Een paard met bemerking/ probleem nog verkoopbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:21

Nimfee schreef:
Ik heb nog nooit het paardengebed gelezen Zoutenootjes, maar het klinkt interessant! Waar kan ik het vinden?

Het is gewoon te vinden op de bokt wiki. Ik ging even googelen en het eerste was de bokt wiki waar het op te vinden was. Het is al best een oud gebed, maar over de oorsprong kan ik zo gauw niets vinden. Vooral het laatste stuk vind ik heel ontroerend.
Mijn eerste paard heb ik gehouden tot het eind. Vond dat ik dat aan hem verschuldigd was. Ik ben in de jaren zeventig begonnen met paardrijden en toen was het al bekend.

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:43

Ik zou hem houden echt veel beter
want als je hem naar *de slacht* brengt , lijkt me niet echt prettig
ik zelf ben er eenorm op tegen

je kunt hem ook wel ergens naar zo`n zogenaamd *rusthuis* doen maar
soms houden ze je paard daar en verkopen ze hem na een poosje weer door

houden is dus het beste lijkt me

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:10

daantjuhhh schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb het echt over toppers, paarden die een 160 parcour foutloos kunnen lopen.
Die zijn er niet zoveel, als je als ruiter op niveau mee wilt doen heb je niet zoveel te willen.

Ja, ik heb het over dressuur ruiters..
In het springen heb je inderdaad een heel ander type volk.
Ik denk dat die inderdaad het minder nauw nemen met dat soort vlekjes.

Natuurlijk zijn er ook zat dressuur ruiters op GP niveau die het ook niet uitmaken.

Waarom zou dat bij dressuurruiters anders zijn?
Een goed GP dressuurpaard is net zo zeldzaam, als je aan de top mee wilt doen moet je wel.
Lijkt me niet dat een dressuurruiter nee zou zeggen als ze een topper aangeboden krijgen, alleen omdat hij luchtzuigt.