op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:17

KoudbloedKim schreef:
dandir schreef:
Vind het gewoon vreselijk ; heb NOOIT elders gestaan en beschouw die plaats als mijn tweede thuis.....echt erg vind ik het... |(
Misschien een hele domme vraag, maar wat doen ze als je toch langs komt? Of zit het hek ook echt op slot.

maar dan nog, het gaat alleen al om het feit dat ze het verbieden :S..... dat is toch al te gek voor woorden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:18

wat ik trouwens niet helemaal begrijp: (maar misschien lees ik eroverheen)
3 jr terug zijn er nieuwe eigenaren in gekomen, en die veranderen nu ineens de regels? (zo ja, waarom dan?), of was dit altijd al zo (zo ja, waarom heb je dit 3 jaar geaccepteerd?)

Sky-as: Nouja, ze mógen het verbieden natuurlijk. Ze mogen alles, hun toko.... alleen of ze dan klanten over houden is een tweede

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:19

KoudbloedKim schreef:
dandir schreef:
Vind het gewoon vreselijk ; heb NOOIT elders gestaan en beschouw die plaats als mijn tweede thuis.....echt erg vind ik het... |(
Misschien een hele domme vraag, maar wat doen ze als je toch langs komt? Of zit het hek ook echt op slot.

Lelijke gezichten trekken, brullen en tieren, en dreigen ; zoals gister dus...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:19

Wij hebben ook een sluitingsdag, maar dit houdt gewoon in dat er geen lessen worden gegeven en geen afspraken met de hoefsmid gemaakt (door de eigenaars, als wij zelf onze smid willen vragen kan dat wel gewoon) en dat we hen niet lastig vallen met niet dringende zaken. De bar is dan ook gesloten.

Wanneer wij echter zelf willen ons paard komen verzorgen, of zelfs rijden is dat geen probleem, zolang we het rustig houden en alles achterlaten zoals we het gevonden hebben.
Als ik op bepaalde dagen niet meer bij mijn paard zou mogen langskomen zou ik ook veranderen van stalling, zeker als er niet eens voor medische zaken een uitzondering gemaakt wordt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:20

Sluitings tijden ... okee.... maar gewoon een hele dag dicht en een eigenaar verbieden bij zijn paard te komen kan echt niet!
Ik zou ook op zoek gaan naar een andere stal, al zal dat heel naar zijn als je er al 40 jaar met plezier hebt gestaan.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:20

Bij ons is de manege ook gesloten op maandag, enkel eigenaren toegelaten en om acht uur gaat alles dicht. Vind ik erg redelijk. Jou verhaal is een heel ander verhaal natuurlijk...

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:21

stef schreef:
3 jr terug zijn er nieuwe eigenaren in gekomen, en die veranderen nu ineens de regels? (zo ja, waarom dan?), of was dit altijd al zo (zo ja, waarom heb je dit 3 jaar geaccepteerd?)

Sky-as: Nouja, ze mógen het verbieden natuurlijk. Ze mogen alles, hun toko.... alleen of ze dan klanten over houden is een tweede

De vorige eigenaars waren de 2 broers, nu heeft zuslief de boel overgenomen.....Het gekke is dan nog dat ik die mensen allemààl al 40 jaar ken......Zus heeft eigenlijk helemaal niets met paarden, haar man ook niet echt ; enkel de zonen rijden en fokken.....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:22

t kan wel MAAR ik ben t er niet mee eens.
Ikzelf vind dat je sowieso elke dag naar je paard moet kunnen gaan. Dat t voor bezoekers zonder paard gesloten is, ja. Dat je wellicht een rustdag hebt de maandag, ale (al vind ik dat JIJ moet bepalen wanneer die rustdag is eigenlijk) MAAR dat je er niet heen mag voor de verzorging vind ik onzin! zeker als een dier wat heeft.

Bij ons op stal mag ik 24/7 komen. Op een andere stal waar ik stond mocht ik in de zomer na 22 en in de winter na 20 a 21 niet meer komen, dit omdat als er dan geluid te horen is op t erf, hun weten dat er wat mis is en gaan kijken.
Had je echter wegens t een of ander (werk/dagje weg) niet eerder tijd dan werden er uitzonderingen gemaakt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:22

Op de pesnionstal waar ik mijn paard heb gekocht had ik het ook heel moeilijk als ik de beslissing had genomen om er vertrekken. Ik kende er iedereen. Kon gewoon op vakantie en een andere pensionklant verzorge mijn paard toen enzo dusja het voelde wel een beetje thuis. Hierna echt geen spijt gehad, er zijn nog tal van andere mensen, stallingen, ... waar het zelfs nog beter is.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:24

Vind vooral vreemd er zijn daar dus allemaal stalgenoten die dus akkoord gaan met een dag volledig verbod. Ik heb er nog nooit van gehoord, sluitingstijden a la, maar hele dag niet welkom nee nog nooit.
Misschien in die uberchristelijke gemeenschappen dat zondag niet mag waar ik dan ik kan komen maar het voor mij een reden zou zijn om daar dus niet te stallen.
Ik 'eis' 7 dagen toegang tot mijn paard. De rest valt te bepraten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:25

dandir schreef:
stef schreef:

De vorige eigenaars waren de 2 broers, nu heeft zuslief de boel overgenomen.....Het gekke is dan nog dat ik die mensen allemààl al 40 jaar ken......Zus heeft eigenlijk helemaal niets met paarden, haar man ook niet echt ; enkel de zonen rijden en fokken.....

maar zij heeft 3 jaar geleden de toko overgenomen? En ze voert nu ineens de regel in?
Waar zijn de broers gebleven? Kan je die nog aanspreken/om hulp vragen?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:27

dandir schreef:
stef schreef:

Kun je dan niet eens proberen met die zonen te praten? Waarschijnlijk snapt zij dan gewoon niet waarom je per se ook op maandags bij je paarden moet zijn en denkt ze dat wat je zegt misschien maar een kletspraatje is om toch je zin te krijgen.. Als je die zonen nou eens uitlegt dat jouw paard elke dag even behandeld moet worden, misschien dat die het aan hun moeder kunnen uitleggen?

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:31

ok ik heb mazzel heb mijn paarden thuis ,maar als ik op stalling zou moeten ,zou ik er echt niet tegen kunnen dat ik niet iedere dag bij mijn paarden kan komen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:32

Ik zou ook zsm weggaan daar, wel jammer dat je na 40 jaar moet vertrekken. Ben benieuwd hoeveel klanten ze houdt op deze manier. Ik zou er in elk geval niet mee akkoord gaan om mijn paard een dag lang onverzorgd te laten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:32

En tot die tijd was de verstandhouding wel prima of was ervoor al wat meer strubbelingen tussen jullie?

Als je duidelijk op de hoogte bent en zonder overleg die dag naar stal gaat en je gang gaat kan ik me wel beetje voorstellen dat je ze op de kast hebt gejaagd. Of het terecht is, is een tweede maar ze voelen zich waarschijnlijk niet serieus genomen.

Als je vooraf had overlegd, had je misschien vast wel wat kunnen regelen? Dat lijkt mij in ieder geval wel zo vanzelfsprekend. Maar daar is het nu te laat voor, achteraf zijn ze nu al gepikeerd en zullen ze niet zo open meer staan voor compromis.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:36

Tja persoonlijk zou ik echt niet voor kiezen en niet willen. Ik vindt je dat je gewoon alle dagen bij je paard moet kunnen. Als je een rustdag wil voor jezelf hadden de mensen gewoon geen pensionstal/manege moeten beginnen/overnemen. Je weet als je aan iets begint met dieren dat die gewoon 7 dagen per week hun verzorging nodig hebben. Dus ik vindt het sowieso een hele rare regel. Manege kan ik me indenken dat er geen klanten mogen komen. Maar als je dan gedeeltelijk pensionstal bent weet je gewoon dat mensen ten alle tijden bij hun paard willen/moeten. Ik zou dus opzoek gaan naar iets anders. En als de rest dat nu ook doet dan komen de mensen er vanzelf achter dat je op die manier geen pensionstal draaiende kunt houden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:37

300,- voor een lekke stal en een sluiting op maandag. 8)7

Dat je er nog staat joh! :wow:

Kijk dat op zondag zo'n stal dicht is wegens geloofsovertuiging... tja... kan ik al niet helemaal goedkeuren, maar okee.
Maar op maandag dicht en dan echt helemaal NIETS mogen?

Als je een vrije dag wilt moet je 32 uur voor een baas gaan werken en zéker géén pensionstalling beginnen/overnemen!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:39

betadine schreef:
Op de pesnionstal waar ik mijn paard heb gekocht had ik het ook heel moeilijk als ik de beslissing had genomen om er vertrekken. Ik kende er iedereen. Kon gewoon op vakantie en een andere pensionklant verzorge mijn paard toen enzo dusja het voelde wel een beetje thuis. Hierna echt geen spijt gehad, er zijn nog tal van andere mensen, stallingen, ... waar het zelfs nog beter is.

Bedankt....dat is wat ik nu nodig heb ! :o

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:41

stef schreef:

De vorige eigenaars waren de 2 broers, nu heeft zuslief de boel overgenomen.....Het gekke is dan nog dat ik die mensen allemààl al 40 jaar ken......Zus heeft eigenlijk helemaal niets met paarden, haar man ook niet echt ; enkel de zonen rijden en fokken.....[/quote]

maar zij heeft 3 jaar geleden de toko overgenomen? En ze voert nu ineens de regel in?
Waar zijn de broers gebleven? Kan je die nog aanspreken/om hulp vragen?[/quote]

regel is al 3 jaar van kracht, maar zij heeft mij er nooit over aangesproken, ik voelde me een beetje bevoorrecht ; ben oudste klant en 't voelde, ik zeg wel "voelde", als familie..... :(

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:43

Een sluitingsdag voor manegeklanten (zonder eigen paard of bijrijdpaard) kan ik heel goed inkomen. En op een bepaalde dag de rust er nog iets verder in gaan door pensionklanten enkel tussen bepaalde tijden te laten rijden kan ik ook nog in komen net als een bepaalde dag dat een kantine gesloten is... Maar in het laatste geval vind ik al dat je geen hoofdprijs meer hoeft te betalen als stalgeld (en ja, 300 euro is geen goedkope stalling). Voor medische zorg moet je echter ten alle tijden als eigenaar/bijrijder welkom zijn.

Mijn merrie staat op het moment in de opfok, fijne plaats 24/7 buiten in fijne groepjes op mooie ruime percelen... Nu had zij onderlaatst haar been opengehaald. en voor het herstel zat daar dus ook boxrust bij... Ik was welkom tussen 9 en 22 behalve de maandag dan tussen 12 en 19... wou ik buiten die uren bij haar zijn kon dat maar dan graag even een belletje in de dag... dan zorgde hun dat de poort aan de achterkant open was en de honden op de voorplaats zaten...

Staleigenaar is zelfs nog na een koliekaanval 2 x 's nachts opgestaan om te zien hoe ze erbij stond... Beide keren ook even een SMS-je gestuurd dat alles oke was....

Ondanks dat het heel raar zal voelen om na 40 jaar te vertrekken is het het beste wat je kan doen... en ik hoop dat je over een tijdje er ook met een fijn gevoel op kan terugkrijgen... wand voor 300 euro een lekkende stal waar je in de weer bent met emmers en de gang leeg trekken, alle troep opruimen en dan ook nog eens niet welkom bent op bepaalde dagen is echt niet zoals het zou horen...

LovesSam

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:46

wat raar, ik zou een andere stalling gaan zoeken :j
bij ons wordt er elke dag uitgemest behalve zondag, dan mag je het zelf doen en gaat de manege ook om 7 uur dicht. Dit vindt ik een goede oplossing. Maar met jouw situatie zou ikzelf ook niet vrolijk van worden..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:48

Ik vind het belachelijk, een klap met geld betalen en dan op maandag niet naar je paard mogen, het moet niet gekker worden. Ik heb ergens voor ongeveer hetzelfde geld gestaan, daar mestten ze op maandagochtend machinaal uit en waren dan in principe gesloten tot 12.00. Omdat ik onregelmatige diensten werk en dus soms door een avonddienst alleen sóchtends kon komen werd er voor mij en nog een klant een uitzondering gemaakt en mochten wij die ochtend toch komen.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:52

Dank je wel, iedereen, voor de goeie raad...
Ga sprong in het diepe wagen.....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:53

Succes!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:53

dandir schreef:
Dank je wel, iedereen, voor de goeie raad...
Ga sprong in het diepe wagen.....

Laat je even weten hoe het afgelopen is? :)