Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elfje72

Re: Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:11

Zijn er ook winkels die garantie geven op een winterdeken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 20:22

Op alle producten die je koopt zit garantie dus ook op winterdekens, ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:46

jeetje, die foto's liggen er niet om zeg!
Nog nooit dekens gezien die binnen zo'n korte tijd zoveel schade hebben opgelopen, en dan gaat het niet eens om 1 deken en ook nog om verschillende soorten dekens!
3 dekens voor E200,- vind ik geen weredbedrag trouwens, dat zijn gemiddelde bedragen voor dekens denk ik, maar desalniettemin moet het natuurlijk wel goed zijn. Heb diverse HHdekens gehad en nooit problemen mee gehad, dus als de pasvorm goed was (wat je zelf hebt vastgesteld door ze te passen na aankoop) dan zou ik geen problemen hebben met een vervangende nieuwe HHdeken.
Gewoon opsturen en zien wat er gebeurd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:53

Ik zou ze inderdaad ook opsturen naar HH als je dan nieuwe krijgt.
Wie weet zijn die wel in orde en zijn ze prima voor jouw pony's, hoef je niet naar iets anders op zoek!
en anders stuur je ze gewoon weer opnieuw terug...

als zij hun fout toegeven en nieuwe dekens willen leveren zou ik daar mooi gebruik van maken...

ik vind persoonlijk het bedrag ook wel meevallen, het zijn nog niet de allerduurste dekens...
maar goed, dat hoeft ook niet te zeggen dat ze na een paar dagen uit elkaar moeten vallen... :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 15:28

Opisop_shop, E200,- vind ik inderdaad geen wereldbedrag voor dekens bij een paard van formaat. Maar dekens voor mini's zijn over 't algemeen een stuk goedkoper als een 'normaal' formaat dekens. En daarbij groeit 't geld bij mij niet aan de bomen. := Was 't maar zo...

Nouvel, ik ga ze inderdaad opsturen maar naar Agradi.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:11

dreigen met testaankoop kan weleens helpen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:51

Als je dekens bij Agradi koopt dan hoor je dat met Agradi af te handelen dit vanwege betaling etc, Agradi regelt dit op zijn beurt weer met HH omdat deze de dekens geleverd heeft. Als klant van Agradi is het wel vreemd om dan direct naar HH te gaan want die verwijst je toch weer terug naar Agradi. Maar in dit geval is de service ook niet echt top netjes gezegd en vind ik het erg coulant dat je de dekens direct naar HH mag sturen. En leendekens vind ik ook weer wat overdreven eerlijk gezegd.
Ook vind ik het niet de 'schuld' van de deken of productiefout dat die er zo uit zien na 4 dagen, daar is echt wel behoorlijk wat kracht bij komen kijken. Ken de dekens zelf ook en die kunnen toch wel iets hebben. Mocht HH ze vervangen dan mag je echt wel in je handjes knijpen! Tuurlijk moeten dekens aankunnen waar ze voor gemaakt zijn maar mijn paard krijgt dat echt niet voor elkaar zonder blijven hangen of zo.
HH heeft geen reparatieafdeling overigens. Stel ik koop een fiets en ga er enorm mee op m'n plaat omdat ik over een tak op de weg rij dan is de schade ook niet de schuld van de fabrikant of winkel van de fiets.
Nou ja succes, ben benieuwd naar de afloop.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:46

Voor de mensen die gevolgd hebben, het volgende is gebeurt. 14 November heb ik de dekens schoon en verzorgd opgestuurd richting Agradi, hun hebben die weer op hun beurt opgestuurd naar Harry's Horse. Echter had ik tot voor gister geen antwoord gehoord en een mailtje gestuurd naar de directeur van Agradi. Hij ging er achteraan en ervoor zorgen dat ik bericht kreeg.

Vandaag had ik de dekens opeens terug met de volgende brief

"Met betrekking tot de door u geretourneerde winterdekens het volgende:

De dekens vertonen schade die bij normaal gebruik en bij een normale belasting niet voorkomt. Naar alle waarschijnlijkheid hebben de paarden de schade aan de dekens toegebracht.

Zo is er bijvoorbeeld sprake van een winkelhaak (dat is geen materiaal of fabricagefout) en zijn de sluitingen compleet afgebroken. Daarnaast is 1 van de passanten van de voorsluiting (waar aan de binnenzijde de winkelhaak zit) dermate vervormd dat het vrijwel zeker is gekomen doordat het paard met de deken is blijven hangen, waardoor uiteindelijk de winkelhaak is ontstaan.
Tevens hebben wij geconstateerd dat het eerste gaatje van een van de borstriemen is uitgetrokken/vervormd, de sluiting heeft wellicht te straks gezeten en komt er dan grote kracht op dan gaan andere onderdelen kapot.

De schade valt dus niet onder enige garantie.

Vriendelijke groet,
Guusta van Hoekelen"

Echter is dit onmogelijk, het paard kan namelijk nergens in blijven vasthangen, en de deken kan niet te strak zitten want hij is nota bene 2 maten te groot gekocht... De kapotte bilsingels worden niet eens genoemd die precies op de naad kapot zijn.

Nu ben ik dus alsnog geneigd het juridisch loket in te schakelen, want ik sta toch wel degelijk in mijn recht...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:14

Vervelend...
Maar een winkelhaak 'valt' er idd niet zomaar in. Ik kan me voorstellen dat dat de suggestie wekt dat de paarden toch wat wild gespeeld hebben oid..

Ben benieuwd of je verder komt bij het juridisch loket.
Succes iig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:17

Wat ik me trouwens ook afvraag is waarom je ze 2 maten te groot koopt.
Je kan er dan op wachten dat de dekens gaan glijden, ze zelf in singels of bilkoorden gaan staan. Die hangen dan nl veel te laag, dat is vragen om problemen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:50

Hing niet te laag zat allemaal prima. 2 maten is 10 cm, daar merk je in feite niets van.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:52

Sorry dat ik het zeg, maar het zijn wel HH dekens, HH heeft gewoon niet de beste kwaliteit. Ze zijn goedkoop maar dan heb je dit als resultaat.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:58

Ik zou zeker voor leendekens zorgen, maar dat is puur omdat service zo hoog in het vaandel staat bij mij. Agradi is hier niet toe verplicht.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:59

Vervelend!!

Leendekens heb ik ook nog nooit van gehoord; maar jou topic is precies de reden waarom ik met de (mini)shetlanders over ben gestapt op Bucas & Horseware dekens.

Goedkoop is uiteindelijk duurkoop; helaas :(!!

Persoonlijk vind ik dat een shop ook geen leendekens hoeft te hebben. Als service hoog in het vaandel staat, doen ze gewoon een deelruiling. Nu zijn ze een klant kwijt, welke ze bij service hadden kunnen behouden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:06

Nieuwe dekens sturen is ook een risico, wat als HH besluit de dekens niet te vergoeden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:09

HH is idd gewoon een middenklasse.. Maar dan nog mogen ze niet vanzelf uit elkaar vallen. Of dat echt gebeurt is valt te betwisten natuurlijk.
De maten zijn er niet voor niets. Ik heb ooit is een deken 1 maat te groot gekocht en ik vind dat ze dan echt niet goed zitten, ze gaan glijden en hangen.. Ik heb hem geruild.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:24

een deken die te groot is gaat schuiven/glijden/naar achteren trekken en daardoor zitten ze wel degelijk te strak.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:30

blubdevis schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar het zijn wel HH dekens, HH heeft gewoon niet de beste kwaliteit. Ze zijn goedkoop maar dan heb je dit als resultaat.

onzin
mijn paard heeft ook een HH zomerdeken
en die is echt heel sterk,
HH is best goede kwaliteit voor het geld dat het kost

tegenwoordig zijn ze veel beter al vroeger !

over de maat
10 cm maakt wel degelijk verschil trouwens !

had voor mijn paard een 200 grams winterdeken 185
die paste perfect

toe dezelfde deken in een 195 gekocht een 400 grams
1 maat groter zodat er nog een onderdeken onder kan
en die deken ligt er niet helemaal netjes op,
is bij de borst te ruim zelfs met onderdeken ;)

gelukkig sluiten ze hoog zodat hij niet naar achter trekt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:05

ik heb het ook een keer gehad met deken. hele binnenvoering doormidden.
3 weken oud de deken.
kreeg als antwoord.
kwam door te veel rollen. voering ging schuren en gaat dan kopot.
grrrrrrrrrr
harry's horse is inderdaad geen kwaliteitsdeken.bij mij valt ie onder een lagere prijzen klasse.
maar wel erg sneu voor je.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:54

De dekens waren in mijn ogen niet goedkoop, niet iedereen wil geld uitgeven aan een bucas bij een groeiend paard. ;) Daarbij is HH wel een van de betere merken, en heb niet meer dan lof over ze op dit vervelende probleem na. HH is perfect in kwaliteit/prijsverhouding. De dekens die ik heb liggen zomer/regen/winter van 3 winters terug zijn ook HH.

Ik heb de dekens overigens terug, ik zal hem nog op het desbetreffende paard leggen en een foto plaatsen, dan zullen jullie zien dat die niet 'te groot' is als in oversized. :j HH heeft een mooie hoge borst waardoor het alsnog goed zit.

Echter is het met Agradi nu alsnog opgelost, ik krijg voor hetzelfde geld nieuwe dekens. Alsnog na veel rondslomp sinds 11 Oktober nu mijn nieuwe dekens. De aanhouder wint :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:12

Als de dekens goed zitten, dan passen ze wel toch?
De maat die er in staat is een indicatie, voor sommige paarden klopt deze niet..
Maar foto's zijn leuk!
Fijn dat je het met agradi op kunt lossen!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:54

Ik weet niet echt wat over rechten maar ik wil wel even wat kwijt. Toen ik de foto's bekeek zag ik meteen dat het dezelfde deken was die ik vorige winter op mijn Fries had liggen. Ook bij die deken was de voorsluiting echt heeel snel kapot. 3x laten maken maar het mocht niet meer baten. De deken is nog hartstikke goed\nieuw maar ligt nu op de stalzolder ik kreeg er de kriebels van en hoef hem niet meer te zien..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:24

KimD schreef:
Hing niet te laag zat allemaal prima. 2 maten is 10 cm, daar merk je in feite niets van.

Nou daar merk je wel degelijk wat van, zeker bij minipaarden. Dan is 10 cm heel wat!. Mijn minipaardjes hebben maat 105 onderlengte. Als ik daar dekentjes opgooi van 115 onderlengte, dan hangen ze bijna op de grond. Dus de singels veel te lang, bilkoorden te lang, met als gevolg dat ze daar op kunnen gaan staan en de boel knapt.

Vind het op de foto's er wel een beetje uitzien als 'speelschade' Zo'n bilkoord knapt echt niet vanzelf, daar is naar alle waarschijnlijkheid gewoon op gestaan ivm te lang.