Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:40

Ikwashier schreef:
O wat eng! Dapper dat je binnenkort een dag in de stal durft te zitten..

Als er iemand ongevraagd met mijn paarden bezig zou zijn, zou ik dat heel dapper vinden van die persoon... Als ie mij dan tegenkomt, heeft ie een heel groot probleem nl! }>

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:40

minajtje schreef:
Ikwashier schreef:
O wat eng! Dapper dat je binnenkort een dag in de stal durft te zitten..

ik denk dat het penny's zijn, niet echt heel eng lijkt mij :D lijkt me tenminste niet dat het een volwassenen zou zijn, dan zou die gek zijn in z'n hoofd denk ik..

Nou ik heb al scenario's in mijn hoofd.. Wil TS verder niet bang maken ofzo :+ Zorg indd dat iemand weet dat je daar zit, als ik jou was zou ik het dan al een stuk prettiger vinden. Nog beter als je met zijn tweeën bent, dan maak je sowieso meer indruk, penny of volwassene..

f_pepper

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:41

zou ook een vriendin meenemen :j

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:41

Inderdaad, licht van te voren meerdere personen in. Straks is het geen penny en wie weet wat er dan kan gebeuren!
Mag je trouwens ook gewoon de politie inlichten als je ze op heterdaad hebt betrapt? Of moet je dan perse zo'n bordje hebben met "privé terrein verboden toegang"? Of ben je sowieso niet van plan om de politie erbij te betrekken?
Ik hoop dat je ze op heterdaad betrapt en ik ben erg benieuwd! Succes!!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:42

Ik zou als je een dagje gaat waken in de schuilstal ook iemand laten weten dat je daar bent stel dat er iets gebeurt dan weet er renminste iemand dat je daar bent, je weet maar nooit

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:42

Ik zou idd melding maken bij de politie. Mocht er dan iets gebeuren dan weten ze dat het al even speelt. Verder idd iemand laten weten als je op wacht gaat zitten. Overdag zal het vast geen gestoorde gek zijn, maar je weet het tegenwoordig nooit. Mss kun je met een router internet lenen bij de mensen waar je paarden in de wei lopen? Betaal je hen een deel van hun internetkosten.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:43

Dat is wel heel apart, is het alleen het gebruik van het terrein of ook nog eens met jou paard??
Niet dat ik een van beide goedkeur hoor.
Ben benieuwd, hopelijk kom je er snel bij uit wie dit doet

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:44

Of, als je toch in een afgesloten stal of in het huis van de buren zit te posten, en je ziet mensen bij je paarden die je echt niet vertrouwd, gewoon de politie bellen met de melding dat verdachte personen op jouw grond rondlopen en met jouw eigendommen en dieren aan de haal gaan:) Beter dat dan eigen rechtertje spelen, of in elkaar getrapt of worden of wat dan ook.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:47

Jeetje wat vreselijk.
Ik zou zelf ook een vriend(in) meenemen en anderen laten weten waar je bent :j

Ik blijf volgen

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:48

Bah wat eng! Zou het echt niks vinden als iemand zomaar aan mijn paardjes zou komen!
Ben benieuwd of je ze betrapt, ik volg :P

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:49

Inderdaad even iemand inlichten! Je weet het maar nooit tegenwoordig..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:49

Iemand meenemen is ook wel veilig, maar hou wel rekening met het geluid. Als je daar keihard gaat zitten praten/lachen heeft zo'n persoon gelijk door dat hij/zij/het niet alleen is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:21

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Dit topic staat op TAO dus graag alleen reageren als je tips hebt voor de topicstarter of op een andere manier een toevoeging kunt plaatsen.
Stipjes zetten is ook niet de bedoeling. In de Boktregels kan je hier onder punt 10 het volgende over lezen:
Reacties om het topic opgenomen te krijgen in je lijst met eigen berichten (stipjesreacties) zijn niet nodig: gebruik hiervoor de stipjesfunctie..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:29

Waren er geen sporen van tuig of zweet te zien op je paard?

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:37

1 tip voor als je een camera gaat ophangen. er moet dan wel ergens een bordje hangen dat er video bewaking is. als de dader er ooit werk van wil maken kan jij beschuldigt worden van schending van privacy als je niet zo'n bordje hebt hangen maar wel een camera. wel heel vervelend allemaal, hoop voor je dat het snel is opgelost.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:40

en als ze wel met je paarden bezig gaan mischien het ff laten , en dan als hij zadel/ longe / wat dan ook op het paard heeft dan er heen stappen. anders betrap je alleen op het aanwezig zijn .
ookal lijkt me dit helemaal niks

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:07

Ken je niet iemand die een paard heeft maar (momenteel) geen bak beschikbaar heeft die nu gebruik van je bak denkt te maken?

ik blijf even volgen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:29

Inderdaat waarschuwen dmv bortje heben ze bij jouopstal niet toevallig een hond die aanslaat op vreemden als je hem opstal legt?

Als je zekerwil weten dat het om jou paard gaat halster in zicht hangen maar zorgendat er stroom van stroomklok opstaat
Dmv nat halster aan draadje te hangen wel zelf aan denken

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:33

Kun je misschien 1x bij de eigenaren binnen gaan zitten, op een plek waar je de ingang/oprit ziet? (en dan leren?)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:39

Wat bizar zeg.. iemand die ongevraagd zich met jouw spullen én paarden bemoeid! :oo
Goed dat je in de schuilstal gaat zitten en zodoende de persoon in kwestie kan betrappen. Hoe ga je reageren als je daadwerkelijk iemand betrapt TS?
Succes! en ik blijf dit even volgen.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:44

bah wat eng, het leren op stal is denk ik het beste idee ja, en anderen inlichten dat je daar bent, wanneer, en hoe lang je denkt te blijven!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:27

Ik vind dit niet normaal
Zie ook het topic
' het pestkind is terug'

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:37

'Ik begrijp niet wat al die mensen bezielt die zich andermans paarden min of meer 'toe-eigenen'.

Als je daar gaat zitten, neem dan een fotocamera mee, dan heb je bewijs. En inderdaad, neem iemand mee, of stel iemand op de hoogte van je actie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:29

mmm, helaas lopen er idd genoeg penny kinders rond die zichzelf op 1 of andere manier het recht toe eigenen om met het paard van een ander aan de slag te gaan :=
dagje leren in de schuilstal is een optie idd, camera ophangen, maar dan heb je een electra puntje nodig waar je de cam en een harde schijf aan kan hangen + goede plek zodat hij niet direct zichtbaar is ivm diefstal
en natuurlijk bordje "camera toezicht"
verder op wisselende tijden even aan rijden ,auto/fiets eventueel ergens anders parkeren idd maar als ze bezig zijn op het moment dat jij aankomt maakt dat natuurlijk niet uit , dan zie je het als je aan komt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:32

Jemig, lekker is dat, een vreemde bij je paarden.. succes ermee, hoop dat je diegene op heterdaad betrapt! :)