ikke schreef:Ben ik blij dat jij de wetten niet bepaald........
En nee, ik rijd niet op winterbanden; de banden waar ik op rijd zijn met dank aan diezelfde wetgeving "opeens" winterbanden geworden. Daarvoor waren het gewoon M+S banden, waar je straffeloos jaarrond op rond kon rijden; nu moet ik volgens jou opeens twee setjes banden hebben liggen![]()
![]()
Maar als jij dan zo goed weet hoe het zit; on topic dan: hebben winterbanden op een trailer zin volgens jou?
@ flettie: Dat 4x4 uitmaakt, klopt wel; daarom rijd ik ook met 4x4's, waarvan eentje ook nog eens ABS heeft dus dan mag ik waarschijnlijk al helemaal niks meer zeggen........
Blijven we ook even ontopic? Rare smileys en persoonlijke aanvallen hebben geen plaats in een normale discussie. Ik heb er overigens ook geen behoefte aan om de wetten te bepalen, noch te bepalen of jij 1, 2 of 10 sets banden moet hebben liggen. Uiteindelijk bepaald iedereen zelf waarmee hij/ zij zijn auto uitrust. Voor mij persoonlijk is het iets waarvan ik vind dat het hoort, maar verplichten zou ik nooit doen. Jou gewone MS banden kunnen winterbanden genoemd worden hoor, altijd al. Matsch und Schnee, sneeuw dus, en sneeuw valt? In de winter, winterbanden dus. Waarom winterbanden op een trailer? Is hetzelfde principe als het monteren van de beste banden op de onaangedreven as. Monteer je ze op de aangedreven as komt de auto sneller vooruit omdat deze meer grip heeft. Monteer je ze op de onaangedreven as (net als de as van een trailer dus) zal de grip in de bochten veel beter worden en bij onverwachts gedrag breekt die as veel minder makkelijk uit, juist vanwege de betere grip en dus meer veiligheid.
is ook wel nodig 
).