Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gap schreef:barbaras schreef:Ik breng mijn trailer elk jaar weg maar nu heb ik een ander probleem.
Onze auto heeft een trekhaak die te laag gemonteerd is, dus de trailer hangt iets voorover met rijden.
Volgens de man die mijn trailer zijn beurten geeft vangt de vering dit wel op.
Is dit zo? Hebben de banden niet te veel te lijden en blijft de trailer tijdens het rijden goed aangekoppeld?
Ik heb er namelijk erg mijn twijfels over, het is niet zo dat de achterste banden de grond niet raken maar toch...
Dit `probleem`hebben we vaker aan de hand gehad, het is inderdaad zo dat hierdoor je voorste banden sneller slijten, want de meeste druk zit op de vooras omdat hij iets voorover hangt.
De trailer hoort op alle twee de assen evenveel druk te hebben. Een optie zou kunnen zijn hulpveren onder je auto, dan komt de achterkant van de auto een paar centimeter omhoog, dit hebben we al bij een aantal klanten gedaan ( je bent echt de enige niet) we hebben namelijk naast ons paardentrailer bedrijf ook een universeel autobedrijf, dus als je er een prijsopgave voor wilt mag je me altijd pben.
JoyCiej007 schreef:gap schreef:Bij ons kost de Bovag onderhoudsbeurt € 100,- inclusief Btwbewust een laag bedrag zodat mensen sneller besluiten dit onderhoud te laten doen, het voorkomt gewoon zoveel, ik kan er nu al een boek van volschrijven
Allereerst; goed initiatief van jullie!![]()
Helaas nog zelf geen eigen trailer (staat wel echt op de planning!), wel een klein oud veetrailertje maar daar past m'n Welsh A niet zo goed in, de Shetten wel.
Maareh, zo'n Bovag onderhoudsbeurt van €100,= dat is dan toch gewoon een keuring toch? Dan controleren jullie alles en dan krijg je daar een rapport met bevindingen van? Ik bedoel, reparaties en het werkelijke onderhoud zélf zit daar toch niet bij?
Tooske schreef:Mijn trailer is pas weggeweest voor een beurt en er zat ook een Bovag sticker op maar twijfel ontzettend of het wel goed gedaan is a 160 euro!
Wilawander schreef:Goede zaak dit. Hier in Duitsland worden trailers elke 2 jaar gecontroleerd maar niet op kit en dergelijke.
Vraagje. Wij hebben geen trailer meer maar een hondenaanhanger deze heeft geen goede kit meer. Wat adviseren jullie hiervoor?
barbaras schreef:Ik breng mijn trailer elk jaar weg maar nu heb ik een ander probleem.
Onze auto heeft een trekhaak die te laag gemonteerd is, dus de trailer hangt iets voorover met rijden.
Is dit zo? Hebben de banden niet te veel te lijden en blijft de trailer tijdens het rijden goed aangekoppeld?
Ik heb er namelijk erg mijn twijfels over, het is niet zo dat de achterste banden de grond niet raken maar toch...
[/quote]Citaat:En dan nog wat GAP: ik vind dat jij hier op bokt toch wel erg commercieel bezig bent...
Wilawander schreef:Goede zaak dit. Hier in Duitsland worden trailers elke 2 jaar gecontroleerd maar niet op kit en dergelijke.
Vraagje. Wij hebben geen trailer meer maar een hondenaanhanger deze heeft geen goede kit meer. Wat adviseren jullie hiervoor?
gap schreef:Wilawander schreef:Goede zaak dit. Hier in Duitsland worden trailers elke 2 jaar gecontroleerd maar niet op kit en dergelijke.
Inderdaad wat @ariebren al zegt : ammoniakbestendige kit , met goed afkitten en dit bijhouden voorkom je vochtschade
gap schreef:Tooske schreef:Mijn trailer is pas weggeweest voor een beurt en er zat ook een Bovag sticker op maar twijfel ontzettend of het wel goed gedaan is a 160 euro!
Wat is dan de reden dat je twijfelt of het goed gedaan is?? Vervelend joh, want het zou je toch een goed gevoel moeten geven!! Het kost genoeg
Citaat:Oh super dank je, hoop dat ik een goede heb gebruikt heb namelijk de hele vloerplaat ermee afgekit
gap schreef:barbaras schreef:Ik breng mijn trailer elk jaar weg maar nu heb ik een ander probleem.
Dit `probleem`hebben we vaker aan de hand gehad, het is inderdaad zo dat hierdoor je voorste banden sneller slijten, want de meeste druk zit op de vooras omdat hij iets voorover hangt.
De trailer hoort op alle twee de assen evenveel druk te hebben. Een optie zou kunnen zijn hulpveren onder je auto, dan komt de achterkant van de auto een paar centimeter omhoog, dit hebben we al bij een aantal klanten gedaan ( je bent echt de enige niet) we hebben namelijk naast ons paardentrailer bedrijf ook een universeel autobedrijf, dus als je er een prijsopgave voor wilt mag je me altijd pben.
[/quote]Citaat:En dan nog wat GAP: ik vind dat jij hier op bokt toch wel erg commercieel bezig bent...
Citaat:Ik heb een westfalia saturnus, daar gaat dat niet bij dus van de week wordt de trekhaak aangepast.
Super bedankt voor de reactie en commercieel of niet, lekker doorgaan, vindt het goed werk!