mag ik met deze trailer rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:45

Helaas, mag je dan niet met die combi rijden inderdaad. Je bent volgens mij dan overbeladen en daar kunnen ze je een bekeuring voor geven(die kans is klein, want je wordt echt nooit gecontroleerd), maar volgens mij ben je wel verzekerd... Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Het enige dat verandert in de nieuwe regeling is dat de auto niet meer zwaarder hoeft te zijn dan de aanhanger/trailer. Dus nu moet je nog met bijvoorbeeld een bus van 1700 kg rijden om een trailer met een max. laadvermogen 1500 kg te mogen trekken. Maar een tweepaardstrailer zul je dus nooit mogen trekken, want die is sowieso zwaarder dan de auto. Met de nieuwe regeling mag de auto dus lichter zijn, maar moet hij het gewicht wel mogen trekken. En dan gaat het om het max. laadvermogen van de trailer. Het totaalgewicht mag dan niet boven de 3500 kg uitkomen.

edit: met de combi die jij beschreef: auto 1250 en trailer 1350 mag ook iemand met een E rijbewijs officieel niet mee rijden, dan ben je overbeladen omdat de auto het gewoon niet mag trekken.