Hoe ver ga je in het verkopen van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Hoe ver ga je in het verkopen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:12

.. maar gaan ze dan wel weer rijden ( zoals ze nu ook al zonder jouw voorkennis of toestemming deden)? Of mogen ze dat pas als het volledige bedag betaald is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:16

Ze hebben nu toestemming om te rijden. Voorschot is betaald, stalhuur is betaald, dus zie het, tot ze zaterdag betalen, als een soort huur. Ontworming zijn we ook uit. Ik betaal de hoefsmid nog, en voor de rest: Dit is onze prijs, je was er mee akkoord, nu probeer je eraf te krijgen. Dit is een no go. Als je wilt zakken, fijn, dan houden we haar.

Nou, dat deed genoeg, de schrik om hun dochter teleur te moeten stellen. Hebben toch nog gezegd dat ik het niet vind kunnen dat ik altijd mails krijg voor extra materiaal. Ja nou zegt ze, dat zijn toch kinderen onder elkaar. Pardon? Ik een kind? Ben nu niet direct de volwassene maar een kind... Ik moest het maar begrijpen... Heb even duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend ben.

Dit is nog maar de 2de keer dat ik een paard verkoop maar ook direct de laatste keer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:20

... en wat heb je geregeld als het paard door toedoen ( of tijdens het rijden) van de a.s. eigenaar onverhoopt een blessure zou oplopen in de periode dat het paard nog niet volledig betaald is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:21

Betalen ze me sowieso en zijn alle kosten voor hun. Staat volledig in het contract opgenomen. Wat voor blessure het ook is. Zelfs als het in de wei gebeurt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:25

+:)+ Goed geregeld dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:27

Jup, heb alles waterdicht gemaakt, ze kunnen er niet meer onderuit :) Nu ik ze te pakken had ging ik het goed regelen :D

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:57

Fijn dat het zo wordt opgelost. Wel heel vervelend dat ze over je heen probeerden te lopen, toch fijn dat je vader het gesprek met ze aanging.
Een leermoment voor de volgende keer toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:59

Weet niet of ik wel zin om nu nog een paard te verkopen ;) Heb al veel leermomenten gehad de laatste tijd, nu mag alles op rust komen, eindelijk :)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:07

Paard verkopen is helaas niet zo eenvoudig als het lijkt.
Probeer de volgende keer direct je grenzen aan te geven.
Wil een koper iets en weet je niet of je dat wel zo'n goed plan vindt, zeg dan gerust dat je er even over gaat nadenken en er later op terug zult komen.
Kopers die oprecht interesse hebben in het paard zullen niet zomaar afhaken als je niet bereid bent alle toebehoren gratis mee te geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:21

Fijn dat ze toch het voorschot betaald hebben. De officiële koop is dus a.s. zaterdag?
Hoe heb je het nu gedaan dan? 7500,00 voor paard, zadel, hoofdstel en halster + touw? Zoals eerst de bedoeling was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:27

Ja, inderdaad. Hebben niet meer geweken. De rest betalen ze inderdaad zaterdag.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:52

DeMolenhoek schreef:
Weet niet of ik wel zin om nu nog een paard te verkopen ;) Heb al veel leermomenten gehad de laatste tijd, nu mag alles op rust komen, eindelijk :)

Dat komt heus wel goed hoor. Je hebt nu geleerd hoe je in dit soort situaties moet handelen dus de volgende keer dan ben je er bedacht op. :-)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:11

Super dat je het alsnog zo hebt kunnen afronden :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:06

fijn dat het nu -zo goed als- afgehandeld is!