stal mesten bij verhuizing binnen stalling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: stal mesten bij verhuizing binnen stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:53

Ik zou echt pist nijdig zijn als ik met jou rug probleem zou zitten en ook nog even me stal mag uitmesten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:20

Lezen is ook een vak apart. Ik zeg niet dat je bekakt bėnt, maar dat het behoorlijk bekakt klìnkt en daar zit een wezenlijk verschil in.

En ook al betaal je er voor, ga je er dood aan om even een paar drollen te scheppen? 5 minuten werk, zeker als er dagelijks gemest wordt.

Dat de ts rugproblemen heeft wordt later pas vermeld. Moet je daarom direct maar oordelen als je alle feiten niet kent? Euhm, er wordt hier toch iets gedeeld en daar wordt een eerlijke mening op gegeven. Wordt deze gegeven, is het nog niet goed.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:27

Het kan aan mij liggen, maar als ik in overleg met de staleigenaar zou verwisselen naar een andere stal op de locatie zou ik meteen hebben gevraagd
naar hoe of wat met de stal kwa mesten / achterlaten.. Dan weet je beide waar je aan toe bent, en kunnen er achteraf nooit problemen door ontstaan..

:)

Myfairytale

Re: stal mesten bij verhuizing binnen stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:37

Ik heb even gemist of jij in de nieuwe box bent gaan staan vóór of ná de uitmestronde?
Als dat voor die ronde was, is het misschien logisch dat die stal nog niet schoon was?
En ik had ook wel zelf de box leeggehaald.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:12

Leffroi schreef:
En ook al betaal je er voor, ga je er dood aan om even een paar drollen te scheppen? 5 minuten werk, zeker als er dagelijks gemest wordt.

Als je er dood aan zou gaan zou het wel heel erg zijn. :') Dit is gewoon part of the service. Je gaat er ook niet dood van als je bij de kapper zelf je haar moet föhnen, maar normaal is het toch niet, je betaalt voor een dienst.
Dat er een vriendschappelijke relatie ontstaat tussen huurder en verhuurder met geven en nemen en dat je dus als paardeneigenaar ook eens de mestvork ter hand neemt, komt waarschijnlijk wel voor en begrijp ik ook ten zeerste. Zeker in kleinschalige, vertrouwelijke pensionstallen gebeurt dit vaker dat het paardenbaasje zelf even de drollen eruit wipt. Totaal geen problemen mee.
Maar door de staleigenaar als een klein kind aangesproken worden en op de vingers getikt worden omdat je de stal niet gemest hebt terwijl je de volle pot huurprijs betaald EN hierover nooit afspraken of richtlijnen zijn opgesteld, dat zou ik absoluut niet pikken van een stalhouder.
Iemand aanspreken kan ook op een normale manier, niet met dat vingerwijzend gedoe.