn niet verdikt, ook na het rijden niet warm of andere afwijkingen..
TErug naar de bedoeling van de eigenaresse.. Een pony kopen als GEZINSPONY, BUITENRIJPONY en ONTSPANNING... Dan kunnen jullie het neem ik aan niet anders met mij eens zijn dat ze nu een pony heeft die aan geen van die 3 wensen voldoet..
Dat wik niet zeggen dat dit een ontzettend leuke pony is.. Daar zijn wij beide maar ook iedereen op stal van overtuigd.. Z heeft een gouden karakter, leuk, een eerlijk.. Ze heeft geweldig leuke gangen als je haar eenmaal onder controle hebt, ze springt en kan een aardig pasje dressuren..
Als de pony bij eigenaresse blijft denk ik 1. We doen die pony te kort.... Ze kan veeeeel meer dan dat gene wat er van haar verwacht wordt.. 2. Eigenaresse zal nooit haar kinderen erop zetten om lekker ff een blokje buitenom te gaan rijden.. 3. Waarschijnlijk zal het vertouwen nooit zo groot worden dat ze zelf na een dag of 2 rijden er bijvoorbeeld mee naar buiten durft te gaan....
ZOals jullie weten is een paard hebben geen goedkope bedoeling en ja hoe banketstaaf het ook klinkt maar wie wil er een paard houden waarvan je weet dat het nooit de pony zal worden die je zoekt ongeacht dat het een super leuke pony is? Er worden toch regelmatig pony's te koop gezet waar de klik niet bij is gevonden? VAnwaar dan hier al die negativiteit?
Ik gun het de pony om een leuke nieuwe baas te krijgen die ook haar alles kan bieden wat ze nodig heeft.. EN ik gun het deze eigenaresse om een pony te krijgen die wel voldoet aan haar wensen..
Dit is een ontzettend grote wijze les geweest die nu helaas niet meer om te keren is..
Ik zal haar blijven helpen en samen gaan we er van maken wat er van te maken valt.. En een ik wens jullie succes er mee zou beter uitpakken dan nog 10x melden wat een stomme beslissingen TS heeft gemaakt..
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat dit wat verduidelijking geeft..
unihorses schreef:_Lola_ schreef:Hier de dame die de pony momenteel rijdt..
Ten eerste wil ik kwijt dat ik weer begrijp waarom ik minder op Bokt ben geweest de afgelopen tijd.. Die altijd en eeuwige negativiteit.. Ik zie maar weinig echt nuttige reacties en vooral veel negatieve beschuldigingen als in een puber kan nog betere besluiten maken......
Erg vervelend als iemand zelf ook al wel in de gaten heeft dat er overhaaste beslissingen zijn genomen en nu alleen maar probeert er het beste van te maken..... Buikpijn inbegrepen dus toon alsjeblieft een beetje begrip en als je dat niet hebt laat dan een reactie achterwege..
De pony is niet schrikachtig omdat de eigenaresse dat is.. Ik ben namelijk totaal niet bang aangelegd met mijn ervaring van 17jaar jonge paarden inrijden maar óók bij mij schrikt ze van elke vliegenscheet die er gelaten wordt in de bak.. En dan springt ze letterlijk met 4 benen de lucht in of gaat ze uit het niets in zn achteruit.. Ja, pony probeert eigenaresse meer uit dan dat ze bij mij doet. Bij haar bokt ze en toont ze verzet.. Echter is ze bij haar wel rustiger onder de man omdat zij niet veel van de pony vraagt. BIj mij moet pony gewoon lopen zoals een normaal 10 jarig paard zou moeten lopen.. Geen spatjes en al helemaal niet in de 5e versnelling..
Pony is door vorige eigenaren niet gereden zoals ik zelf de paarden rijdt en inrijdt.. Over de rug, veel ontspanning en op eigen benen.. Deze pony liep 6 weken geleden alleen maar met haar kin op haar borst getrokken de bak door te rennen.. Zelfs na 30 minuten volle training kwam er geen rust in haar kont.. Inmiddels door dagelijkse training zijn we al met sprongen vooruit gegaan en kan ik haar zelfs tegen het einde van de training laten draven met een lange aangenomen teugel..
Goed, deze uitleg ivm de opmerkingen zoek goede hulp, laat je paard rijden enz..
Eigenaresse en ik krijgen beide priveles op de pony..
Over het "kreupel" zijn.. Pony loopt niet mank.. Ze laat af en toe zien op een bepaalde stelling dat ze wat onregelmatg is vanuit haar rechterachterbeen. DIt is echter niet heftig genoeg om te kunnen zeggen dat ze echt kreupel is.. Er is dan ook nog twijfel of deze onregelmatigheid komt door de verandering van gebruik van haar spieren, of dat er inderdaad iets niet lekker zit in de motoriek van de pony.. Dierenarts komt nog kijken hiervoor. Benen zijn niet verdikt, ook na het rijden niet warm of andere afwijkingen..
TErug naar de bedoeling van de eigenaresse.. Een pony kopen als GEZINSPONY, BUITENRIJPONY en ONTSPANNING... Dan kunnen jullie het neem ik aan niet anders met mij eens zijn dat ze nu een pony heeft die aan geen van die 3 wensen voldoet..
Dat wik niet zeggen dat dit een ontzettend leuke pony is.. Daar zijn wij beide maar ook iedereen op stal van overtuigd.. Z heeft een gouden karakter, leuk, een eerlijk.. Ze heeft geweldig leuke gangen als je haar eenmaal onder controle hebt, ze springt en kan een aardig pasje dressuren..
Als de pony bij eigenaresse blijft denk ik 1. We doen die pony te kort.... Ze kan veeeeel meer dan dat gene wat er van haar verwacht wordt.. 2. Eigenaresse zal nooit haar kinderen erop zetten om lekker ff een blokje buitenom te gaan rijden.. 3. Waarschijnlijk zal het vertouwen nooit zo groot worden dat ze zelf na een dag of 2 rijden er bijvoorbeeld mee naar buiten durft te gaan....
ZOals jullie weten is een paard hebben geen goedkope bedoeling en ja hoe banketstaaf het ook klinkt maar wie wil er een paard houden waarvan je weet dat het nooit de pony zal worden die je zoekt ongeacht dat het een super leuke pony is? Er worden toch regelmatig pony's te koop gezet waar de klik niet bij is gevonden? VAnwaar dan hier al die negativiteit?
Ik gun het de pony om een leuke nieuwe baas te krijgen die ook haar alles kan bieden wat ze nodig heeft.. EN ik gun het deze eigenaresse om een pony te krijgen die wel voldoet aan haar wensen..
Dit is een ontzettend grote wijze les geweest die nu helaas niet meer om te keren is..
Ik zal haar blijven helpen en samen gaan we er van maken wat er van te maken valt.. En een ik wens jullie succes er mee zou beter uitpakken dan nog 10x melden wat een stomme beslissingen TS heeft gemaakt..
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat dit wat verduidelijking geeft..
maar hij was al kreupel toen hij gekocht werd word hier verteld, dan komt het niet door verandering in spieren.... en iedere onregelmatigheid is reden genoeg om het te bekijken.
ik weet niet wat er prescies is gezegd verder, lees zo verder
Kensington schreef:Maar ik ben deze topic niet gestart om te discussieren over kreupel wel of niet!!!!
Mij gaat het over haar gedrag dat ze nu laat zien. Dat dit mij tegenvalt en dat wat ze nu laat zien. Alles is wat ik niet wil. wat ik me nu afvraag en sterk aan twijfel is of ze zo niet altijd al is geweest. Ik heb bij de verkoper duidelijk kenbaar gemaakt wat ik zocht en wat vooral niet. En wat ik vooral NIET zocht heb ik nu!
Dus was mijn vraag. Wat kan ik hier mee? Heb je bepaalde rechten?
Kensington schreef:Maar ik ben deze topic niet gestart om te discussieren over kreupel wel of niet!!!!
Mij gaat het over haar gedrag dat ze nu laat zien. Dat dit mij tegenvalt en dat wat ze nu laat zien. Alles is wat ik niet wil. wat ik me nu afvraag en sterk aan twijfel is of ze zo niet altijd al is geweest. Ik heb bij de verkoper duidelijk kenbaar gemaakt wat ik zocht en wat vooral niet. En wat ik vooral NIET zocht heb ik nu!
Dus was mijn vraag. Wat kan ik hier mee? Heb je bepaalde rechten?

Fem_daf schreef:Je zult wel rechten hebben, maar ik vrees dat je niet ver gaat komen. Het paardje is niet het bom proof paardje dat je zocht, maar wellicht wel in de ogen van de verkoper. Als je je punt hard wilt maken, zul je mensen moeten vinden die kunnen verklaren dat t paardje ook bij de verkoper schrikachtig en druk was en absoluut niet aan jouw wensen voldeed.
Mijn paard is een engel. Behandel hem verkeerd en hij wordt een monster.... Paarden zijn bij iedereen anders, daarom is het zo vreselijk lastig om een paard te vinden die perfect aan je eisen voldoet. De eerste week kan hij hetzelfde zijn als bij de verkoper, daarna kunnen opeens allemaal andere dingen de kop op steken.
Succes!! Ik vrees dat je er het beste van moet maken. Zoek goede begeleiding, hij kan zomaar opeens wél t paardje van je dromen en wensen worden. Soms is t een kwestie van de juiste knopjes vinden.
aeolusnr1 schreef:DE onkunde bij jou zou eigenlijk ook beboet moeten worden als ik rechter was , ik vind jouw houding helemaal niet correct.
Je hebt jouw huiswerk helemaal niet goed gedaan, bijna niet gekeken, amper gereden, voort gegaan op de dierenarts van hen omdat die van jou voor jou net te duur uit zou komen om even mee te nemen .
Jouw onkunde wat het omgaan en inleven en ook het rijden betreft.
Nee en dan wil jij de verkoper aanklagen ?????? In mijn ogen is dat gewoon te gek voor woorden.
Je geeft eigenlijk ook steeds ontwijkende antwoorden hier, je wil blijkbaar niet aan jezelf werken, dit komt niet goed zo.
Lijkt me ook een beetje bijna niet echt realistisch, mssn wel een reltopic ????
Barendshoeve schreef:De oude eigenaren van je pony vallen niets te verwijten. Ze hebben je de mogelijkheden geboden te rijden, vezorgen etc. Ook
zijn ze er mee accoord gegaan dat je de pony liet keuren. Dat voortaan door een onafhankelijke DA laten doen.
Staat er in je keuringsraport iets ovver het kreupel wezen van de pony? En zo ja, in welke klasse. Een kreupel paard moet door een DA die een raport uitschrijft ten aller tijden worden afgekeurd. Een auto zonder wielen komt immer ook niet door de APK. Dus ik zou daar zeker iets mee doen. Al is het niet voor jezelf dan zeker voor de pony. Ze is niet voor niets kreupel en moet daar aan geholpen worden. En dat kun je verhalen bij de DA die heeft gekeurd. En je zou daarvoor ook je rechtsbijtand kunnen benaderen.
Verder zou ik me niet te druk maken om wat andere zeggen of hoe ze reageren. Ik rij al 25 jaar paard 6 dagen in de week en ik heb ook nog een hoop te leren.
Jessix schreef:Paarden veranderen in andere situaties en bij/met andere mensen. Logisch toch?! Ik heb jaren op een privé stal gewerkt en meer als eens gezien hoe klanten een totaal ander paard kregen van de andere omgeving en stalmanagement. (*weidegang bijvoorbeeld) Dat heeft soms al weken nodig en dan heb ik het nog over mensen met hun eigen paard.
Ik ken ook mensen die meerdere paarden hebben gehad en ze zijn allemaal verkocht als zijnde 'onhandelbaar' of te wild. Ook dan kun je, je afvragen waar de schoen wringt...
Het kost altijd tijd, kennis en geduld om een goede relatie op te bouwen met je dier. Garantie dat jullie een goede combinatie worden heb je dus nooit.
Jij vind het nu allemaal wel gezeik, maar ik zou toch zeker pijn willen uitsluiten bij deze pony. En ik zou ook niet rijden op een pony die onregelmatig loopt en ander gedrag laat zien. Bij mij was er al een alarm belletje gaan rinkelen en had ik de dierenarts er al bij gehaald.
Aan jou de keus wat je wilt met deze pony. Misschien moet je de vorige eigenaar(es) een bellen en je verhaal uitleggen. Je hebt i.m.o. geen enkel recht om de koop ongedaan te maken, maar misschien heeft ze medelijden met haar ex-pony en wil ze hem wel terugnemen.
Ook al is de kans zeer groot, dat er niks gebeurt en dat het inmiddels gewoon goed gaat. Paard is inmiddels ook wijzer.