Spoed help mij alsjeblieft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Re: Spoed help mij alsjeblieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:31

ooh fijn dat je weg bent!

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:37

Heel fijn voor je dat het ophalen van je shet goed is verlopen +:)+ . Je pony staat nu op een fijnere plaats, waar jij en je zusje niet met angst en beven naar toe gaan en dat is ook de bedoeling: Ga lekker weer genieten van je shet en probeer deze ellende achter je te laten en af te sluiten :j . Dat is die vent niet waard _-:(
Veel plezier op de nieuwe staling !

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 22:38

jaa zeker! alleen nu nog kijken of ik belastingsdienst morgen kan inlichten of rechtbijstand.. even goed informeren!

dankje wel mmk58!

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:43

Heel vervelend allemaal, maar wees idd blij dat je weg bent. En zoals al velen zeiden, de politie besteedt niet snel aandacht aan zoiets. En voor rechtsbijstand is dit te klein en te ondoorzichtig als je geen kopie van het contract hebt. De belastingdienst kan je wel anoniem inlichten om te laten checken of hij belasting betaalt.

In ieder geval succes!

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:49

Vraagje? Hoeveel pony's heeft die boer daar staan?
Want hij mag geloof ik hobby matig 6 pony of paarden op zijn land houden.
Heeft hij er meer, dan hij een bedrijf en dat kost hem meer geld!
Belasting en zo!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:00

Pfft wat een ellende... In elk geval fijn dat de pony daar alvast weg is!

Ik heb ook een soortgelijke situatie gehad. Kon volgende dag mn paard pakken en oprotten terwijl ik volgens contract gewoon maand opzegtermijn had en dus de maand af had moeten mogen maken. Maar kende persoon in kwestie langer, besloot het er niet op te gokken, was er vrij zeker van dat ik dan mn paard de volgende dag aan een boom gebonden zou vinden... Dus paard gepakt en vertrokken, was op de 2e van de maand ofzo. Had al netjes betaald voor die maand maar nooit een cent gezien.... Toen ook beschouwd als ''leergeld''. Was al bezig met een advocaat, volgens hem had de pensionhoudster geen poot om op te staan maar onder aan de streep zou het me zo veel ellende gaan kosten om die 200 euro terug te halen.. Had intussen ondervonden hoe blij ik eigenlijk was om daar weg te zijn en besloten om het er maar bij te laten. De rust was me meer waard, vooral toen mn paard binnen no time ineens enorm opknapte.

Dus ik zou zeggen; doe evt nog 1 poging en kies dan voor waar jij je het beste bij voelt. Je staat misschien wel in je recht (en het is volkómen belachelijk wat die vent doet!!!) maar je recht krijgen is een tweede en misschien geeft het je wel veel meer stress en ellende dan dat het uiteindelijk waard is :(:)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:10

Jeetje pfff wat een gedoe zeg!
Gelukkig dat je pony (van je zus) weer een goede plek heeft.
Veel succes verder!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:42

Mona14 schreef:
Belasting en zo!

Dat hangt compleet af van de gemeente waar de boer in woont :)

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:21

ruitje schreef:
Mona14 schreef:
Belasting en zo!

Dat hangt compleet af van de gemeente waar de boer in woont :)

Ooohw!
Dat wist ik niet dat het per gemeente verschild?
Onze boer mag er hobby matig maar 12 hebben.
En wij wonen in Ermelo.

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 13:05

er staan daar een stuk of 15 paarden, 2 friese veulens aan de andere kant en 8 shetlanders

ik weeet het verder ook niet hoe die regels zijn.. ik weet wel dat mijn zusje nog goed contact heb met een vrouwjte die daar haar paard heb staan ik ga via haar proberen en hopen dat zij wel een kopie heeft van het contract en dan kan ik het alsnog proberen.

maar mijn vriend die zegt al steeds dat ik hem zijn gang moet laten gaan en dat hij wel langs gaat met zijn vader of vrienden, en eerlijk gezegt heb ik ook de neiging om toe te zeggen ik ben zo kwaad op die boer.

@amyz ik denk dat je wel gelijk heb! alleen ik krijg zoo boze bui als ik aan die man denk wil hem gewoon terugpakken en goed ook. maar het zal mij inderdaad meer stress en moeite kosten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:13

Je schrijft dat hij je geld niet wilde aannemen, dan is toch je nieuwe maand de betaling van de borg, dus het is nu rechtgetrokken want jij heb de nieuwe maand niet betaald en hij heeft de borg niet terug gegeven.

En dat meisje dat er nog staat heeft die ook nu zoveel problemen?

Wel een rot situatie hoor

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:19

camillaaxx schreef:
er staan daar een stuk of 15 paarden, 2 friese veulens aan de andere kant en 8 shetlanders

ik weeet het verder ook niet hoe die regels zijn.. ik weet wel dat mijn zusje nog goed contact heb met een vrouwjte die daar haar paard heb staan ik ga via haar proberen en hopen dat zij wel een kopie heeft van het contract en dan kan ik het alsnog proberen.

maar mijn vriend die zegt al steeds dat ik hem zijn gang moet laten gaan en dat hij wel langs gaat met zijn vader of vrienden, en eerlijk gezegt heb ik ook de neiging om toe te zeggen ik ben zo kwaad op die boer.

@amyz ik denk dat je wel gelijk heb! alleen ik krijg zoo boze bui als ik aan die man denk wil hem gewoon terugpakken en goed ook. maar het zal mij inderdaad meer stress en moeite kosten

Ja zo'n bullebak zou ik ook zo aanpakken hoor. Gewoon aanbellen, voet tussen de deur en even flink bang maken ( niet slaan oid!) Als hij het leuk vind om kleine meisjes bang te maken vraagt hij hierom. Als de dochter van mijn vriend dit overkwam zou er dezelfde dag al 3 grote mannen voor zijn deur staan, is hij nou helemaal betoeterd.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:28

Toch te gek voor woorden dat hij hier al vaker mee weg is gekomen. Die man weet gewoon dat hij geen weerstand krijgt. Heb je al contact met andere gedupeerden gelegd?

Maar even nuanceren omdat ik alleen jouw kant van het verhaal hoor, is dat waar van die rechtszaak wat je in je eerste post schreef? Want dan moet je wel even weten wat de rechter toen heeft bepaald. Is hij in zijn gelijk gesteld?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:47

als je het contract nog hebt kun je altijd verhaal maken,
afspraak is afspraak en jij hebt recht op je geld

xxMarinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:27

Wat een goed nieuws dat jullie pony weg is bij die nare boer en dat hij / zij nu op een fijne stal staat. Uiteindelijk zijn jullie nu een stuk beter af. Hopelijk zien jullie toch nog een manier om het geld terug te krijgen. Veel succes en heel veel plezier op jullie nieuwe stal!

My2Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:22

Ik zag dat er al een tijd niet gereageerd was op dit topic. Toch wil ik graag even reageren omdat mij vorige week iets dergelijks overkomen is.

Mijn paard stond al een tijd te koop omdat ik als alleenstaande moeder met weinig werk te weinig tijd en en te weinig geld had om goed voor mijn paard te kunnen zorgen (ik had mijn paard in 2009 gekocht toen ik zelf nog gelukkig getrouwd was, mijn ex blijkbaar niet...).
Kortom: kennis van mij wilde mijn paard, onder bepaalde voorwaarden, wel kopen. Daarvoor moest paard eerst verhuisd worden naar Almere (ik stond in Dronten, ri. Kampen). Nu was 't begin maart en ik had voor maart netjes betaald, als ook voor april (1 maand borg).
Ik zou niets terugkrijgen van de borg maar... boer streek met z'n hand over z'n hart en uiteindelijk deelde hij mij telefonisch mee dat als ik binnen een week weg zou zijn ik de helft van mijn borg terug zou krijgen. Kennis op de hoogte gesteld, zij had direct een stal en zodoende werd paard de volgende avond al verhuisd. Boer gevraagd om helft borg maar dat zou hij overmaken (was aan 't eten en moest 't nog overboeken, prima, zijn altijd vertrouwelijk met elkaar omgegaan). Krijg ik een paar dagen later mail van die boerin; ik zou mijn paard verhuisd hebben en niet hebben verkocht!! (Hun norm: binnen 1 week verkopen, heeft ze overigens niet tegen mij gezegd, mijn paard moest eerst 1x behandeling hebben van osteopaat en na 2 weken zou hij gekeurd worden, indien goedgekeurd verkocht.)

Ze wisten op welke stal mijn paard nu staat; als ik al moeite heb een stal van 200 euro per maand te bekostigen ga ik mijn paard toch niet overplaatsen naar een stal die 75 euro duurder is?!
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat zij dit zo zeggen om zo geen 100 euro terug te hoeven betalen!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-03-13 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing en privégegevens verwijderd, waarschuwingen zijn niet toegestaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:45

Tis ook erg ook he, bepalen zei dat je moet verkopen en een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig. maar ja dat bewijs heb je weer niet. Je kan er heen gaan en zeggen het is mij toegezegd dus dat kom ik nu halen en als dat niet lukt houd het op vrees ik, of je moet iets weten over hem waar je mee kan dreigen