Hoe dicht mogen jagers komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Hoe dicht mogen jagers komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:35

Dat zijn de concurrenten van de jagers, en ja concurrenten moet je uitschakelen. Anders blijft er voor de jager weinig over.

Vraag me af of ze straks ook op wolven gaan jagen als die de grens van duitsland oversteken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:38

Gelukkig hebben die al voordat ze het land in komen een beschermde status. Al zegt dat ook niet alles, er wordt wel vaker iets geschoten wat een beschermde status heeft. Houtsnippen of zo (gisteren in DWDD)

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:25

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan de jagers hier, als ze hier in de buurt gaan jagen zorg ik altijd dat ik thuis blijf.
We hebben al twee keer mot gehad met de jagers , we werden zowat op ons eigen terrein bekogeld met hagel,
terwijl ze hier in Belgie 100 meter van een woonhuis moet afblijven.
Ze laten hun honden bij ons op het terrein de konijntjes hun kant op drijven en zo gauw ze over de sloot zijn schieten ze ze dood,

Omdat met ze praten niet helpt gaan wij nu altijd iets lawaaierigs doen zodat alle konijnen wegvluchten en ze hier niks kunnen komen doen.
Het is miss kinderachtig maar het helpt goed :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:29

Ik vind het niet kinderachtig , maar misschien niet helemaal wat je eigenlijk wilt ... tenminste, ben je niet bang dat je de konijnen dan juist recht in hun "armen" drijft ??

Ik zou eisen dat ze hun honden bij zich houden, zodat de beestjes op jouw terrein gewoon veilig zijn !

Hier halen ze dat dus echt niet in hun hoofd, er komt geen jager en/of hond mijn land op }>

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:47

Bij mij kunnen ze er niet op want het terrein is geheel omheind met een hoog hekwerk maar laatst liepen ze wel over de nabij gelegen akker. Mijn pony's waren al een paar flink geschrokken van schoten maar gelukkig schoten ze hier niet. Ben wel buiten gebleven om klusjes te doen, lees ze in de gaten te houden. Ben altijd bang dat ze op mijn katten schieten.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:49

Brr.. ik hoop dat ik op de stal waar mijn paard komt te staan geen last krijg van jagers, ik heb het afgelopen jaar toch al veel gehoord met 'per ongeluk paard doodgeschoten' 'jager schiet veulen in de nek' en dergelijk. Het zou je trouwe viervoeter maar zijn. :(

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:52

Ik had gister 5 jagers op m'n erf en tussen de paarden en de shets lopen
En dan heb ik het over nog geen meter afstand! Heb ze van me erf afgewezen maar wilde niet weggaan want hun zeiden dat ze het recht hadden om op mijn erf te jagen.. Uiteindelijk zijn ze weggegaan en heb ik de politie gebeld. Er is vorige week ook een eend van mij doodgeschoten en dit waren eenden jagers..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:56

Als bij onze stal gejaagd gaat worden, wordt de boer ingeseind. Maar dat wordt nogal eens vergeten en dan zetten we de paarden gewoon buiten!!! Als de boer van niets weet, laat hij ze stoppen en stuurt ze naar huis! Wel vinden we regelmatig hulzen op de weide, heb er laatste 63 opgeraapt.
Onze paarden schrikken niet zo erg van dat knallen; vorig jaar is met een knalkanon de spreeuwen/duiven geprobeerd uit het graan te jagen dus ze zijn wel knallen gewend, maar geen hagel op hun kont en dat gebeurde ook. Ik was des duivels!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:05

bliksempie schreef:
En dan heb ik het over nog geen meter afstand! Heb ze van me erf afgewezen maar wilde niet weggaan want hun zeiden dat ze het recht hadden om op mijn erf te jagen.. Uiteindelijk zijn ze weggegaan en heb ik de politie gebeld. Er is vorige week ook een eend van mij doodgeschoten en dit waren eenden jagers..

Als jij de eigenaar bent van jouw erf en jij hebt geen toestemming gegeven om op jouw terrein te jagen, dan moeten ze maken dat ze wegkomen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:12

Ze proberen je wel te overbluffen, maar je hoeft ze echt niet toe te laten, hoor !
En dan nog je eigen eend te laten schieten ... 't moet toch *** niet gekker worden _-:(

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:22

We hebben hier ook jagers, op de wei naast ons mag gejaagd worden met een vergunning op een voorwaarde dat en min 24 uur van te voren gebeld naar ons wanneer ze komen dan houden we de paarden binnen, ze jagen maar een paar uutjes. ik heb dan de paarden graag binnen.

2 jaar terug alle 5 door de draad vanwege rond vliegende hulzen en hagel. pony door zijn deken geschoten op zijn bil is niet leuk. de jacht vergunning is toen ingetrokken ze hadden moeten bellen. Krijgen ze geen gehoor mogen ze niet komen jagen dat is de voorwaarde.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:17

Ik was volgensmij 10 min van stal geweest. Hek was op slot en ze zijn eroverheen geklommen(Autos voor het hek geparkeerd waardoor ik er niet langs kon). Ik heb 2 shetlanders lopen apart van de paarden en 3 paarden op een half ha. Daarnaast had ik 3 tamme eenden, en nog 1 die erbij kwam maar op de dag dat deze kwam werd er 1 dood gevonden op het land. Daarnaast ook nog 13 kippen. De shets lopen vaak ook los op het terrein (Hek zit dan op slot).

Vijf jagers met geweren tegen mij is ook geen pretje. Telefoon lag ook nog in de auto.

Ik huur het hele gebeuren dus had meteen de eigenaar gebeld en die vertelde dat ze geen toestemming hadden laat staan om tussen MIJN dieren te jagen... Politie gebeld, aangifte gedaanen kenteken doorgegeven van 1 van de auto`s. Even later twee agenten die kwamen even praten en vonden het te zot voor woorden..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:44

Sodejuuuu, dat is gewoon regelrechte inbraak !
Over een hek klimmen dat op slot zit ... dat hoef je toch nergens te proberen :(

Wat voor stappen zijn er verder ondernomen ?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:48

Ik heb telefonisch aangifte gedaan en daarna moest ik weg en toen ik terug kwam(20min later) stond er politie dus die kwamen even verhalen bij mij. Ze hebben tegelijkertijd een ander team naar het adres gestuurd van degene waarvan ik het kenteken heb kunnen noteren. Vandaag nog niks gehoord dus morgen even zelf bellen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:59

Ben benieuwd ... houd ons op de hoogte, als je wilt ?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:01

Natuurlijk :j
Ik ga zelf even bellen morgen hoe het ervoor staat..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:14

Ik reed er vanmiddag ook eentje tegen het lijf in het bos.
Das toch raar? het was omstreeks half 4.
Er lopen allerlei mensen met honden en paarden en hij gaat een beetje lopen schieten daar??!!
En hij knalde er ook lustig op los trouwens.

Geen veilig gevoel :n

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:29

bliksempie schreef:

:x Dit is echt te zot voor woorden,goed dat je aangifte hebt gedaan.Ook fijn dat ze ongevraagd je veestapel uitdunnen...hoop dat hun jachtvergunning wordt ingestrokken en dat ze er ook nog eens een flinke douw bij krijgen van justitie.

Sterkte ermee hoor :(:)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:44

Ik weet niet zeker of hun mijn eend hebben vermoord, maar het is wel toeval allemaal..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:45

Beetje TE toevallig ... ik ben ook bang van wel !

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:50

Inderdaad beetje eng toeval, zeker omdat ze eenden jagers zijn..

Helaas heb ik de eend niet bewaard( politie vroeg ernaar) maar had die week meerdere kippen verloren dus alles ging samen op reis..

Maar niemand weet of er wettelijke regels zijn voor jagers oid?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:55

Er zijn allerlei wettelijke regels. Google maar even op flora- en faunawet, jachtwet, jachtbesluit en jachtregeling. Alles staat online hoor. Alleen is het zo wazig beschreven dat het voor meerdere interpretatie open is...

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:56

Jeetje Bliksempie :oo Dat is echt wel héél grof zeg.... :\ Goed dat je aangifte hebt gedaan, hopelijk worden ze hard aangepakt. Sterkte ermee!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:09

Ik weet in ieder geval wel dat een schot van een jager behoorlijk hard kan zijn!
Mijn shetlanders moeten eerst over een bruggetje om in het weiland te komen maar een keer was dat hekje na de eerste pony dichtgeklapt of iets dergelijks en ik loop naar voren om hem open te doen maar de andere pony loopt natuurlijk al vooruit.
BAM!! Schot van een jager ergens in de buurt en pony schiet naar voren zo in het hekje.
Pony was oké maar hekje was helemaal verzet.
Tsja, wat doe je dan? Ene pony in de wei die helemaal hysterisch is omdat hij dacht dat hij daar alleen achter zou blijven en andere pony aan de verkeerde kant.

Gelukkig kwam moeder eraan die toch zou zweren dat ze mij kon horen roepen!
En zij heeft het hekje weer goed gezet.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:17

Een aantal jaren geleden lekker uit gaan koetsen met pown. Ik hoor niet zo goed, maar merk aan pown als er wat is kwa geluid. Opeens pown helemaal over de zeik, dus ik aan het rond kijken. Maar ja die jagers hebben goede schutkleding aan, dus was even zoeken. Ze zatten op dat moment nog geen 20 meter bij mij vandaan in de struiken. Pown nog steeds van wap af, groom er af en hem langs de jagers begeleid. stelletje*********** zitten wat te lachen. Groom stap weer op en na nog geen twee stappen, beginnen ze weer vol te knallen, en ja hoor daar gingen wij met koets en al het akker in. OOOOOOOO wat was ik kwaad, maar op dat moment kun je niks, pown rustig krijgen en zorgen dat je weg komt. Later die avond met gemeente en jagersvereniging gebeld. Bij beide wordt je van kastje naar de muur gestuurd. Ik let dus nu heel goed waar en wanneer ik er op uit ga in het jachtseizoen, want pown blijft een vluchtdier en bij zo'n knallen dan is het gewoon weg weg weg en weg willen.