Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:TS stel nu dat je juridisch gezien wel verplicht was geweest het paard terug te kopen?
Hoe had je dat dan opgelost?
Myca schreef:Heb je een rechtsbijstands verzekering TS?
Zo niet, dan moet je toch goed nadenken wat het handigst is. Als dit juridisch gaat escaleren ben je sowieso meer geld kwijt dan dit paard met een paar maanden stalling er bij.
Gaat het om dat zwarte paard die in je advertenties staat? Als de koper ook een Bokker is zou je kunnen vragen of Bokt helpt bemiddelen.
dodyg schreef:Lindy1982 schreef:Dan heeft hij al behoorlijk wat gevraagd van het paard wat pas 8 x een zadel heeft gezien en in 3 weken ineens alle takken
vond ik ook al maarja ze deed braaf wat er van haar wordt gevraagd.
dat heeft ze al altijd gedaan.
Lindy1982 schreef:In je advertentie staat ook eventueel te ruil.. Dus als iemand dat had aangeboden zit en bleef je toch op dezelfde aantal paarden dan dat je nu zat/zit
Onassa schreef:Lastig verhaal...maar het is te hopen dat dit paard straks niet van hand tot hand gaat.
Ik zou marktplaats in de gaten houden.
Hoop dat deze man verder wel goed voor je paard is.
dodyg schreef:hoe zit dit dan juist?
want hij heeft mij de huid al vol gescholden ben er nog niet goed van..
dat hij tot 6 maanden kon terug komen dat dit een verborgen gebrek is...
tapir schreef:Met alle respect, ergens snap ik het niet. Ik heb met mijn dochter (Caresje hier op bokt) serieus gereageerd op jouw advertentie. Wij hadden zeer zeker interesse vermits onze hoefsmid het graasvoetje zou goedkeuren.
Het paard werd niet verkocht als zijnde overcompleet maar door angst voor het dier na een fikse val van een ander paard waardoor er gezocht werd naar een gemakkelijker paard. Geen probleem, juist heel eerlijk en begrijpelijk.
Na mailcontact en een afspraak om te komen kijken (laat in de week op verzoek van jou) kregen wij te horen dat het paard verkocht was. Dat kan gebeuren en wij hebben onze weg vervolgd.
Maar hoe kan het dan zijn dat het paard nu opeens overcompleet is? Als potentiële koper krab je jezelf dan ook eens achter de oren. Binnen drie weken paard verkocht en ander paard gekocht?
Neemt niet weg dat een paard in zeer korte tijd een stalondeugd kan ontwikkelen en dat het zeer discutabel is dat dit paard wettelijk teruggenomen zou moeten worden. In dat opzicht geef ik je gelijk, ik verbaas me er alleen over dat deze post zo afwijkt van de verkoopadvertentie.
tapir schreef:Met alle respect, ergens snap ik het niet. Ik heb met mijn dochter (Caresje hier op bokt) serieus gereageerd op jouw advertentie. Wij hadden zeer zeker interesse vermits onze hoefsmid het graasvoetje zou goedkeuren.
Het paard werd niet verkocht als zijnde overcompleet maar door angst voor het dier na een fikse val van een ander paard waardoor er gezocht werd naar een gemakkelijker paard. Geen probleem, juist heel eerlijk en begrijpelijk.
Na mailcontact en een afspraak om te komen kijken (laat in de week op verzoek van jou) kregen wij te horen dat het paard verkocht was. Dat kan gebeuren en wij hebben onze weg vervolgd.
Maar hoe kan het dan zijn dat het paard nu opeens overcompleet is? Als potentiële koper krab je jezelf dan ook eens achter de oren. Binnen drie weken paard verkocht en ander paard gekocht?
Neemt niet weg dat een paard in zeer korte tijd een stalondeugd kan ontwikkelen en dat het zeer discutabel is dat dit paard wettelijk teruggenomen zou moeten worden. In dat opzicht geef ik je gelijk, ik verbaas me er alleen over dat deze post zo afwijkt van de verkoopadvertentie.
Polly schreef:Denk ik niet TS, ik heb ook wel eerder verkocht wegens overcompleet maar dat ook niet in de advertentie gezet. Nu ik 2 advertenties heb staan met friezen weet ik weer waarom, je krijgt de meest sprookjesachtige verhalen van mensen die ze het meest geweldige droomthuis kunnen geven, maar ze willen er niet voor betalen..
Succes TS